تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819808225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامين مالي مسکن بايد در دسترس آحاد مردم باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۱۶ق.ظ)
تامين مالي مسکن بايد در دسترس آحاد مردم باشد مدير عامل بانک مسکن با بيان اينکه تامين مالي مسکن بايد در دسترس آحاد مردم باشد، گفت: ابزارها و نهادهاي تامين مالي که به شکل طبيعي در سال هاي قبل ايجاد شده و ممکن است کارکردهاي خود را از دست داده باشد بايد مجددا احيا شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدهاشم بت‌شکن، مديرعامل بانک مسکن در خصوص تسهيلات مسکن گفت: تأمين مالي مسکن در طول زمان بايد در دسترس آحاد مردم باشد و همين در دسترس بودن تأمين مالي مسکن و ويژگي‌هاي خاصي مانند ماهيت بلندمدت تسهيلات، ماهيت تعهدي سپرده‌ها، سهم بالاي هزينه تأمين مسکن در سبد بودجه‌اي خانوارهاي متوسط جامعه و همچنين الزام به تقسيط بلندمدت و در استطاعت بودن اقساط از يک طرف نيازمند تجهيز منابع به شکل بلندمدت و ارزان قيمت و از طرفي تنوع ابزارها و نهادهاي مختلف تأمين مالي براي اقشار هدف است.
وي افزود: اين ويژگي‌هاي متمايز بخش مسکن است که بايد تدابيري براي تأمين مالي مسکن بينديشيم که همه اين ويژگي‌هاي خاص را شکل دهد.
وي ادامه داد: همچنين اين بخش به دليل ارتباط گسترده پسين و پيشين، هم اقتصاد کشور را به دليل متغيرهاي کلان و هم اقتصاد بخش، خانوار و بانک را تحت تأثير قرار مي‌دهد و به همين دليل اهميت تأمين مالي مسکن و استراتژي‌هاي آن را دو چندان مي‌کند.
بت‌شکن تصريح کرد: بانک مسکن با توجه به ديرينه 76 ساله آن در حوزه تأمين مالي به دنبال اين است که ابزارها و نهادهاي تأمين مالي که به شکل طبيعي در سال‌هاي قبل ايجاد شده و به دلايلي ممکن است اين ابزارها ادغام شده و يا کارکردهاي خود را از دست داده باشد، مجددا احيا کند و اين امر با همکاري وزارت راه و شهرسازي و بانک مرکزي و وزارت اقتصاد دنبال خواهد شد.
مديرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن بايد نقش رهبري را براي تأمين مالي بخش مسکن داشته باشد و اگر اين تنها نهاد تأمين مالي مسکن به‌عنوان يک بانک توسعه‌اي و تخصصي طبق اصل 44 قانون اساسي بتواند اين نقش را ايفا نمايد، در بازار پول و بازار سرمايه مأموريت اصلي بانک مسکن را تحقق بخشيده است.
بت‌شکن افزود: بانک مسکن سعي مي‌کند با پيش‌قدم شدن در نهادسازي و ابزارسازي و ارائه به مراجع بالاتر همچون بانک مرکزي و وزارت اقتصاد، بتواند به‌عنوان يک بانک دولتي کارکرد توسعه‌اي خود را ايفا کند و انجام اين امر نيازمند بازبيني در بعضي روش‌ها و مقررات و نگاه‌هاي متفاوت بانک مرکزي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن