تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798354926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصغر فرهادی: به فکر درست کردن ویترین برای فیلم کوتاه نباشید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اصغر فرهادی: به فکر درست کردن ویترین برای فیلم کوتاه نباشید
اصغر فرهادی خطاب به فیلمسازان جوان توصیه کرد: در ساخت فیلم‌های کوتاه‌تان با بازیگران حرفه‌ای کار نکنید.
به گزارش نامه نیوز، نشست تخصصی «فیلمنامه‌نویسی» با حضور اصغر فرهادی و استقبال گرم فیلمسازان جوان و برخی از چهره‌های سینمایی در تالار مهر آبادان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، اصغر فرهادی - کارگردان سینمای ایران - ضمن ابراز تاسف از درگذشت زاون قوکاسیان، منتقد سینما به دلایل برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی بسیاری را در تهران و یا در کشورهای دیگر برگزار کرده‌ام و همیشه این سئوال از من می‌شد که چرا این نشست‌ها را در شهرستان‌ها برگزار نمی‌کنم؟ از همین رو زمانی که حمید فرخ‌نژاد، پیشنهاد برگزاری این کارگاه را به من داد، پذیرفتم و باید متذکر شوم که انتظار چنین استقبالی را از سوی فیلمسازان جوان نداشتم.

کارگردان پرآوازه ایران که فعالیت سینمایی خود را از سال 1365 در انجمن سینمای جوانان اصفهان آغاز کرده، در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: من سینما را از 13 سالگی با ساخت فیلم کوتاه آغاز کردم و زمانی که برای برگزاری این نشست دعوت شدم، بسیار فکر کردم که از کجا باید شروع کنم تا برگزاری این کارگاه تنها معطوف به بیان تجربه‌های شخصی خودم نشود. بنابراین بهتر دیدم درباره دغدغه‌ها و یا بهتر بگویم درباره ترس و دلهره هنگام نگارش فیلمنامه صحبت کنم.

فرهادی در ادامه افزود: آنچه هنگام ساخت فیلم‌های کوتاه مرا دچار دلهره می‌کرد این بود که چگونه به همه امور اشراف داشته باشم چون از زبان فیلمسازان بسیاری در گفتگوهایی که می‌خواندم دریافته بودم که به همه امور آگاه هستند در واقع به شکل ناخواسته اینگونه القا می‌کردند همه امور را می‌دانند و بعد به شکل ویژه‌ای همه پازل‌ها را کنار هم قرار می‌دهند تا یک فیلم را به پایان برسانند و پس از آن فکر می‌کردم که چقدر باید فیلم بسازم تا به این یک‌دستی در آثار برسم.

وی افزود: بخش دیگر ترس از تکنیک و چگونگی کار با ابزار بود. اما بعدها به تجربه دریافتم بسیاری از فیلمسازان خودشان هم نمی‌دانند که چه اتفاقی می‌افتد که پازل به درستی کنار هم چیده می‌شود. به نظرم این بخش ناخودآگاه و غریزه آنها است و این ناخودآگاه که بیش از هر عنوانی سرمایه عاطفی و احساسی است ، از کودکی فیلمساز می‌آید.

فرهادی در این نشست با ارائه مثال‌هایی از آثار خود توضیحات تکمیلی را ارائه داد و درباره بحث‌های مختلف وجوه فیلمنامه نویسی صحبت کرد.

این فیلمساز سینمای ایران با اشاره به شخصیت‌پردازی هنگام نگارش فیلمنامه گفت: ناخودآگاه و غریزه فیلمساز که به عنوان سرمایه عاطفی و احساسی از آن یاد کردم از کودکی تا بزرگسالی با انسان همراه می‌شود و این سرمایه براساس کشف شهود به دست می‌آید که من به شخصه در شخصیت پردازی آثار از کشف و شهودی که در گذشته داشته‌ام، الهام می‌گیرم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه فیلم سینمایی«گذشته» برای من تمرین و مشق کردن در «کاراکتر پردازی» بود.

اصغر فرهادی همچنین در ادامه صحبت‌های خود به فیلسازان جوان توصیه‌هایی کرد که بخشی از این توصیه‌ها به حضور بازیگر در ساخت فیلم‌های کوتاه مربوط بود.

کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین » خطاب به فیلمسازان جوان تاکید کرد: به شما توصیه می‌کنم که در ساخت فیلم‌های کوتاه خود با بازیگران حرفه ای کار نکنید. در واقع توصیه می‌کنم به فکر درست کردن ویترین برای فیلم کوتاه نباشید و آثار خود را برای اولین بار با افرادی که با آنها رو دربایستی ندارید، مانند افراد خانواده خود، ببینید.

نشست تخصصی «فیلمنامه نویسی» اصغر فرهادی در پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان «اروند» با طرح پرسش فیلمسازان جوان به پایان رسید.



منبع: ایسنا


۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن