تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804384416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کری به تنهایی اطراف محل مذاکره قدم زد/ ایران عقب‌نشینی نمی‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


آخرین خبرها از ژنو در رسانه‌های فارسی زبان غرب؛
کری به تنهایی اطراف محل مذاکره قدم زد/ ایران عقب‌نشینی نمی‌کند
واکنش ولایتی به سخنان دیروز کری: اگر هدف آمريکايی‌ها از اظهارات اخير وزير امور خارجه‌شان ايجاد جنگ روانی و تبليغات برای تحت فشار قرار دادن ايران باشد به نتيجه نخواهند رسيد.



    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، مذاکرات هسته‌ای در شهر ژنو سوئیس با تمرکز بر گفتگوهای ایران و آمریکا در جریان است. این دور از مذاکرات هسته‌ای که با نشست های کارشناسی، فنی و سیاسی همراه است از روز جمعه آغاز شده و حداقل تا دوشنبه ادامه خواهد یافت.    

ورود جان کری به ژنو     آخرین اتفاقات، جلسات و اظهارنظرها را مرور می نماییم:     *** در سومین روز از دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران، جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ژنو رفته و با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش دیدار کرد.   کری به همراه ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در دیدار با ظریف و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شرکت کرده است.   بنابه گزارش ها این ملاقات دو ساعت طول کشید و روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.   به گزارش خبرنگار راديو فردا (RADIOFARDA) از ژنو، وزير امور خارجه آمريکا با ساعاتی تاخير يکشنبه وارد ژنو شد. وی پس از ورود به ژنو برای مدت کوتاهی و به تنهايی پياده روی کرد.   سایت صدای آمریکا (VOA) که وابسته به وزارت خارجه آمریکاست، به پیاده‌روی کری اشاره کرد و نوشت: وزیر خارجه‌ آمریکا پیش از دیدار با وزیر امورخارجه ایران، این بار به تنهایی در اطراف محل مذاکرات قدم زد.   قدم‌زنی جان کری و محمد جواد ظریف در دور پیشین مذاکرات هسته ای، حاشیه ها و انتقادهای فراوانی از ظریف را به دنبال داشت.    

تنها قدم زدن جان کری کنار رودخانه ژنو  

*** پیش از دیدار دو وزیر خارجه، آقای ظریف در مصاحبه‌ای در ژنو گفت که ایران توافق "مبهم و ناقص" را نخواهد پذیرفت و تأکید کرد که در صورت ادامه تحریم‌ها، به دست آمدن توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی "بسیار مشکل" است.  

*** وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر برقرار بودن موعد توافق کلی، هشدار داده که دولت این کشور با تمدید مذاکرات موافق نیست و اگر توافق کلی در مهلت مقرر به دست نیاید، آمریکا آمادگی دارد از مذاکرات خارج شود.   بی بی سی فارسی و رادیو فردا سخنان دکتر علی اکبر ولایتی را پوشش دادند و آن را واکنش و پاسخ به سخنان جان کری دانستند:   در واکنش به این اظهارات، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر ایران گفت: «اگر آمریکایی‌ها نخواستند مذاکره کنند خودشان می‌دانند ولی آنها دنبال مذاکره بودند و ما بر اساس مقررات بین‌المللی به این درخواست پاسخ دادیم.»    

    رییس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت و مشاور رهبر ایران به این اظهارات جان کری پاسخ  داده و گفته است: اگر هدف آمريکايی‌ها از اظهارات اخير وزير امور خارجه‌شان ايجاد جنگ روانی و تبليغات برای تحت فشار قرار دادن ايران باشد به نتيجه نخواهند رسيد.   وی اضافه کرده است: «ايران کشوری است که به برکت استقلال، نظام مستقل، حمايت مردم و رهبری انقلاب و هم‌چنين ايستادگی دولت و هيات مذاکره کننده به هيچ وجه زير بار تهديدهای آن‌ها نخواهد رفت.»   مشاور امور بین الملل رهبر ایران گفته است: « بی‌ترديد جمهوری اسلامی ايران از حقوق هسته‌ای خود به هيچ وجه عقب‌نشينی نخواهد کرد. هم‌چنين اگر هدف از مذاکره که آمريکايی‌ها از آن دم می‌زنند اين است که مسائلی خارج از منافع و خواسته‌های ايران و يا عليه منافع‌مان را به ما تحميل کنند اين امر هرگز محقق نخواهد شد.»    

    *** ترکیب تازه تیم مذاکره کننده ایران و آمریکا   علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون، دستیار ارشد و برادر رئیس جمهور ایران در این دور از مذاکرات شرکت دارند.   آقای صالحی روزهای شنبه و یکشنبه (۲ و ۳ اسفند) در چند دور با وزیر انرژی آمریکا دیدار کرده است. در دوره‌های پیشین مذاکرات دیداری بین دو این مقام انجام نشده بود.   به نوشته بی بی سی، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز یکشنبه سوم اسفند ترکیب تازه هیأت مذاکره‌کننده را نشان از "اراده قاطع ملت ایران برای تعامل سازنده با جهان" خواند و گفت مذاکرات "قدم به قدم" پیشرفت می‌کند.   آقای روحانی گفت که حمایت مردم از مذاکرات هسته‌ای بالای ۸۰ درصد است و گفته نباید نگران "اقلیت اندکی" بود که نظرشان متفاوت است.     *** بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت "حیرت انگیز است" که این گفتگوها ممکن است درحالی پایان یابد که ایران اجازه "توسعه توانایی (ساخت سلاح های) اتمی که تهدیدی برای موجودیت ماست" را پیدا کند.  
او گفت که هر توافقی با ایران "برای اسرائیل، منطقه و تمام جهان خطرناک" خواهد بود.    

    *** عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه گفته است: هیات ايرانی مذاکرات ژنو را مفيد می داند اما هنوز نمی توان از هيچ پيشرفتی سخن گفت.   وی اضافه کرده است: مذاکرات طبق معمول خيلی مفيد بود. مباحث مفيد خوبی در يک جو بسيار خوب انجام شد. ما هنوز نمی توانيم از هيچ پيشرفتی صحبت کنيم هنوز برای گفتن اين حرف خيلی زود است.     *** مذاکرات هسته‌ای قرار است امروز هم ادامه یابد. به گزارش ایرنا، در ادامه این مذاکرات نيکلاس دوريوير از فرانسه، سرگئی ريابکوف از روسيه، سايمون گس از انگليس، وندی شرمن از آمريکا ، هانس ديتر لوکاس از آلمان ، وانگ از چين و هلگا اشميد از اتحاديه اروپا به این مذاکرات پیوستند.     444    



۰۴/۱۲/۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن