تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805613805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزمان شارلي ابدو با داعش و جريان غيرديني در اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۴۸ب.ظ)
مشروح نشست تحليلي «جنگ رسانه اي غرب در ايجاد اسلام هراسي» - بخش اول همزمان شارلي ابدو با داعش و جريان غيرديني در اروپا به دنبال اقدامات جديد رسانه هاي غربي، نشست تحليلي «جنگ رسانه اي غرب در ايجاد اسلام هراسي» با حضور اساتيد و کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه از سوي خبرگزاري موج برگزار شد.
در اين نشست دکتر سيد وحيد عقيلي؛ رئيس دانشکده خبر، رضا منتظمي؛ کارشناس رسانه هاي اروپا و آمريکا، محمود مهتدي؛ کارشناس رسانه اي وزارت امور خارجه، دکتر عباس اسدي؛ عضو هيات علمي دانشگاه علامه و دکتر محمودرضا اميني؛ مديرعامل خبرگزاري موج به تحليل اقدامات رسانه هاي غربي و البته اهداف غرب از سياست اسلام هراسي پرداختند.
رئيس دانشکده خبر: تروريست هاي بين المللي در صف اول راهپيمايي پاريس حضور داشتند
در ابتداي اين نشست، دکتر سيد وحيد عقيلي؛ رئيس دانشکده خبر در تحليل تکنيک هاي رسانه اي غرب در ايجاد چهره اي غيرواقعي از اقوام و مذاهب مختلف، جريان هاي الحادي و تروريستي را يکي از مهم ترين اتفاقات منطقه و البته جهان در اين حوزه برشمرد و در کنار آنها مسائل مرتبط با ارتباطات، توليد و توزيع خبر را يکي از مسائل مهم در اين عرصه دانست.
عقيلي گفت: "در دوران معاصر کمتر مي توان برهه اي را پيدا کرد که در توليد خبر و استفاده از تاکتيک ها و تکنيک هاي مختلف براي شکل دادن افکار عمومي و ايجاد جريان هاي بين المللي، با امروز برابري کند و دوران حاضر از اين نظر کم سابقه است. اين امر دلايل مختلفي دارد که يکي از اصلي ترين آنها آن است که به موازات دهه هاي گذشته پس از انقلاب اسلامي، اسلام خواهي و گرايش به عدالت طلبي و کشف حقيقت در کشورهاي دنيا به وجود آمد، و قاعدتا شاهد حرکتي موازي در کنار اين جريان بوده ايم که قصد تحت الشعاع قرار دادن تبعات و اثرات اين موج نگرش به معنويت را داشته است. اما اين بار متاسفانه اقدامات با استفاده از تکنيک هاي بسيار پيچيده علمي، مزورانه، برنامه ريزي شده، گيج کننده و مردم فريبانه انجام مي شود."
وي تاکيد کرد: "مطمئنا اين قضايا با اين حجم و پيچيدگي نمي تواند اتفاقي باشد و قطعا برنامه ريزي شده است. اين برنامه ريزي ها حوزه هاي مختلف از جمله خبر و ارتباطات، جنگ رواني، مسائل مربوط به تئوري هاي جامعه شناسي، افکار عمومي حتي آينده پژوهي، بحث تبليغات فرهنگي و حتي مسائل اقتصادي را در بر مي گيرد. کشورهاي منطقه، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، متاسفانه دنباله رو اين برنامه ها هستند، بنابراين نياز به تحقيقات گسترده در مورد چرايي و محتوايي و کشف تاکتيک ها و تکنيک هاي غرب در ايجاد اسلام هراسي به شدت احساس مي شود."
رئيس دانشکده خبر در مورد برجسته سازي موضوع شارلي ابدو، با تاکيد بر حضور پرمعني بنيامين نتانياهو در کنار محمود عباس در راهپيمايي معروف پاريس، افزود: "اين اقدامات به هيچ وجه جديد نيستند ولي اين بار با فرم و روشي نو اجرا مي شوند و در آينده نيز شدت خواهد گرفت. نکته مهم در مورد شارلي ابدو، بحث همزماني آن با جريان داعش است که نکته جالب تر همپوشاني اين دو موضوع است که هر دو يکديگر را پوشش داده و تحت الشعاع قرار دادند."
عقيلي افزود: "نکته جالب در مورد اين راهپيمايي آن است که دولت هايي که بيشترين حمايت را از تروريست داشته و خود پديدآورنده تروريست هستند، در راهپيمايي پاريس شرکت کردند و ما به راحتي از کنار آن گذشتيم، وظيفه ما آگاه سازي افکار عمومي در مورد افراد حاضر در صف اول اين راهپيمايي بود؛ کساني که مصداق تروريست بين المللي هستند. وقايع غزه و بمباران جنوب لبنان و فلسطين در سال هاي گذشته، توسط کساني صورت گرفت که در صف اول اين راهپيمايي شرکت کردند و متاسفانه در رسانه هاي ايران و البته ساير جهان، کمتر به اين موضوع پرداخته شد که شايد دليل آن همزماني با مسائل داعش بود."
وي در ادامه با اشاره به حضور نتانياهو در اين راهپيمايي گفت: "نخست وزير رژيم صهيونيستي به شکل کاملا مردم فريبانه در صف اول راهپيمايي حضور داشت و اين موضوع گوياي مسائل بسياري است؛ کشور فرانسه به صورت تاريخي داراي مکتب روزنامه نگاري و ارتباطاتي است و يکي از کارهايي که بايد از سوي رسانه هاي ما صورت گيرد تحقيق در مورد موافقت و يا مخالفت روزنامه نگاران مستقل و آزاد فرانسه با اين مسائل است، چرا که نتيجه اين تحقيق مي تواند بيانگر آن باشد که حتي در درون کشور فرانسه نيز روزنامه نگاران آزادي خواه، موافق حضور نخست وزير رژيم صهيونيستي و ادعاي وي مبني بر آزادي بيان در خيابان هاي فرانسه نيستند."
رئيس دانشکده خبر تاکيد کرد: "متاسفانه رسانه هاي ما در پاسخ به اين اقدامات، به دليل شرايط خاص در منطقه، بسيار کم به اين موضوعات پرداختند که حتي اين حجم اندک نيز در قالب خبر و گزارش بود و کمتر تحليلي در اين مورد صورت گرفت. از سوي ديگر متاسفانه دانشگاهيان و انديشمندان ما به حد کافي در اين مورد تحليل و تحقيق نکردند، و براي روشن شدن افکار عمومي، پروژه هاي تحقيقاتي و اطلاع رساني به حد کافي از سوي اين قشر انجام نگرفت."
رضا منتظمي: تمام ظرفيت هاي رسانه اي غرب در خدمت جريان غيرديني صهيونيست ها است
در بخش ديگري از اين نشست رضا منتظمي؛ کارشناس ارشد رسانه هاي اروپا و آمريکا، با اشاره به اينکه صهيونيسم در طول تاريخ يهوديت را قبضه کرده و از سوي ديگر مسيحيت را نيز به حاشيه رانده، افزود اينک از ميان مذاهب آسماني تنها اسلام باقي مانده که البته با توطئه هاي صهيونيسم، بيداري اسلامي نيز در نهايت منجر به شکل گيري داعش شد.
منتظمي در مورد روابط متقابل فرانسه و صهيونيسم گفت: "فرانسه پس از آمريکا بزرگ ترين پايگاه صهيونيسم در جهان است. فرانسه پس از انقلاب کبير نقش تاثيرگذاري بسزايي در حوزه اروپا يافته و پس از آن هرگونه تغييري در فرانسه منجر به تغيير در کل اروپا مي شود. به علت اتفاقات مهم چند سال گذشته و موج نفرت شديد از صهيونيسم که در لايه هاي فرهنگي، اجتماعي، دانشگاهي اين کشور بروز کرده، صهيونيست ها براي جلوگيري از اين روند و عواقبي که مي توانست براي آنها به همراه داشته باشد، پروژه شارلي ابدو را پياده کردند و بواسطه مهارت ها و تجربه هاي بسيار خود، موفق به مديريت اين جريان شدنند و حسي که در جامعه فرانسه به سمت نفي و انتقاد از صهيونيست بود را به مسير ديگري گمراه کردند. در واقع حس ملي جديدي ايجاد کردند تا با استفاده از اين حس، روند تشديد انتقادات از صهيونيسم در فرانسه تا مدتي به تاخير بيندازند."
وي با تاکيد بر نقش پروژه شارلي ابدو در جلوگيري از روند تشديد انتقاد از صهيونيسم، افزود که پس از حادثه يازده سپتامبر، ده سال طول کشيد تا مستندات توطئه موساد در اين حادثه منتشر شود اما در پرونده شارلي ابدو، بلافاصله مستندات نقش موساد در اين اتفاق فاش شد.
کارشناس رسانه هاي اروپا و آمريکا افزود: "راهپيمايي پاريس نيز يک نمايش قدرت با استفاده از ايجاد حس ملي گرايي در فرانسه بود. جريانات غيرديني که کنترل آن در حال حاضر در اختيار صهيونيست ها است و کليه ظرفيت هاي رسانه اي غرب نيز ابزار آنها در اين مسير است، در انتها هدفي جز حذف دين و آثار روحاني، اخلاقيات، معنويت و خانواده ندارد. چنانچه حتي بسياري از کارشناسان غربي نيز بر اين باورند که حادثه چيپل هيل نيز نتيجه ترويج اين اسلام هراسي و در کل مذهب هراسي در جوامع غربي است."
منتظمي همچنين اشاره کرد: "نبايد فراموش کرد که اين جريان غيرديني که صهيونيست ها بر آن حاکم هستند، با جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک جريان ديني مواجه شده است که ايران نقش تعيين کننده اي در تعيين تغيير و تحولات اين عرصه دارد."














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن