تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820347391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلمی که تربیت را بر تعلیم مقدم می داند یک مربی تربیتی است.


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در جمع فعالان تربیتی مازندران معلمی که تربیت را بر تعلیم مقدم می داند یک مربی تربیتی است. خبرگزاری پانا:معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:مربی امور تربیتی متولی تمام تربیت نیست بلکه متولی بخشی از آن است.
۱۳۹۳ شنبه ۹ اسفند ساعت 13:09

خبرگزاری پانا+معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش+مازندران+پانا+کفاش

 به گزارش خبرنگار پانا حمیدرضا کفاش در همایش تجلیل از فعالان عرصه تربیتی استان مازندران که پیش ارظهر امروز در اردوگاه شهذای دانش آموزی ساری برگزار شد،با اشاره به پیشینه نهاد امور تربیتی گفت: به دستور حضرت امام (ره) امور تربیتی به عنوان یک نهاد در درون آموزش و پرورش برای بسیج شدن نیروهای متعهد شکل گرفت و دانشجویان دانشگاههای تعطیل شده و معلمانی که مورد قهر رژیم شاه واقع شده بودند و سایر افراد انقلابی که دفاع از ارزشهای اسلام را واجب می دانستند، به هم پیوستند و یک ساختار داوطلبانه و صادقانه را شکل دادند. وی ضمن اشاره به تعبیر امام خمینی که یک لحظه از دفاع مقدس پشیمان نبود گفت: گذشته خود را تخریب نکینم چرا که شاخص ترین انسانها را عرضه کرده ا که گواه آن 411 شهید امورتربیتی است . کفاش گذشته پرافتخار امور تربیتی را جزو تاریخ آموزش و پرورش دانست و گفت: در رأس شهدای امور تربیتی شهیدان رجایی و باهنر را داریم که گفته اند: تربیت را از جایی شروع کنید که بچه ها دوست داشته باشند و به جایی ختم کنید که مکتب می خواهد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ایثار و فداکاری را در عرصه امور تربیتی قابل توجه دانست و گفت: مربی تربیتی یک شغل و حکم نیست بلکه یک تفکر و اندیشه است. معلمی که تربیت را بر تعلیم مقدم می داند یک مربی تربیتی است.
کفاش در بخش دوم سخنان خود به تبیین نقش امور تربیتی در زمان فعلی پرداخت و گفت: امروزه مکر دشمن و روشهایی که برای جلب نظر استفاده می کند با دیروز متفاوت است. مخاطب امروز ما هم با دیروز فرق دارد.
وی با توجه به تأثیرپذیری دانش آموزان از فضای مجازی ادامه داد: امروز منظومه تربیت با دیروز متفاوت است. باید طرحی نو درانداخت. البته اصول و مبانی همان است اما روشهای دعوت و شیوه های برخورد متفاوت است. اگر با همان شیوه های قدیم به دعوت بپردازیم شکست خواهیم خورد.
وی مهمترین نکته در امور تربیتی را جدا نبودن آن از تربیت دانست و تصریح کرد: امور تربیتی و تربیت دو مقوله است اما نه جدا از هم بلکه به هم پیوسته انذ.
کفاش به این حفیفت که معلمها هم در تربیت نقش دارند اذعان کرد و گفت: ما بخشی از تربیتیم و مربی تمامیت خواه کوچکترین قدمی نمی تواند بردارد.
معاون پرورشی و فرهنگی از تشکلهای دانش آموزی خواست فعال باشند و گفت: اقتضائات امروز تربیتی آموزش است . باور کردن تشکلهای دانش آموزی اصل است. تا با صداقت و اخلاص دانش آموزان دوستدار ما باشند.
کفاش در پایان با اشاره به عرصه گسترده فضای مجازی گفت: فضای مجازی باید مملو از مقالات تخصصی و منطقی معلمان و مربیان باشد و از تجربیات مدیران گذشته نیز در فعالیتهای کاری خود به درستی استفاده کنند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن