تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804142156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه های عمرانی بالای ۸میلیارد تومان درمشهد مشمول مهندسی ارزش شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با مصوبه شورای اسلامی/
پروژه های عمرانی بالای ۸میلیارد تومان درمشهد مشمول مهندسی ارزش شد

شورای شهر مشهد 2


شناسهٔ خبر: 2506850 چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
استانها > خراسان رضوی

مشهد- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در راستای كاهش هزینه های اضافی پروژه های عمرانی شهرداری اجرای مهندسی ارزش در پروژه های بالای ۸میلیارد تومان را تصویب كردند. به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد ظهر چهارشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اجرای مهندسی ارزش را در پروژه های عمرانی بالای ۸ میلیاردتومان را به منظور كاهش هزینه های سربار و اضافی تصویب كردند.براساس این مصوبه شهرداری مشهد موظف است مهندسی ارزش را در پروژه‌های عمرانی که هزینه تمام شده آن بیش از ۸ میلیارد تومان است را انجام دهد.

محسن انتظاری رئیس شورای شهر مشهد در این نشست و در خصوص این مصوبه اظهار كرد: مهندسی ارزش یک عمل ضروری است که نگاهی ویژه به کیفیت و مدیریت هزینه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود اگر این مهندسی را کنترل و تنظیم نکنیم قطعا با گذشت زمان این موضوع خود به یک هزینه تبدیل می ‌شود.

 معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد نیز در این نشست اذعان كرد: یكی از مصوبات خوب شورا اسلامی شهر مشهد مصوبه مهندسی ارزش در پروژه های عمرانی است كه منظور از آن انجام مطالعات لازم در خصوص كاهش هزینه های سربار و اضافی در این خصوص است.

محمد مهدی برادران افزود: در حال حاضر در برخی از پروژه ها ما با مشکلات اجرایی رو به رو بوده و پرداخت‌های لازم را نیز نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

وی مهندسی ارزش را یک ویژگی خواند و خاطرنشان کرد: در همین راستا با استفاده از این ویژگی می‌توانیم  اشتباهات و مشکلات را  قبل از اجرا تشخیص داده و از هدررفت هزینه‌ ها جلوگیری كرد.

یكی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه اظهار كرد: مهندسی ارزش یک فعالیت تازه در فضای عمرانی است و تاکنون نیز شخصی این تاثیرات را در فضای هزینه‌ای نتوانسته است تعیین کند.

سید جلال فیاضی افزود: برخی از شرکت‌ها نیز نمی‌ توانند آن چنان که باید به کار خود مسلط باشند و در برخی از مواقع نیز توفیق انچنانی نداشته‌ باشد.

از دیگر مصوبات پنجاه و هفتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر مشهد تصویب مشخص شدن تكلیف ساختمان های اجاره ای شهرداری است كه بر اساس آن شهرداری موظف است به منظور كاهش هزینه ها و صرفه جویی در سال ۹۴ اقدام به تعیین تكلیف ساختمان های اجرایی كند.

معاون مالی و اداری شهردار مشهد نیز در این نشست و در ارتباط با این مصوبه بیان كرد: به منظور مدیریت درآمدها و جلوگیری از موازی كاری و اسراف باید مدیریت هزینه را در شهرداری مشهد جدی بگیریم و  البته اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است.

ابوالفضل انتظاری در ارتباط با استفاده مدیران شهری از ساختمان‌های اداری گران‌ قیمت اضافه كرد: در ارتباط با ساختمان‌ها، ما تمام مدیران را با توجه به قانون معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری که هر مدیر باید چه متراژ فضا داشته باشد در نظر گرفتیم و این مصوبه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین موضوعی كه در خصوص خرید خودرو در شهرداری مشهد مطرح است صحت ندارد و خودروها به صورت اجاره‌ای استفاده می‌شود و جز در مسئولیت‌های خاص که مجبور به استفاده از خودرو هستیم، از این خودروها استفاده نمی‌ شود.خرید کالاهای خارجی در شهرداری مشهد ممنوع شد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد همچنین به منظور حمایت از تولیدكنندگان داخلی طی مصوبه ای خرید هرگونه كالای خارجی را در شهرداری مشهد ممنوع كردند.

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد طی مصوبه ای خرید هرگونه كالای خارجی را در راستای حمایت از تولیدكنندگان داخلی ممنوع كردند.

براساس این مصوبه و راستای اجرای بند ۸ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته موظفند همه نیازمندی‌های خود را از محل تولیدات داخلی تامین و در صورت ضرورت، خرید خارجی، فقط با تایید شهردار مشهد قابل انجام است.

همچنین در این مصوبه تصریح شده است كه شهرداری مشهد هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود را در این زمینه به اطلاع شورای اسلامی شهر مشهد برساند.

در ادامه این مصوبه شهرداری مشهد موظف شد تا در بازارهای منتسب به شهرداری از جمله فروشگاه‌های تعاونی کارکنان و بازارهای میادین از فروش هر گونه کالای خارجی خودداری کند.محمد مهدی برادران، معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار مشهد نیز در این نشست اظهار كرد: با توجه به فرمایش رهبری استفاده از مصنوعات خارجی منجر به رشد صنعت خارجی و ضربه خوردن به صنعت داخلی می شود.از دیگر مصوبات پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد ارائه گزارش سه ماه توسط شهرداری مشهد از برنامه ریزی و طراحی نظام، تعمیر و نگهداری از پروژه های خاتمه یافته و امكانات شهرداری است.

همچنین طی مصوبه دیگری شهرداری مشهد موظف شد پیش بینی های لازم را برای مدیریت یكپارچه در سطح ستاد، مناطق و سازمان ها مطالعات و اجرا انجام دهد و گزارش آن را حداكثر در مدت سه ماه به شورای اسلامی شهر ارائه كند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن