تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830835267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنجال فتوای جایز نبودن خوردن گوشت کافر!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
جنجال فتوای جایز نبودن خوردن گوشت کافر!




فقهای مصری به طلاب خود آموزش می دهند: "اگر میت مسلمان باشد و گرسنۀ مضطر، کافر باشد، به خاطر شرافت و حرمت مسلمان، حق خوردن مرده مسلمان را ندارد! و اگر خوردن گوشت انسان را جایز بدانیم، برای دوری از هتک حرمت آن، پختن آن جایز نیست(!) بلکه شخص مضطر بین خام خوردن آن و یا خوردن چیز دیگری مخیّر می شود!





پایگاه خبری شبکه العالم: در حالی که برخی برنامه های درسی در مدارس عربستان به بهانه ایجاد نفرت و تشویق به قتل دیگران، با انتقادات غرب مواجه شده است، یک بازنگری در برخی برنامه های دینی الازهر برخی اطلاعات فقهی و فجایع فکری را برملا کرد که در سالهای اخیر بسیار بحث برانگیز بوده است.

روزنامه الحیاة در شماره امروز خود نوشت: در شرایطی که الازهر از لحاظ میانه روی دینی به عنوان قدیمی ترین تریبون اسلامی در نظرگرفته می شود، برخی نمونه ها از برنامه های درسی فقهی ویژه دانش آموزان سوم دبیرستان که به دست روزنامه الحیاه افتاد، نشان دهنده درخواستهای نادیده گرفته شده برخی شخصیتهای مصری و منطقه ای برای اصلاح و پاکسازی میراث دینی است که پس از افزایش حملات تکفیریها و جهادی ها در شرق و غرب جهان عرب مطرح شد.

فقهای مصری در یک کتاب درسی به نام "الاقناع فی حل الفاظ ابی شجاع" برای دانش آموزان سوم دبیرستان چاپ المعاهد الازهریه در سال 2014،  به طلاب خود این متن فقهی را آموزش می دهند: "اگر میت مسلمان باشد و گرسنۀ مضطر، کافر باشد، به خاطر شرافت و حرمت مسلمان، حق خوردن مرده مسلمان را ندارد! و اگر خوردن گوشت انسان را جایز بدانیم، برای دوری از هتک حرمت آن، پختن آن جایز نیست(!) بلکه شخص مضطر بین خام خوردن آن و یا خوردن چیز دیگری مخیّر می شود!

در نوشته دیگری از مولف این کتاب که به درگیری های فکری فعلی بیشتر مرتبط است، می خوانیم: گرسنه مضطر می تواند مرتد را کشته و گوشتش را بخورد و نیز جایز است که اسیران جنگی خود را حتی اگر زن و یا کودک باشند، بکشد و بخورد زیرا آنها معصوم نیستند؛ اما در صورتی که ضرورتی در کار نباشد، کشتن کودک و زن در جنگ حرام است و این امر نه برای حفظ حرمت آنهاست بلکه حق آنانی است که در این جنگ غنیمت گرفتند(!)

در این کتاب همچنین آمده است که قتل مرد زناکار متاهل و محارب و تارک الصلاه و کسی که باید قصاص شود، جایز است؛ حتی اگر امام اجازه قتل آنها را ندهد، زیرا مستحق قتل هستند. اذن امام در موارد غیرضروری برای حفظ ادب و احترام امام است و در موارد ضروری نیازی به رعایت ادب و احترام نیست.

این تنها کتاب درسی نبود که سرشار از چنین احکامی است؛ بلکه مراکز الازهر برای طلاب خود کتاب "الاختیار لتعلیل المختار فی الفقه الحنفی" نیز تعیین کرده اند: عبدالله موصلی متوفی حدود هزار سال پیش مولف این کتاب تاکید می کند که قتل مرتد واجب است و دادن مهلت سه روزه برای او ضروری نیست، بلکه مستحب است و اگر کسی بدون رجوع به (دستگاه) قضا و قاضی شرع، مرتدی را به قتل برساند، هیچ گناهی متوجه او نیست؛ زیرا مرتد مستحق قتل است. اما این امر مکروه است زیرا ترک فعل مستحب (رجوع به قضا) کرده است و نیز این امر نوعی تعدی علیه امام به شمار می آید.

با وجود آنکه بحث و جدل درباره برنامه های درسی سلفی ها در عربستان از 11 سپتامبر بالاگرفت، اما کسی تصور نمی کرد که چنین احکام دینی که بخشهایی از آن به دست روزنامه الحیاه افتاده، در برنامه درسی الازهر مشاهده شود، چرا که الازهر نماد نخست میانه روی در جهان اسلام به شمار می آید.







تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن