تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818799785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نادران: هیچ گاه بودجه دو سقفی نداشتیم/ تاجگردون: دوسقفی تخلف نیست و رای گیری شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نادران: هیچ گاه بودجه دو سقفی نداشتیم/ تاجگردون: دوسقفی تخلف نیست و رای گیری شد
نادران در ادامه بررسی لایحه بودجه 94 گفت:‌ هیچ گاه بودجه دو سقفی نبود و تاجگردون گفت این موضوع تخلف نیست و رای گیری شده است.
به گزارش نامه نیوز در ادامه بررسی لایحه بودجه 94 کل کشور، الیاس نادران در تذکری نسبت به بسته شدن بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده کل کشور، اظهارداشت: درباره قرائت درآمدهای عمومی کل کشور این تذکر را داشتم؛ ما یک گزارش مکتوبی از کمیسیون داریم که سقف درآمدهای عمومی براساس آن 216 هزار میلیارد تومان براساس آن بسته شده است.


وی ادامه داد: در نشست علنی نیز تغییرات 2 هزار میلیاردی نیز به آن صورت گرفته اما حال که این بخش قرائت شده، سقف درآمدها از 216 هزار میلیارد تومان به236 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نمایندگان دولت که در مجلس حضور داشتند،‌ علت چنین تغییراتی را جویا شدم که آنها گفتند تصمیم گرفته شده که اگر 16 هزار میلیارد تومانی که به ‌عنوان سقف دوم درآمدی است، در 6 ماهه دوم سال محقق شد، می‌توان آن را اکنون به لایحه بودجه سال 94 اضافه کرد.


وی تصریح کرد: همچنین این قضیه را از اعضای کمیسیون تلفیق نیز جویا شدم که آنها اعلام کردند، این اقدام مصوبه کمیسیون را نداشته است و در مورد آن هیچ بحث و رأی‌گیری صورت نگرفته است؛ ما هیچگاه سقف دوم را در هیچ سالی حتی در شرایط جنگی به سقف بودجه کشور اضافه نکردیم، لذا بهتر است اگر درآمدی در 6 ماهه دوم صورت گرفت آن را به سقف دوم بودجه اضافه نکنیم.


محمدرضا باهنر رئیس جلسه در پاسخ به تذکر نادران گفت: باید مشخص شود که این بودجه دو سقفی است یا خیر؛ چرا که بودجه دو سقفی در مجلس سابقه نداشته و نمی‌توان گفت که یک سقف بودجه 216 هزار میلیاردی و یک سقف بودجه 20 هزار میلیارد ریالی داریم.


وی ادامه داد: در سال گذشته نیز هزینه‌ها را مترتب کرده و به آن اولویت داده بودیم، اما بودجه عمومی دولت دو سقفی نبود، حال از آقای تاجگردون درخواست دارم تا به‌عنوان رئیس کمیسیون تلفیق اظهارات خود را در این باب مطرح کند.


در ادامه غلامرضا تاجگردون در این‌باره گفت: این بحث هم در کمیسیون و هم در زمان کلیات بودجه مورد بررسی قرار گرفت؛ نمایندگان نیز سوال داشتند که به چه روش بحث کاهش قیمت نفت در بودجه لحاظ شده است. در پاسخ عنوان شد که ما دو راه بیشتر نداشتیم؛ اول آنکه کل هزینه‌ها را قطع می‌کردیم که امکانپذیر نبود، لذا با بودجه دوسقفی مواجه شدیم که در قوانین‌ نیز چنین اقدامی سابقه داشت.


نماینده مردم گچساران در مجلس نهم ادامه داد: امسال این مهم یک تقویت جدی شده که با مکانیزم تخصیص دست دولت را باز نگذاشته‌ایم و با یک تکنیک خاص به وسیله ابلاغ اعتبار عمل کردیم، تا دولت با ابلاغ اعتبار این اقدام را انجام دهد.


وی یادآور شد: اینکه چگونه از 216 هزار میلیارد تومان به236 هزار میلیارد تومان افزایش یافته، باید گفت: تذکرات در ابتدای بررسی کلیات اعلام شد که در متن نوشتار ماده واحده یا می‌توان از 216 به 236 برسیم یا از 236 به 216 برسیم.


رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: این اقدام عاری از هرگونه تخلف بوده و همان چیزی است که در کمیسیون مورد بحث قرار گرفته است و حتی مورد رأی‌گیری قرار گرفت.


همچنین باهنر از تاجگردون پرسید که آیا در هزینه‌ها نیز چنین روشی در نظر گرفته شده یا خیر؟ وی پاسخ داد: بله؛ درآمد یعنی منابع و مصارف که 235 هزار میلیارد تومان است ریز آن مشخص است و طی سال‌های گذشته نیز بر همین مبنا بوده است.


در ادامه باهنر گفت: در این شرایط هزینه‌ها دسته‌بندی شده و هزینه‌ها با درآمدها تراز است.


منبع: فارس


۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن