تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819843286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري مسابقات کشوري بوکس شطرنج در شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۳۰ب.ظ)
برگزاري مسابقات کشوري بوکس شطرنج در شيراز رئيس هيئت ورزش هاي همگاني فارس از برگزاري مسابقات کشوري بوکس شطرنج در شيراز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيروس پاک فطرت ظهر جمعه در نشست خبري برگزاري اولين دوره مسابقات بوکس شطرنج در شيراز، گفت: براي اولين بار در کشور، شهر شيراز ميزبان اين مسابقات بود که فينال آن تا ساعتي ديگر در چهار وزن برگزار مي شود.
وي ادامه داد: اين رشته ورزشي بسيار جوان و کم سابقه است بنا بر اين بايد با حمايت هاي گسترده به بلوغ برسد.
رئيس هيئت ورزش هاي همگاني فارس تصريح کرد: ورزش بوکس شطرنج سه سال است به ايران آمده و جالب است که ورزش به ظاهر خشن مثل بوکس در کنار يک ورزش ذهني مانند شطرنج جاي گرفته است.
پاک فطرت افزود: بنا داريم اين ورزش را زير پوشش ورزشهاي همگاني قرار دهيم البته پس از برگزاري انتخابات فدراسيون ورزش هاي همگاني کشور زيرا اين ورزش نوپا بايد در ديد عموم مردم قرار گيرد.
وي با اشاره به برگزاري مجمع سالانه هيئت ورزش هاي همگاني فارس نيز گفت: اين مجمع در پايان اسفند ماه با حضور 30 شهرستان فارس برگزار خواهد شد.
در ادامه اين نشست مبتکر رشته بوکس شطرنج در جهان نيز يادآور شد: ايده اصلي اين رشته از سال 2003 در فکر من شکل گرفت و مورد پذيرش قرار گرفت و انگيزه راه اندازي اين ايده ايجاد تعادل در بعد فيزيکي و ذهن بوده است.
اپه رابين افزود: پس از پذيرفته شدن اين رشته از سال 2007 تا 2009 سه دوره مسابقات آماتور برگزار شد و در سال 2014 نيز مسابقات حرفه اي برگزار شد.
وي تاکيد کرد: 20 کشور در اين انجمن ورزشي عضو هستند که هند و آلمان بهترين ها هستند.
مبتکر رشته بوکس شطرنج در جهان با اشاره به نوع قوانين اين رشته تصريح کرد: اين رشته ورزشي در چهار وزن و هر مسابقه در 11 راند برگزار مي شود.
رابين ادامه داد: شروع اين مسابقه با شطرنج به مدت سه دقيقه و سپس شرکت کنندگان بايد وارد رينگ بوکس شود که هر فرد بتواند در يکي از دو رشته برنده شود بازي را برده است.
در ادامه نيز عضو هيئت رئيسه انجمن جهاني بوکس شطرنج، گفت: اين رشته ورزشي در 12 استان کشور نماينده دارد که چهار ماه قبل با شرکت 100 نفر از اين استانها دوره آموزشي در شيراز برگزار شد.
فريدون پويا تصريح کرد: 32 نفر براي اولين بار در مسابقات کشوري اين رشته شرکت کرده اند که امروز بعد از ظهر فينال اين مسابقات در شيراز برگزار مي شود.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن