تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799193379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي۲۲ سرمايه‌گذار براي ساخت ترمينال جديد مسافري فرودگاه امام؛


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۴۶ق.ظ)
آمادگي۲۲ سرمايه‌گذار براي ساخت ترمينال جديد مسافري فرودگاه امام؛ مجري طرح توسعه شهر فرودگاهي امام خميني (ره) از آمادگي ۲۲ سرمايه‌گذار داخلي و بين‌المللي خبر داد و گفت: بر اساس آن تمام وظايف وزارتخانه‌ها در قبال انجام پروژه‌ها از جمله ايجاد مديا سنتر، مرکز تجارت نفت و گاز و همچنين استقرار برخي صنايع در اين مجموعه است.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامرضا شيرازيان، مجري طرح توسعه شهر فرودگاهي امام خميني (ره) با تشريح آخرين وضعيت اجراي طرح شهر فرودگاهي امام خميني گفت: طرح جامع شهر فرودگاهي که در ۱۴ هزار هکتار ساخته مي‌شود نيز مانند خدمات هوانوردي از حيث ساخت‌وساز، سرمايه‌گذاري و ارائه خدمات به مردم بسيار حائز اهميت است براي اين منظور اقدامات مقدماتي توسط موسسه مشاوره ژاپني و ايراني انجام‌شده که مطالعات «توجيه مثال‌هاي انجام‌شده جهاني» به اين مطالعات اضافه‌شده است.
وي با بيان اينکه فعاليت‌هاي طراحي‌شده در شهر فرودگاهي حداقل در دو فرودگاه دنيا اجرا شده است، افزود: همچنين مطالعات براي تاسيسات زيربنايي مانند آب، برق و به‌ويژه بخش نقشه‌برداري انجام‌شده است، به عبارتي اگر متقاضي براي سرمايه‌گذاري در صنايع پاک در فرودگاه باشد مي‌توانيم مشاوره لازم براي اجراي پروژه از جمله محل در اختيار آن‌ها قرار دهيم.
مجري طرح توسعه شهر فرودگاهي امام خميني افزود: تقسيم‌بندي اجراي پروژه‌ها در سه منطقه آزاد، ويژه و معمولي شهر فرودگاهي نهايي شده زيرا برخي پروژه‌ها حتما بايد در منطقه آزاد، بخشي در مناطق ويژه و برخي نيز بايد در منطقه معمولي فرودگاه اجرا شود که خوشبختانه اين تقسيم‌بندي نهايي شده است.
وي از بازنگري در وظايف تمامي وزارتخانه‌ها براي اجراي طرح شهر فرودگاهي خبر داد و گفت: اين موضوع در قانون برنامه پنجم توسعه نيز آمده بود که بر اساس آن تمام وظايف وزارتخانه‌ها در قبال انجام پروژه‌ها مشخص‌شده است؛ به‌عنوان مثال به وزارت ارشاد تکليف شده تا در شهر فرودگاهي بايد مدياسيتي (شهر رسانه) راه‌اندازي کند، در طرح فرودگاهي فضاي بسيار مناسبي را براي تأسيس مديا سيتي در نظر گرفتيم و براي اجراي مشترک اين پروژه اعلام آمادگي کرديم به‌طوري که زمين و خدمات زيربنايي براي ساخت در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهيم.
شيرازيان ادامه داد: همچنين به وزارت نفت تکليف شده که يک مرکز بين‌المللي نفت و گاز ايجاد کند، چرا که تقريبا کشورهاي اصلي عضو اوپک در حال تأسيس يک مرکز بين‌المللي نفت و گاز هستند؛ شرايط بسيار مناسبي در فرودگاه امام براي ايجاد اين مرکز بين‌المللي تجارت نفت و گاز وجود دارد، در اين زمينه مذاکراتي با وزارت نفت انجام‌شده و اميدواريم در صورت فراهم بودن شرايط اين مرکز بين‌المللي تأسيس شود.
مجري طرح توسعه شهر فرودگاهي امام خميني (ره) افزود: در مجموع به دستگاه‌هاي مختلف اجرايي اطلاعات لازم ارائه مي‌شود تا طرح‌هاي قابل اجرا در شهر فرودگاهي موردبررسي قرار گيرد.
وي با بيان اينکه هفته آينده گروهي از سرمايه‌گذاران استان تهران به‌منظور بازديد از بخش‌هاي مختلف در فرودگاه حاضر خواهند شد تا ظرفيت‌هاي گردشگري در اين محل را بررسي کنند، گفت: اين ظرفيت‌ها از جمله روستايي با قدمت ۲۰۰ سال تاريخي و سرزمين تپه مأمورين تا يکسري فعاليت‌هاي گردشگري شناسايي‌شده است.
شيرازيان با اشاره به اينکه برخي حرفه‌ها در چند سال اخير به دليل عدم امکان رقابت بين‌المللي دچار رکود شده‌اند، گفت: تخصص و نيروي انساني متخصص در اين حرفه‌ها وجود دارد، اما؛ به دليل پرداخت گمرک براي ورود و خروج و عدم توانايي براي رقابت بين‌المللي دچار رکود شده‌اند، در اين راستا براي اين حرفه‌ها مجموعه‌هايي در شهر فرودگاهي در نظر گرفته شده که با استقرار در بخش منطقه آزادشهر فرودگاهي بتوانند کالا را بدون پرداخت عوارض گمرکي وارد و صادر کنند.
مجري طرح توسعه شهر فرودگاهي امام خميني (ره) با بيان اينکه شهر فرودگاهي حدود ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار منطقه هوانوردي است که با امکانات و درآمدهاي دولتي فعاليت کند گفت: حدود ۱۱هزار هکتار از اين مجموعه فعاليت‌هايي است که توسط بخش خصوصي سرمايه‌گذاري مي‌شود به همين منظور در جهت جذب سرمايه‌گذار بايد بسته‌هاي قابل ارائه به سرمايه‌گذار ارائه کنيم؛ در همين زمينه بسته سرمايه‌گذاري در ترمينال جديد (۲) فرودگاه بين‌المللي امام خميني آماده شده که در اين بسته فضا، هزينه، مدت زمان اجراي پروژه، نرخ تقريبي بازگشت سرمايه و ساير پارامترها مشخص‌شده است و در حال حاضر ۲۲ متقاضي داخلي و بين‌المللي از کشورهاي فرانسه، سوئد، آلمان، ايتاليا، چين براي ساخت ترمينال جديد فرودگاه وجود دارد.
وي همچنين از تهيه شدن مدل اوليه اقتصادي ساخت ترمينال سياحتي – زيارتي خبر داد و گفت: اين بسته براي ارائه به سرمايه‌گذار آماده است که در تعدادي سرمايه‌گذار هم براي آن اعلام آمادگي کردند.
مجري طرح توسعه شهر فرودگاهي امام خميني (ره) درباره ضمانت بازگشت سرمايه اجراي پروژه‌ها براي سرمايه‌گذاران گفت: روش‌هاي سرمايه‌گذاري در فرودگاه‌هاي دنيا غالبا به دو روش BOT و BLT است که بر اساس روش BOT سرمايه‌گذار بعد از ساخت مي‌تواند طي چند سال منابع حاصل از بهره‌برداري سرمايه‌هاي خود را تأمين کند؛ همچنين بر اساس روش BLT سرمايه‌گذار بعد از ساخت، پروژه را به دولت اجاره مي‌دهد و منابع خود را از اين محل تأمين مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن