تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802898095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تمام کاستی‌ها و مزیت‌های جشنواره علم تا عمل/انتظاراتی که در جشنواره برآورده نشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تمام کاستی‌ها و مزیت‌های جشنواره علم تا عمل/انتظاراتی که در جشنواره برآورده نشد
جشنواره علم تا عمل امسال برگزار شد و تفاوت آن با سال‌های قبل به گونه‌ای بود که عامه بازدیدکنندگان متوجه آن می‌شدند، طرح‌های عرضه شده به مرحله‌ای از درآمد رسیده‌ بودند و شاید توقع محققان این بود که طرح‌های نوپای بیشتری عرضه شود.

خبرگزاری فارس: تمام کاستی‌ها و مزیت‌های جشنواره علم تا عمل/انتظاراتی که در جشنواره برآورده نشد



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جشنواره علم تا عمل امسال نیز در موعد مقرر هر ساله برگزار شد تا شاهد پنجمین دوره برگزاری این جشنواره در سال 93 باشیم ولی تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته به اندازه‌ای مشهود بود که عامه بازدید کنندگان در نگاه اول متوجه این تفاوت می‌شدند. جشنواره علم تا عمل امسال با تعداد کمی شرکت‌کننده برگزار شد و تعدادی از غرفه‌ها نیز در اختیار بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ قرار گرفته بود به طوریکه بیشتر از بوی علم در این جشنواره بوی اقتصاد به شامه بازدیدکنندگان می‌رسید. بیشتر طرح‌های موجود در نمایشگاه طرح‌هایی بودند که به مرحله‌ای از درآمد اقتصادی رسیده‌اند و شاید توقع محققان کشور این بود که طرح‌های تجاری‌سازی نشده بیشتری در این نمایشگاه عرضه می‌شد تا شاید صنعتگران با حضور در این نمایشگاه و بازدید از آن قصد حمایت از طرح‌های تجاری سازی نشده را هم داشته باشند. * علت کاهش تعداد شرکت‌ها به گفته رئیس جشنواره زین‌الدین رئیس پنجمین دوره جشنواره ملی علم تا عمل با تائید کاهش تعداد شرکت‌های حاضر در این دوره از جشنواره گفت: با وجود کاهش شرکت‌ها استقبال خوبی صورت گرفت و دلیل کاهش شرکت‌ها هم تغییر کیفیت بود زیرا امسال کیفیت شرکت‌های حاضر افزایش یافته بود. وی با تاکید بر افزایش سهم تولید ناخالص داخلی از بحث پژوهش، افزود: شرکت‌هایی در این نمایشگاه حاضر بودند که گردش مالی قابل قبولی داشته و حتی در صادرات هم موفق بودند یا حداقل فروش را داشته‌‌اند. معاون نوآوری و تجاری فناوری معاونت علمی با بیان اینکه موضوع اقتصاد دانش‌بنیان با توسعه علمی برابر نیست گفت: جهت‌گیری معاونت به سمت افزایش تولید ناخالص ملی از طریق پژوهش است. * استقبال مسئولان از جشنواره علم تا عمل البته استقبال مسئولان بخصوص مسئولان علمی کشور از جشنواره امسال خوب بود به طوریکه وزیر علوم با وجود برگزاری اجلاس وزرای علوم کشورهای جنبش عدم تعهد از جشنواره علم تا عمل بازدید کرد و ورود فارغ التحصیلان دارای مهارت به عرصه اقتصاد دانش بنیان و رفع نیاز کشور از طریق آنها را از مصادیق اقتصاد مقاومتی برشمرد.
ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاونانش چندین بار از این نمایشگاه بازدید کرده و وزیر صنعت نیز در مراسم اختتامیه نمایشگاه حضور داشت. علاوه بر این استانداران استان‌های مختلف و روسای پارک‌های علم و فناوری نیز از جشنواره علم تا عمل بازدید کردند. برگزاری کارگاه‌های آموزشی در پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل نیز کارشناسان و متخصصان را به این جشنواره کشانده بود به طوریکه در هر روز 3 کارگاه در این نمایشگاه برگزار شد.

* 10 طرح برگزیده ملی تقدیر شدند با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت، آیین تجلیل از فناوران برتر کشور همزمان با اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، برگزار شد. در این مراسم 10 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده ملی انتخاب شدند و تندیس جشنواره به همراه تسهیلات ارزان قیمت تا 3 میلیارد ریال به آنان اعطا شد.
این 10 طرح برگزیده ملی عبارتند از: میکروسکوپ اتمی زیستی (شرکت آراپژوهش)، تولید داروی سیلگراستیم با برند تجاری تیناگراست (شرکت آریاتیناژن)، تدوین دانش فنی طراحی و ساخت توروبوشارژر دیزل (شرکت پام لوکوموتیو آریا)، مشعل و سیستم گازسوز کوره های دوار ذوب چدن (شرکت تولیدی مهندسی شعله صنعت)، تولید بردهای الکترونیکی چندلایه و تولید برد الکترونیکی علائم حیاتی بیمارستانی و شبکه مخابراتی (شرکت جهان الکترونیک)، طراحی و تولید انواع سیستم های پلاسمایی (شرکت دانش بنیان رضوان)، شیرآلات توپی اربیتی (شرکت صدرا ماهان پارسیان)، نرم افزار اسکادا کنترل دیجیتال برق (شرکت کرمان تابلو)، طراحی و تولید دستگاه های ابزار دقیق پالایشگاه (شرکت مهندسی و پژوهشی امواج آبی) و ساخت غشاهای نانوفیلتر جهت تسویه آب و پساب های ویژه (شرکت نوین فناوران سبز درکا)
همچنین 5 طرح شرکت های فناور در این جشنواره به عنوان طرح های شایسته تقدیر، معرفی شدند و علاوه بر لوح تقدیر جشنواره، تسهیلات ارزان قیمت تا سقف یک میلیارد ریال دریافت کردند.
تکنوژی فاین بلنکینگ، سوراخکاری دقیق (شرکت پارت خودرو بیستون)، کوره پیرولیز و سیستم سرکه گیر (شرکت درنیکا صدف کوشا)، تولید کاتالیست اکسی کلریناسیون و کربن اکسید (شرکت شیمی پژوهان)، طراحی و ساخت توربین بادی 100 کیلووات (شرکت صنایع پیشرفت هواخورشید) و طراحی و ساخت واحد پیش فیلترسیستم- کمپرسورهای انتقال گاز (شرکت ماشین سازی اندیشه شمال)، عناوین 5 طرح شایسته تقدیر جشنواره بود. با وجود مزیت‌های پنجمین جشنواره علم تا عمل به نظر می‌رسد باید حضور کمرنگ شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان در جشنواره سال آینده بهبود یابد. انتهای پیام/  

93/12/06 - 12:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن