تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری که امروزه موجب نگرانی افراد شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بیماری که امروزه موجب نگرانی افراد شده است
عروق کرونری که منجر به سکته قلبی می شوند و زمینه این انسداد از آنجایی که تا به حال تقحیق شده است فاکتورهای خطرناکی هستند.


محمدرضا حسنی فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: به طور کلی بیماری عروق کرونری یا شریان قلب که تغذیه کننده خود قلب هستند و از بالای دریچه آئورت منشاء می گیرند و در زمانی که قلب در حال استراحت است، در واقع به قلب خونرسانی می‌کند، به دلیل اینکه قلب لحظه‌ای پمپ می کند و لحظه ای استراحت می کند و همین روش ادامه دارد.


وی بیان کرد: بیماری عروق کرونری معمولا بیماری‌های مختلفی دارد، ولی معمولا مهمترین عروق کرونری تنگی عروق است، به دلیل اینکه گشادی غیرعادی و شراین عادی رو هم داریم که بسیار مسئله مهمی نیست.


فوق تخصص قلب و عروق اظهار داشت: آنچه که امروزه مردم را نگران می کند، تنگی شریان کرونر یا انسداد عروق کرونری هست که منجر به سکته قلبی می‌شود و زمینه این انسداد از آنجایی که تا به حال تحقیق شده است، یک فاکتورهای خطرناکی هستند که در عده‌ای از افراد وجود ندارد، مانند: افزایش سن و یا وجود سابقه خانوادگی که افراد نمی توانند از آن مداخله کنند و سنشان طبیعتا بالا می رود.


وی تصریح کرد: عدم استعمال دخانیات، ورزش و پیاده روی در فضای سبز، خوردن غذاهای سالم که قیمتشان از غذاهای ناسالم پایین تر است و در آخر باید از استرس و بالا بودن وزن مراقبت و دوری کنند که دچار بیماری عروق کرونری نشوند، چون این اتفاق باعث سکته قلبی می شود.
انتهای پیام/



اخبار مرتبط

قرار گیری کد سکته مغزی در اورژانس‌های کشور/ پوستر تماس فوری برای سکته مغزی طراحی شد
20 درصد از سکته‌های مغزی مربوط به سنین زیر 50 سال است/فرصت 3ساعته برای درمان سکته حاد مغزی
کلسترول بالا منجر به سکته قلبی می‌شود
اینگونه بیماران قلبی به شرایط ایده‌ال می‌رسند
بهترین و بدترین مکانها برای حمله قلبی + تصاویر
اینگونه از سکته قلبی پیشگیری کنید




کد خبر: ۵۱۴۳۱۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن