تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819503871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه‌ مأنوس با فرهنگ ايثار و شهادت توقف و عقبگرد نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۲۵ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب: جامعه‌ مأنوس با فرهنگ ايثار و شهادت توقف و عقبگرد نخواهد داشت بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستادهاي «کنگره شهداي امور تربيتي»، «کنگره شهداي دانشجو»، و «کنگره شهداي هنرمند» که در تاريخ ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ برگزار شده بود، صبح امروز در «کنگره شهداي امور تربيتي» در سالن اجتماعات برج ميلاد منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار، حضور موثر نخبگان در دفاع مقدس را نشان‌دهنده گسترش انگيزه‌ى «فداكارى در راه خدا و شهادت» در سطوح گوناگون جامعه خواندند و با تأکيد بر ضرورت تجليل از شهيدان و جلوگيري از فراموش شدن يا کهنه شدن اين يادهاي ارزشمند و گرانبها گفتند: جلسات بزرگداشت شهدا در واقع ادامه حركت جهادى و شهادت است و بايد ياد شهدا و نكته‌يابى از زندگى آنان روز به روز در جامعه رواج پيدا كند.
رهبر انقلاب با اشاره به نقش اساسي مجاهدت و شهادت حضرت امام حسين(ع) در ماندگاري اسلام، قرآن و معارف اسلامي افزودند: چنانچه در جامعه‌اي ياد شهدا و مسئله شهادت، به عنوان يک حقيقت ماندگار مطرح باشد، شکست معنايي نخواهد داشت و آن ملت، بدون خوف و حزن در مسير پيشرفت حرکت مي‌کند.
ايشان در ادامه، کار بزرگ ملت ايران را نفي تقسيم بندي غلط جهان به «سلطه‌گر و سلطه‌پذير» خواندند و گفتند: اگرچه امروز سلطه‌گران با ابزارهاي فراوان خود، امكان تسلط بيشترى بر مظلومان و مستضعفان يافته‌اند، اما در مقابل اين وضعيت، هويتي به نام انقلاب اسلامي با تکيه بر مباني الهي و اخلاقي سربلند کرده و شجاعانه در مقابل نظام سلطه ايستاده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به حرکت مستمر انقلاب اسلامي به سمت قله‌ها و ناکامي دشمنان در متوقف کردن اين حرکت، گفتند: برخي در دوران دفاع مقدس معتقد بودند که با عزيمت دانشجويان به جبهه‌ها، دانشگاه‌ها خالي و در حرکت علمي کشور خلأ ايجاد مي‌شود، اما معلوم شد كه بركات شهادت و جهاد در راه خدا بسيار زياد است و همان تلاش‌ها و مجاهدت‌ها موجب شد که امروز وضعيت علمي کشور، افتخارآميز و جلوتر از ساير بخش‌ها باشد.
رهبر انقلاب زنده نگه داشتن نام شهدا و فرهنگ شهادت را حياتى و از نيازهاى اساسى كشور برشمردند و گفتند: فرهنگ شهادت يعنى فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي براى اهداف بلندمدت و مشترک مردم و همه بشريت، و اين فرهنگ، درست در نقطه‌ى مقابل فرهنگ فردگرايى غربى است كه همه چيز را براى خود و با محاسبه‌ى شخصى و مادي مي‌سنجد.
ايشان در پايان تأکيد کردند: فرهنگ ايثار و شهادت در هر جامعه‌اي عمومى و فراگير شود، آن جامعه به پيش خواهد رفت و هرگز در آن توقف و يا عقبگرد وجود نخواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن