تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803026342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز: آذربایجان‌شرقی 6 هزار پرستار نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز:
آذربایجان‌شرقی 6 هزار پرستار نیاز دارد
عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز گفت: هم اکنون 6 هزار پرستار شاغل در سطح استان مشغول کارند ولی برای بهبود کیفیت خدمات دهی به همین تعداد پرستار دیگر نیازمندیم.

خبرگزاری فارس: آذربایجان‌شرقی 6 هزار پرستار نیاز دارد



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد ارشدی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران در نشستی به مناسبت روز پرستار، اظهار داشت: با وجود اینکه 40 تا 50 درصد از کارکنان علوم پزشکی تبریز را پرستاران تشکیل می‌دهند ولی متاسفانه با کمبود پرستار در استان مواجه هستیم.
 وی افزود: مراکز درمانی افتتاح شده طی یک سال گذشته مثل بیمارستان الغدیر و...شدیدا نیاز به نیروی انسانی و پرستار دارند و بطور فاحشی کمبود پرستار داریم.
 ارشدی ادامه داد: در واقع تمام زحماتی که باید بین 12 هزار پرستار تقسیم شود هم اکنون به دوش 6 هزار پرستار فعلی است که باید جور کمبود نیروی انسانی را بکشند.
 وی با بیان اینکه جذابیت‌های شغلی برای ورود به حیطه پرستاری کم است و همین باعث گرایش کمتر به سوی این رشته می‌شود، تصریح کرد: در نتیجه‌ همین کمبود نیروی انسانی برخی ضعف‌ها به وجود می‌آید که باعث افت کیفیت خدمات دهی می‌شود که ما چاره و تقصیری در این بین نداریم.
 عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز با اشاره به اینکه حجم خدمات انجام شده از طریق پرستاران بسیار زیاد است، افزود: با این حال پرستاران در پرداخت‌ها با عدالت روبه رو نیستند و همین باعث فرسودگی‌های شغلی می‌شود. 
 به گفته‌ وی، وقتی قانونی تصویب می‌شود پرستاران با درصد خیلی پایینی خدمات دریافت می‌کنند و در نتیجه این قانون‌ها میزان پرداخت‌ها هم کم می‌شود.
 ارشدی یادآور شد: به علت سختی کار پرستاران باید این شغل جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود چرا که پس از مدتی کار، با آسیب‌های جسمانی رو به رو می‌شوند.
 وی با تاکید بر اینکه اگر تامین نیروی پرستاری به اندازه کافی باشد، کیفیت خدمات دهی نیز افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر خود ما هم از این کیفیت خدمات دهی رضایت نداریم و در برخی موارد بیماران نیز اعلام نارضایتی می کنند که ما از این بابت عذرخواهی می‌کنیم.
عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز همچنین از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته خبر داده و اظهار داشت: بر اساس همین رویکرد تعداد دانشجویان پرستاری طی دو سال گذشته در استان دو برابر شده است.
 ارشدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات دانشجویان پرستاری در شهرستان هم اشاره کرده و گفت: مثلا در بیمارستان شهرستانی مثل مرند با امکانات محدود نمی توان بحث آموزش دانشجویان را مدیریت کرد.
 وی ادامه داد: در نتیجه این دانشجویان برای آموزش به فضای بیمارستانی و آموزشی نیاز دارند و به تبریز می آیند که باید به ظرفیت این واحدها نیز توجه کرد چرا که گنجایش بیمارستان‌های تبریز هم اندک است و این مشکل در سال‌های آینده حادتر می‌شود.
 عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز با بیان اینکه خوشبختانه سلامت در دولت جدید از حوزه‌های مورد توجه است، تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت باعث شد سلامت جزو سه اولویت اصلی دولت باشد و پرستاران در خط مقدم این فعالیت‌ها قرار دارند.
 
 انتهای پیام/60002

93/12/03 - 13:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن