تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804827971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيگيري مسائل پرستاري را با جديت در دستور كار قرار داده ام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۳۷ق.ظ)
پيام وزير بهداشت به مناسبت روز پرستار: پيگيري مسائل پرستاري را با جديت در دستور كار قرار داده ام دکتر هاشمي گفت: با اعتقادي كه به حرفه پرستاري دارم، پيگيري مسائل پرستاري را با جديت در دستور كار قرار داده ام.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي در پيامي به مناسبت فرارسيدن روز پرستار، گفت: عدالت اقتضا دارد تبريک و تهنيت به پرستاراني که الگوي عشق و پرستش خود را در عمل، حضرت زينب کبرا (س) قرار داده‌اند، نه در چارچوب بزرگداشتي ازاين‌دست يعني سالي يک‌بار، بلکه به‌عنوان يک الزام، تلاش آنان در همه روز سال در برنامه توسعه کشور به ثمر بنشيند تا روز پرستار و نقش خستگي‌ناپذير آنان، به‌درستي تبيين و ديده شود.
وزير بهداشت در اين پيام با يادآوري اين‌که هيچ مسؤول منصفي منکر آن نيست که ازنظر استانداردهاي پرستاري تعداد پرسنل فداکار پرستار، نصف نياز کشور هستند، افزود: خود را موظف مي‌بينيم تا دغدغه‌هاي مبتني بر امنيت شغلي و نظام پرداخت عادلانه ازجمله طرح پرداخت مبتني بر عملکرد را به‌عنوان روشي براي اجراي تعرفه‌هاي پرستاري به‌صورت بسته‌هاي خدمتي در بالين ادامه دهيم. علاوه بر اين نحوه باز توزيع درآمد بيمارستان‌ها را ابلاغ کردم تا با اجراي آزمايشي آن ظرف دو سه ماه، ايرادات و اشکالات شناسايي و برطرف شود.
متن کامل پيام وزير بهداشت به مناسبت روز پرستار به شرح زير است:
تلاش توأم با عشق براي کاهش آلام بيماران
زيستن در کرانه‌هاي درد و رنج، بيدار خوابي براي روشن نگاه‌داشتن نور حيات، رفت‌وآمد مدام در نقطه آغاز و پايان و تولد و مرگ، داستان زندگي روزمره پرستاران است، آن‌گونه که شکوه عشق و فداکاري پيام‌آور کربلا آن را به اوج شايسته‌اش رساند. هم آنان که حتي اگر منشور حقوق بيمار نبود، مونس و همدم ناله‌اي کوتاه و حزن‌آور تا فريادهايي دل‌خراش بوده و هستند تا جامعه بداند نگهبانان سلامت، در سخت‌ترين شرايط بيمار، اميد به زندگي در نگاه گرم و دستان شفابخش آنان لانه کرده است؛ و آنان به صفت حيات‌بخشي شهره‌اند.
در چنين روزي گرامي که روز ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار نامش گذاشته‌اند، فرصت را مغتنم مي‌شمارم تا با همکاران پرستارم، چندجمله‌اي سخن بگويم.
عدالت اقتضا دارد تبريک و تهنيت به پرستاراني که الگوي عشق و پرستش خود را در عمل، حضرت زينب کبرا (س) قرار داده‌اند، نه در چارچوب بزرگداشتي ازاين‌دست يعني سالي يک‌بار که به‌جا و ضروري است، بلکه به‌عنوان يک الزام، زحمت و تلاش آنان بايد در همه 365 روز سال در برنامه توسعه کشور به ثمر بنشيند تا روز پرستار و نقش خستگي‌ناپذير آنان که امسال مصادف با ورود به يک صدمين سال دانشگاهي شدن پرستاري نيز هست، در عبور از دشواري‌هاي طاقت‌فرساي طرح هدفمندي يارانه‌ها، به‌درستي تبيين و ديده شود.
هيچ مسؤول منصفي منکر آن نيست که ازنظر استانداردهاي پرستاري کارکنان فداکار پرستار، نصف نياز کشور هستند و وظايف نصف ديگر نيز بر دوش آنان سنگيني مي‌کند. چه‌بسا اگر تحريم‌هاي کمرشکن نبود، برنامه‌ريزي براي رفاه حال قشر پرستار مانند ديگر اقشار مردم، تا اين اندازه دشوار نمي‌شد.
ازاين‌رو در جهت رفع تنگناهاي ملي بود که سياست‌هاي کلي سلامت از سوي مقام معظم رهبري به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ابلاغ شد و اهداف بلند دولت تدبير و اميد، و برنامه‌هاي آن در تحقق چنين سمت‌وسويي سامان يافت به‌نحوي‌که حوزه سلامت را به اولويت نخست کشور تبديل کرد تا پاسخ‌گوي مطالبات استراتژيک مردم در کاهش هزينه‌هاي درمان باشد و چشم‌انداز آينده کشور را در حوزه سلامت براي رفاه مردم، و رفاه کارکنان به‌ويژه رفاه پرستاران، قابل‌تحمل و توأم با اميد و بهروزي روزافزون سازد.
بااين‌همه شما به‌عنوان بخش مهمي از جامعه سلامت کشور، داراي وزن و نقش برجسته بوده و هستيد که بارها روايت نجات جان بيماران را از زبان پزشکان درباره تلاش پرستاران، و يا از سوي همراهان بيمار شنيده‌ام. ازاين‌رو خود را موظف مي‌بينيم تا دغدغه‌هاي مبتني بر امنيت شغلي و نظام پرداخت عادلانه ازجمله طرح پرداخت مبتني بر عملکرد را به‌عنوان روشي براي اجراي تعرفه‌هاي پرستاري به‌صورت بسته‌هاي خدمتي در بالين ادامه دهيم. علاوه بر اين نحوه باز توزيع درآمد بيمارستان‌ها را ابلاغ کردم تا با اجراي آزمايشي آن ظرف دو سه ماه، ايرادات و اشکالات شناسايي و برطرف شود.
به‌خوبي آگاهم رسيدگي به‌سلامت بيماران در حکمراني خوب قابليت تجلي و ظهور دارد. حکمراني‌اي که حق کارکنان را بر اساس سطح عملکرد و مشقات آن پرداخت مي‌کند تا تبعيض و شکاف عميق منجر به نارضايتي نشود. بر اين اساس بود که در نخستين گام، با اعتقادي که به حرفه پرستاري دارم، معاونت پرستاري را ابقاء و در 8 محور تأکيد کردم مسائل پرستاري با جديت در دستور کار قرار گيرد. حکمراني خوب زماني مي‌تواند پاسخگوي شهروندان در حوزه سلامت باشد، که نيروي انساني در انجام وظايفش داراي انگيزه کافي باشد.
در بازرسي‌هاي رسمي و غيررسمي، روزانه و شبانه، و گاه نيمه‌هاي شب از بيمارستان‌ها، همواره استراحت توأم با آرامش بيماران را در آيينه چهره مصمم کارکنان و پرستاران پرتلاش آن جست‌وجو کرده‌ام. نگاه پرمهر پرستار به بيمار بيانگر تلاش توأم با عشق به کاهش آلام آدميان است.
از منظر روان‌شناسي پرستار از دو حوزه وجودي با بيمار سروکار دارد: ابتدا از بعد تخصصي و کارآمدي که دستورات پزشکي و علم نگهداري بيمار را به کار مي‌گيرد و ديگري روح سرشار ازايماني که پرستاري از بيمار در آن موج مي‌زند و زينب وار عصاي دست بيمار براي بازگشت به زندگي مي‌شود. و اگر بيمار دير مراجعه نکرده باشد، اغلب با پرستاري خوب است که نيرومندتر از گذشته شده به صحنه زندگي بازمي‌گردد؛ و اين يعني بازگشت نيرومند از کرانه مرگ به کرانه زندگي.
با چنين بينشي است که دفتر وزارتي و معاونت‌ها همه موظف‌اند با تعاملات سازنده، مؤثر و به‌موقع، هر مشکلي را با بررسي کارشناسي در برنامه از سر راه اين قشر بردارند. اگرچه، مي‌دانيم بر دوش گرفتن رسالت خطير تحقق ترويج همه‌جانبه و پايدار توسعه سلامت در جامعه، بدون اشتباه نمي‌تواند باشد. ازاين‌رو چشم اميد داريم همکاران پرتلاشمان، پرستاران عزيز با نقد علمي برنامه‌ها و عملکردها، ما را همراهي کنند که در اين راه همواره خود را محتاج مردم و کارکنان خدوم و پرتلاش مي‌دانيم.
اميدوارم براي تبريک و تهنيت روز پرستار، يعني روز شما همکاران گرامي، بازنمايي مسؤوليت سخت و دشوار پرستاري را به‌درستي تصوير کرده باشم و کماکان با ياري، همدلي، و همراهي يکديگر راه سختي که در پيش‌گرفته‌ايم مصمم و پرتوان بپوييم. مجدداً اين روز باشکوه يعني ولادت پيام‌آور نهضت حسيني حضرت زينب کبرا، و روز پرستار را به همکارانم؛ پرستاران، در اقصي نقاط کشور تبريک و تهنيت عرض مي‌کنم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن