تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799154301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته‌های دستگیری ریگی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در پنجمین سالروز دستگیری عبدالمالک ریگی، رهبر گروهک موسوم به جندالله، مسئول پرونده وی در وزارت اطلاعات زوایایی از روند شناسایی و دستگیری این تروریست را اعلام کرده است.

به گزارش تراز ،چهارم اسفندماه سال ۱۳۸۸ یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات اطلاعاتی و امنیتی کشور برای دستگیری عبدالمالک ریگی با موفقیت انجام شد. ۵ سال بعد از این عملیات موفق مسئول این پرونده در گفت‌وگو با تسنیم گفت: پیش از این عملیات، عبدالمالک ریگی یکی دو مرحله در پاکستان و در عملیات ویژه در تیررس ما قرار گرفت، اما به‌جهت اینکه خانواده همراهش بود یا در محیطی بود که افراد و مردم بی‌گناه حضور داشتند ممکن بود به این افراد بی‌گناه صدمه بخورد. رصد ریگی از زمانی انجام شد که وی ۲ دیدار با سرویس اطلاعاتی اسرائیل و امریکا انجام داد و این اقدامات در راهبرد اطلاعاتی ما قرار گرفت.
به گفته این مقام اطلاعاتی کشور، ریگی برای عزیمت به قرقیزستان از کابل به امارات رفته و از امارات پرواز کرد. تا عرض نیم تا یک ساعت حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد تردید بود که شاید ریگی سوار هواپیما نشده باشد. در عملیات دستگیری نیروی هوایی ارتش واقعاً خیلی خوب پای کار آمد و توانست هواپیمای مسافربری قرقیزستان را از بالای اصفهان به‌ سمت کرمان بازگرداند. هواپیمای مسافربری الحمدلله پس از شلیک اخطار جنگنده نیروی هوایی ارتش در خاک کشورمان فرود آمد.
وی افزود: در این عملیات دو هواپیمای جنگنده به همراه یک هواپیمای سوخت‌رسان شرکت داشتند و گفته می‌شود جنگنده نیروی هوایی ارتش تا ۳۰۰ تیر اخطار هم شلیک کرد و هواپیمای مسافربری را با تهدید بازگرداند. اگر این هواپیما از مرز هوایی کشورمان عبور می‌کرد دیگر (دنبال کردن وی) نقض کامل هوایی می‌شد.
این مقام مسئول درباره اینکه گفته شده یک خانم قرقیزی در هواپیما ریگی را شناسایی کرده و مانع از آن شده که وی اسناد همراه را منهدم کند و اینکه آیا فردی از وزارت اطلاعات داخل هواپیما بود، گفت: توفیقی که داشتیم این بود که پس از نشستن هواپیما در امارات یکی دو عنصر بودند که می‌توانستند در مسیر ریگی را رصد کنند. مهم این است که توفیق الهی شامل حال ما شد و ریگی را از کابل تا امارات تحت رصد کامل داشتیم. از این‌سو هم یکی دو عنصر بودند که می‌توانستند ریگی را چک کنند که کجا می‌رود و چه می‌کند. وی ادعای اینکه ریگی به هنگام دستگیری قصد خودکشی داشته را نیز رد کرد و ادامه داد: ریگی پس از اینکه فهمیده بود گرفتار شده، به‌گفته خودش خود را تسلیم شده حساب کرده بود و کار را تمام شده حساب کرد و تقریباً مقاومتی هم نکرد.
در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ اعلام شد که دستور عملیات را سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت و یکی از نامزدهای انتخابات صادر کرده است. این مقام اطلاعاتی در این باره تصریح کرد: خیلی اهمیتی ندارد که چه‌کسی دستور این عملیات را داده است. اطلاعات دقیق به هرکسی برسد قاعده این است که فرد دستور دهنده بتواند تصمیم را درست بگیرد. شاید دستور داده می‌شد و ممکن بود ارتش خدای ناکرده یک درصد دیر پروازش را بلند می‌کرد و ریگی از مرز هوایی کشور خارج می‌شد.
ریگی پشیمان بود
وی درخصوص وضعیت ریگی بعد از دستگیری و بازداشت هم توضیح داد: ریگی خودش می‌گفت من از برخورد شما بسیار تعجب کردم و ای‌کاش ۵ سال قبل گیر شما می‌افتادم. من در زندان فهمیدم که جمهوری اسلامی ایران جای دیگر و چیز دیگری است و من اشتباه کردم و ای‌کاش این جنایت‌ها را مرتکب نمی‌شدم. ریگی بشدت از جنایات و اقداماتی که انجام داده بود خصوصاً از سر بریدن انسان‌های بی‌گناه، شهادت سربازان وظیفه، عملیات‌ تروریستی انتحاری، به شهادت رساندن نمازگزاران مسجد امیرالمؤمنین(ع) و مسجد جامع، به شهادت رساندن سردار شوشتری و اقدامات جنایتکارانه در تاسوعای حسینی در چابهار بشدت پشیمان بود.
علاقه ریگی به فلسفه
به گفته این مقام اطلاعاتی، ریگی بسیار علاقه‌مند به فلسفه بود و می‌گفت در ۳-۲ ماه قبل از دستگیری‌ام، علاقه‌مند به کتاب‌های شهید مطهری شدم. ریگی تعریف می‌کرد در این اواخر یکی از کتاب‌های شهید مطهری را خواندم که این کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم بود. ناگهان در اواسط کتاب احساس کردم که دارم شیعه می‌شوم و کتاب را زدم به دیوار و گفتم: «مطهری، دیگر داری من را شیعه می‌کنی.»
وی ادامه داد: ریگی این حرف‌ها را در زندان می‌زد. اگر وی واقعاً پشیمان شده بود باید برمی‌گشت و خود را تسلیم می‌کرد و جنایت‌هایش را کم می‌کرد، اما وی داشت می‌رفت که با امریکایی‌ها برای عملیات‌ها و ناامنی‌های بعدی ببندند. ریگی اصلاً در این فضا نبود که از راهی که رفته بازگردد. اینکه وی از راهی که رفته بود بازگشته و سپس ما وی را دستگیر کردیم، درست نیست.
بن لادن قبل از دستگیری مرده بود
وی در مقایسه این عملیات با دستگیری بن لادن، رهبر گروه تروریستی القاعده توسط امریکایی‌ها گفت: اوباما ادعا می‌کرد کار بزرگی انجام داده‌اند. این در حالی است که سرویس اطلاعاتی امریکا بالای سر جنازه بن‌لادن رسید، اما دیدیم که برای یک جنازه مرده چه کارهای تبلیغاتی انجام دادند که انگار آنها بن‌لادن را کشته‌اند. این در حالی است که به‌اذعان همه سرویس‌های اطلاعاتی و حتی پاکستانی‌ها، بن‌لادن قبل از عملیات امریکایی‌ها به‌دلیل بیماری کلیه مرده بود.
وی تصریح کرد: هیچ کشور و هیچ سرویس اطلاعاتی در عملیات دستگیری ریگی به ما کمک نکرد. هیچ سرویس اطلاعاتی اعم از پاکستان و افغانستان در این عملیات ما را کمک نکردند.


منبع: روزنامه ایران


سه شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 15:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن