تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803688931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین یادواره شهدای امور تربیتی چهارمحال و بختیاری برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نخستین یادواره شهدای امور تربیتی چهارمحال و بختیاری برگزار شد خبرگزاری پانا:نخستین یادواره شهدای امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری در آستانه هفته بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در این استان، جمعی از فرهنگیان و خانواده شهدای فرهنگی برگزار شد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند ساعت 12:45

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا،نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در آیین برگزاری این یادواره افزود: جایگاه و منزلت شغل معلمی در جامعه اسلامی بسیار مهم و اثرگذار است و معلم درواقع شکل دهنده و پردازنده گوهرهای گرانبهایی است که کودکان و نوجوانان کشورند و برهمین اساس، شغل معلمی را نمی توان در ردیف دیگر مشاغل قرار داد.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: بصیرت افزایی و معرفی اسلام ناب به معنای واقعی کلمه، و مقابله با شبهات و فتنه افکنی ها دشمنان از وظایف بسیار مهم امروز معلمان است.
وی تاکید کرد: راه و میدان نائل آمدن به درجات بالا و مقام شهدا بر روی معلمان به مراتب بیش از دیگر افراد جامعه باز است.
امام جمعه شهرکرد، شرط رسیدن معلمان به جایگاه رفیع شهدا را جهاد در عرصه علم و فرهنگ دانست و گفت: شبه افکنی و القاء افکار و نظرات مسموم به قشر نوجوان و جوان یکی از خطرات بسیار مهمی است که امروز جامعه دانش آموزی و دانشگاهی ما را تهدید می کند و بطور قطع، این نقشه شوم دشمن جز با بصیرت افزایی معلمان و ایجاد فضای معنوی در درون جامعه خنثی نمی شود.
حجت الاسلام نکونام، معلمان و اساتید را مصونیت بخش جامعه در برابر شبهات و هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: راه پاسداری از فرهنگ شهدا و رسیدن به درجات بالای شهادت در گرو صیانت از اسلام، ارزشهای اسلامی، صبر، مقاومت، جهاد علمی و فرهنگی و تزریق معارف ناب و اصیل الهی به نسل جوان و نوجوان است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنگ تمام عیار دشمن در عرصه فکری و فرهنگی تصریح کرد: فرهنگ و ارزشهای فرهنگی به مثابه هویت، اصالت و روح یک ملت است بنابراین قسمت اعظمی از وظیفه صیانت و حفاظت از این فرهنگ ناب بر عهده معلمان و اساتید است که باید در این زمینه با جدیت، دلسوزی و اخلاص مضاعف عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: در شرایطی که کشور ما با واقعه عظیم هجمه فرهنگی دشمن مواجه است، اکتفا کردن معلمان در امر تعلیم و تربیت به کتب آموزشی دستگاه های آموزشی کشور، نه تنها جفا و ظلم بزرگ در حق نسل جوان و نوجوان است بلکه کفران نعمت و خشم الهی را نیز به دنبال خواهد داشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید براینکه نسل جوان ما باید در سایه اسلام و مکتب قرآن پرورش پیدا کند، تصریح کرد: به یقین یکی از حلقه های اتصال جوانان و نوجوانان به معارف اصیل دینی و اسلامی، معلمان و اسایتد هستند.
حجت الاسلام نکونام، جامعه فرهنگیان بویژه معلمان و اساتید را بر لزوم خودسازی و تقویت بنیه اعتقادی ، دینی و علمی توصیه و تاکید کرد و افزود: اگر اطلاعات و اندوخته های دینی و علمی ما ضعیف باشد بطور قطع دشمنان و افکار شوم آنها در درون جامعه بویژه نشل جوان نفوذ پیدا خواهد کما اینکه برغم تلاش ها و مجاهدت های فراوان، هنوز ردپایی از این نفوذ دشمن در درون جامعه مشاهده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهدای فرهنگی فقط معلم کلاس درس نبودند بلکه تا ابد معلمان اثر گذار جامعه هستند چراکه قانع نشدند تعداد محدود دانش آموز را تربیت کنند بلکه جامعه را به کلاس درس تبدیل کردند

علیرضا کریمیان چهارم اسفندماه در مراسم نخستین یادواره شهدای امور تربیتی استان که در تالار فرهنگ برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب(س)، گفت: امید است بتوانیم همچون ایشان پیام رسان پیام جاودان کربلا باشیم.
وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره شهدای امور تربیتی برای نخستین بار در استان را اقدامی در این راستان دانست و افزود: این یادواره مقدمه‌ای برای برگزاری یادواره شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور و 137 شهید فرهنگی استان است.
کریمیان هدایت جامعه دانش‌آموزی به سمت حیات طیبه را از رسالت‌های امروز آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: حیات طیبه، زندگی‌ای است که هم دنیا و هم آخرت را تامین می‌کند بنابراین آموزش و پرورش باید دانش آموزان را هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی به این سمت هدایت کند.
به گفته وی، معلمان تربیتی پیشگام هدایت جامعه دانش‌آموزی به سمت حیات طیبه بودند به طوری که در سال‌های پیش هم خود حرکت کردند و هم زمینه را برای رسیدن دیگران به حیات طیبه فراهم کردند.
کریمیان خاطرنشان کرد: شهدای فرهنگی فقط معلم کلاس درس نبودند بلکه تا ابد معلمان اثر گذار جامعه هستند چراکه قانع نشدند تعداد محدود دانش آموز را تربیت کنند بلکه جامعه را به کلاس درس تبدیل کردند بر همین اساس ما باید قدردان آنان باشیم چون همه جامعه مدیون بزرگ منشی آنان است.
وی همچنین از برگزاری یادواره شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور در تاریخ 7 و 8 اسفند ماه با حضور خانواده شهدا در تهران خبر داد و گفت: امیدواریم برگزاری این یادواره سالیان سال تداوم یابد تا راه روشن ایثار وشهادت تا ابد در نزد ما ماندگار بماند.
وی گفت: امور تربیتی استان چهارمحال و بختیاری 11شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
کریمیان از برگزاری 30 عنوان برنامه فرهنگی همزمان با هفته بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی در واحدهای اداری و آموزشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد.
در ادامه مدیر سازمان دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نخستین یادواره شهدای امور تربیتی با هدف زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای امور تربیتی استان برگزار ‎شد.
نظر علی نظری افزود: امسال برای نخستین بار یادواره شهدای امور تربیتی به منظور معرفی و شناساندن سبک زندگی آن عزیزان شهید و داستان ایثار و فداکاری این شهیدان به تصویر کشیده شد.
نظری ادامه داد:همکاران سازمان دانش آموزی استان با شناسائی شهدای امور تربیتی استان به دیدار خانواده های شهدا رفتند و به پای صحبت هایاین عزیزان نشستند و با جمع آوری خاطرات ،زندگی نامه و وصیت های آن بزرگان شهید مجموعه کتابی از شهدای امور تربیتی استان در کنار دیگر شهدای امور تربیتی کشور تهیه شد.
وی تصریح کرد: سردار خداکرم رجب پور، اسدالله سیاح، فریبرز ترابی، ایرج بابانژاد، حسن نیلیه، فرود نصیری، علی جان سعیدی، سیدفرهاد رضوی، غلامعلی کریمی، سیدصفی الله حسینی و همایون نصیری 11 شهید امور تربیتی چهارمحال و بختیاری هستند که در این آیین از خانواده های آنان تجلیل شد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن