تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801702436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهای نفت کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بهای نفت کاهش یافت
بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز(دوشنبه) به دلیل نگرانی درباره‌ عرضه بیش از حد در آمریکای شمالی کاهش یافت.
به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، بهای نفت پس از یک افزایش اولیه در روز دوشنبه به دلیل خوش‌بینی درباره‌ جلوگیری از بحران منطقه یورو ناشی از بدهی‌های یونان قیمت نفت شروع به کاهش کرد و تحلیلگران اعلام کردند که عرضه مازاد در بازار‌های نفت خام به ویژه در آمریکا که ذخایر به بالاترین سطح بی سابقه رسیده ادامه خواهد داشت.
نفت سبک آمریکا با 9 سنت کاهش 50 دلار و 72 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت برنت با پنج سنت کاهش به 60 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید. چندین بانک امروز اعلام کردند که انتظار دارند روند کاهش قیمت نفت ادامه پیدا کند. بانک ای ان زد اعلام کرد: ما انتظار داریم قیمتها در هفته‌های پیش ‌رو به کمتر از 50 دلار در هر بشکه بازگردد و هدفگذاری ما 43 دلار در هر بشکه طی دو الی سه ماه آینده است. موسسه بارکلی نیز اعلام کرد: بازار در آینده نزدیک مجددا تضعیف خواهد شد. موسسه مورگان استنلی هشدار دارد: ذخایر نفت خام آمریکا تا ماه می افزایش خواهد یافت. این بانک افزود: همانند سال گذشته افزایش تولید نفت آمریکا و کانادا در کنار نگهداری و تعمیر پالایشگاهها و کاهش جزئی در واردات دلیل این امر است. بهای نفت در ژوئن 2014 در واکنش به اشباع روز‌افزون بازار شروع به کاهش کرد، اما قیمت‌ها از اواسط ژانویه 2015 مجددا روند صعودی گرفته به طوریکه نفت برنت هفته های گذشته در واکنش به کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا تقریبا با جهش 20 دلاری در هر بشکه به 63 دلار در هر بشکه رسید. حفاری نفتی در آمریکا از شروع سال جاری به دلیل واکنش تولید‌کنندگان به سقوط قیمت‌ها کاهش یافته است، اما موسسه گلدمن ساش اعلام کرد‌ که روند کاهش تعداد سکوهای حفاری در حال کند شدن است. این موسسه افزود: براساس تعداد کنونی سکوهای حفاری، انتظار می‌رود رشد تولید نفت آمریکا تا سه ماهه چهارم 2015 در مقایسه با سال قبل به 440 هزار بشکه در روز برسد. تحلیلگران می‌گویند: آب و هوای سرد در آمریکا که به تولید پالایشگاه‌ها لطمه زده همچنین از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری می‌کند. پالایشگاههای بزرگ شرق آمریکا از آب و هوای سرد لطمه خورده‌اند و باعث شده قیمت نفت کوره به دلیل نگرانی از کمبود عرضه افزایش پیدا کند. موسسه فیلیپ نیوچرز اعلام کرد: از آنجا که مقدار نفت پالایش شده کمتر از معمول است، ما شاهد نفت خام بیش از حد در بازار آمریکا خواهیم بود و این امر باعث می‌شود قیمت نفت خام کاهش و قیمت فرآورده‌های نفتی افزایش پیدا کند.

منبع: ایسنا


۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن