تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820422098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت فاجعه‌بار فوتبال در چین


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وضعیت فاجعه‌بار فوتبال در چین
روزنامه امریکایی "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی به وضعیت فاجعه‌بار فوتبال در چین اشاره کرده است. این روزنامه هم چنین به علاقه "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین به فوتبال اشاره می کند. همین امر سبب شده تا او شخصا برای بهبود وضعیت چین وارد عمل شود.
آفتاب: واشنگتن‌پست با اشاره به علاقه رییس جمهوری کنونی چین به ورزش فوتبال می‌نویسد: "حتی پیش از تکیه زدن بر منصب ریاست جمهوری نیز "شی" عشق خود به بازی فوتبال را نشان داد. برنامه‌ریزی‌های جاه‌طلبانه او در سال 2011 میلادی برای میزبانی برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در چین خود نشان از علاقه‌اش به این ورزش داشت. همین علاقه شخصی رییس‌جمهوری چین به فوتبال عاملی شد تا مقام‌های آن کشور برای بهبود وضعیت فوتبال در آن کشور دست‌به‌کار شوند. تنها چند ماه پس به قدرت رسیدن "شی" مقام هخای آموزشی چین اعلام کردند که برای حل مشکل ضعف فوتبال در میان نوجوانان این ورزش را بخشی ازبرنامه درسی ملی قرار داده اند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده هدف دولت چین آن است که 100 هزار بازکن فوتبال را آموزش داده و آماده سازد." 
 
به گزارش خرداد، واشنگتن‌پست در ادامه اشاره می‌کند که برای پیشرفت فوتبال نیازی جدی به ابتکار عمل و خلاقیت وجود دارد. این در حالیست که هنوز هم ساختار تصمیم گیری در آن کشور از بالا به پایین بوده و توسط حزب کمونیست تعیین می شود و همین موضوع فضا را برای خلاقیت و ابتکار عمل بیش تر بازیکنان کاهش می‌دهد." 
 
واشنگتن پست اشاره می کند که فوتبال چین در سال گذشته به حدی از نظر کیفی بد بوده که در رتبه نود و هفتم جهانی و پشت سر فوتبال کارائیب قرارگرفته بود." واشنگتن پست اشاره می کند که در کشور پرجمعیتی چون چین شکست های مداوم تیم ملی آن کشور می تواند خطری برای دولت چین باشد چرا که می تواند سبب ایجاد تظاهرات های اعتراضی شود آن هم در کشوری که تظاهرات غیرقانونی قلمداد می شود و از سوی پلیس به شدت سرکوب می شود.
 
واشنگتن پست اشاره می کند که به همین‌خاطر دولت چین تصمیم گرفته تا با درنظر گرفتن بودجه های بیشتری امکانات گسترده‌تری را برای تربیت فوتبالیست ها از نوجوانی اختصاص دهد. این روزنامه امریکایی در ادامه اشاره می کند که "شی" در پیشبرد فوتبال در چین مصمم است چرا که این موضوع می تواند میراث دوران زمامداری او باشد و وی علاقمند است که از او به عنوان یک اسطوره یاد شود. 
 
واشنکتن پست در پایان اشاره می کند که چین از نظر تولید ناخالص ملی در سطح کشورهای مهم جهان قرار دارد و پیشرفت های نظامی و رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده است اما از نظر فوتبال در سطح ضعیفی قرار دارد.  






تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن