تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818761282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات کالاهاي غيرنفتي لرستان به ۷۰ ميليون دلار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۲ب.ظ)
صادرات کالاهاي غيرنفتي لرستان به ۷۰ ميليون دلار رسيد استاندار لرستان گفت: ميزان صادرات کالاهاي غيرنفتي لرستان طي سال ۹۲ حدود ۵۴ ميليون دلار بوده که امسال نيز به ۷۰ ميليون دلار رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي لرستان که در سالن جلسات استانداري لرستان برگزار شد اظهار کرد: جلسه توسعه صادرات براي همه ما يک جلسه مهم و باارزش است و مديران عضو اين کارگروه قطعاً مي‌توانند در شکوفايي اقتصاد استان نقش بسيار فعالي داشته باشند.
وي با اشاره به اينکه يکي از راه‌هاي اصلي خروج از رکود پيگيري و نگاه ويژه به بحث صادرات است افزود: در مقايسه با ساير استان‌ها از گمرک استان توقع بيشتري داشتيم و اگر درروند کاري خود تجديدنظر نکنيد مجبور به تجديدنظر مي‌شويم.
استاندار لرستان در رابطه با بحث کم شدن صادرات سيمان استان عنوان کرد: کشور عراق کارخانه سيمان راه‌اندازي کرده است که سبب کم شدن صادرات سيمان ما به اين کشور شده و در برخي کالاها کاهش صادرات داريم اما در برخي نيز قطعاً افزايش صادرات داريم.
وي بيان کرد: در سال 94 شرکت پتروشيمي و کشت و صنعت استان راه‌اندازي مي‌شوند که مسلماً صادرات خوبي را در پي‌دارند.
بازوند بابيان اينکه رشد 28 درصدي صادرات استان رقم مناسبي براي استان نيست تصريح کرد: 54 ميليون دلار در سال 92 صادرات داشته‌ايم که در سال 93، 70 ميليون دلار افزايش پيداکرده که معادل يک رشد 28 درصدي است که اين رشد براي استان رقم خيلي پاييني است.
وي با اشاره به اينکه براي صادرات سال 94 برنامه‌اي پيش‌بيني‌شده است خاطرنشان کرد: برنامه سال 94 را بر اساس 280 ميليون دلار تنظيم مي‌کنيم يعني صادرات را حدود چهار برابر در نظر مي‌گيريم که عمده دليل اين کار راه‌اندازي پتروشيمي و کشت و صنعت و افزايش فعاليت در زمينه کشاورزي و صنعت و بازرگاني است که کاري دور از ذهن نيست.
استاندار لرستان گفت: بايد اين برنامه 280 ميليوني يا به‌نوعي رشد 400 درصدي که در سال 94 نسبت به 93 اعلام مي‌کنيم را تحقق دهيم.
وي بيان کرد: گمرک و اتاق بازرگاني به‌طور ويژه نسبت به برطرف کردن مشکلات بخش خصوصي عمل کنند چراکه تحقق اين 400 درصد در دست بخش خصوصي است و ما نيز بايد به دنبال برطرف کردن مشکلات پيش روي بخش خصوصي باشيم.
بازوند عنوان کرد: اين برنامه دور از ذهن نيز فقط نيازمند برطرف کردن بخش خصوصي است و با اين رويکرد از 70 ميليون دلار به 280 ميليون دلار برسيم که دور از ذهن نيست.
وي افزود: در صورت انجام کار توسط بخش خصوصي، دستگاه اجرايي نيز بايد براي رفع مشکلات آن همکاري کند و ما نيز بايد رصد کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن