تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804382600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلاصه کار بازارهای بورس - دوشنبه ۴ اسفند ۹۳


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خلاصه کار بازارهای بورس - دوشنبه ۴ اسفند ۹۳


شاخص کل بورس تهران در حالی دومین روز پیاپی کاهش یافته که در جریان داد و ستدهای امروز، چندین بار در محدوده مثبت قرار گرفته بود. در نهایت این شاخص با کاهش ۴۱ واحدی (معادل ۰.۰۷ درصد) در ۶۴۶۷۸.۴ واحد قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسا شبکه خبر شاخص کل بورس تهران در حالی دومین روز پیاپی کاهش یافته که در جریان معاملات امروز چندین بار در محدوده مثبت قرار گرفته بود. در نهایت این شاخص با کاهش 41 واحدی (معادل 0.07 درصد) در 64678.4 واحد قرار گرفته است. بورس تهران در سه هفته اخیر با ثبت افت 0.6 درصدی کم نوسان بوده است. مذاکرات هسته ای از روز جمعه در ژنو در جریان است. وزیر امور خارجه ایران و همتای آمریکایی وی صبح امروز برای دومین بار و با همراهی مسئولان ارشد بخش های فنی با یکدیگر دیدار کرده اند.مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران شب گذشته با تاکید بر جدیت همه طرف‌ ها در مذاکرات برای رسیدن به یک راه‌حل، تصریح کرده که هنوز اختلافات وجود دارد و در مسایل کلیدی راه‌حل‌های کاملی به دست نیامده است. وزیر امور خارجه آمریکا قبل از سفر به ژنو اعلام کرده بود که اگر ایران شرایط لازم برای دستیابی به توافق را نپذیرد، آمریکا مذاکرات را ترک می ‌کند. وزیر امور خارجه ایران نیز از عدم قبول توافق مبهم و ناقص خبر داده بود. سرپرست تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای چین این دور از مذاکرات را فشرده و عملگرایانه توصیف کرده است. به گفته وی طرفین توافق کرده اند دور بعدی مذاکرات را آخر اسفند برگزار کنند. در بورس تهران بیش از سه چهارم شرکت ها کاهش یافته اند به طوریکه سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) بیشترین تاثیر منفی و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر مثبت را بر تغییرات شاخص کل داشته اند.
 
ارزش داد و ستدها  که در هفته گذشته بعد از توقف برخی از نمادها برای پیش بینی درآمد هر سهم سال آتی، کاهش محسوسی داشته بود با بازگشایی برخی از آنها افزایش یافته است. ارزش معاملات بورس در مقایسه با دیروز بیش از یک چهارم افزایش داشته و به 90 میلیارد تومان رسیده است. یک پنجم ارزش معاملات مربوط به دادوستدهای تولیدکنندگان محصولات شیمیایی است. شاخص این گروه برای هفتمین روز متوالی کاهش یافته است. این شاخص از زمان آغاز افت بهای نفت در بازارهای جهانی (تیرماه امسال) در حدود 22 درصد کاهش داشته است. پس از آن، گروه خودرو بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است. شاخص این گروه که در ماه های گذشته مورد توجه سرمایه گذاران بوده برای چهارمین روز متوالی افت کرده است. ارزش سهام بزرگترین شرکت این گروه یعنی ایران خودرو در ساعتهای پایانی بازارافزایش محسوسی داشت تا این نماد در نهایت در محدوده مثبت بسته شود. ارزش هر سهم این شرکت با رشد 1.35 درصدی در آخرین دادوستد به 2630 ریال رسیده است. بیشترین ارزش دادوستدها نیز به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اختصاص یافته است. حجم معاملات در این نماد بیش از هفت برابر متوسط حجم ماهیانه بوده تا در نهایت با 0.7 درصد رشد در آخرین معامله به قیمت 10400 ریال/سهم رسیده باشد. از آغاز این هفته و با اجرای مقررات جدید حجم مبنای این نماد به صورت قابل توجهی کاهش یافته است. پس از آن، گروه مپنا بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرده و برای پنجمین روز متوالی در محدوده منفی بسته شده است. حجم دادوستدها در این نماد در حالی نزدیک به 3 برابر متوسط ماهانه بوده که حجم مبنای این نماد نیز با اجرای مقررات جدید تقریبا نصف شده است. انبوه سازان در شرایطی کاهش یافته اند که معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده که میزان افزایش قیمت مسکن امسال کمتر از پنج درصد خواهد بود. همچنین به گفته وی، از اواخر بهار سال آتی بازار مسکن به تدریج از رکود فاصله می گیرد. لیزینگی ها و عمده بانک ها و سرمایه گذاری ها کاهش یافته اند. بانک صادرات که در دو روز گذشته در محدوده مثبت بسته می شده و حتی روز شنبه با صف خرید قابل توجهی همراه شده بود، پس از تاپیکو، بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشته است. این بانک بیش از 3 درصد در آخرین دادوستد افت داشته و به قیمت 723 ریال/سهم رسیده است. بانک صادرات اعلام کرده که تأمین مالی پروژه های عظیم سیراف انرژی، پتروشیمی سبلان و آلومینیوم جنوب را عهده دار شده و نسبت به گشایش اعتبارات اسنادی مربوطه به مبلغ 2.5 میلیارد دلار اقدام نموده است. فولاد مبارکه نزدیک به دو برابر متوسط حجم ماهیانه معامله شده اما 92 درصد این دادوستدها مربوط به معامله بلوکی 15 میلیونی ساعات ابتدایی بازار بود که باعث شد قیمت پایانی این نماد 0.9 درصد رشد داشته باشد. بزرگترین تولیدکننده ورق فولادی خاورمیانه، سود هر سهم سال 94 را با افت 11 درصدی در مقایسه با امسال 453 ریال پیش بینی کرده است. گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) در اطلاعیه ای اعلام کرد که هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی متعلق به شرکت توسعه گردشگری آریا زیگوارات که حدود 70% سهام آن تحت مالکیت سمگا می باشد، امروز افتتاح خواهد شد و هیچ تاثیری بر EPS شرکت در سال 93 نخواهد داشت.   در بازار سکه و ارز قیمت ها برای دومین روز افزایش یافت. هر دلار آمریکا با رشد 0.4 درصدی به 3429 تومان رسیده و سکه بهار آزادی طرح جدید نیز با رشد 0.1 درصدی به 979 هزار تومان رسیده است.






دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن