تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819426698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار رئیس جمهور یمن توطئه بین المللی است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: فرار رئیس جمهور یمن توطئه بین المللی است


جنبش انصارالله یمن فرار رئیس جمهور مستعفی این کشور را در چارچوب توطئه بین‌المللی دانست. همزمان " عبد ربه منصور هادی " پس از فرار به عدن با صدور بیانیه ای بر پایبندی خود به طرح شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برخی کشور های شورای خلیج فارس از جمله عربستان تقسیم یمن را به شش ایالت خواستارند، طرحی که با مخالفت مردم و بسیاری از احزاب سیاسی مواجه شده و در نهایت زمینه تجزیه این کشور را فراهم می کند.

جنبش انصارا... یمن فرار منصور هادی را به عدن در جنوب این کشور ، توطئه بین‌المللی برای تشدید بحران در یمن دانست.  «ضیف‌الله الشامی» عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد: اقدام منصور هادی در شرایطی که احزاب سیاسی درباره تشکیل شورای ریاستی به توافق اولیه رسیدند، گامی غیرمسالمت‌آمیز است.

وی تاکید کرد: فرار منصور هادی مطلقا تاثیری بر روند سیاسی در یمن نخواهد گذاشت. محمد البخیتی دیگر عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله هم نحوه خروج منصور هادی را از صنعا کم اهمیت توصیف کرد و گفت : این امر نشان می دهد  وی در بازداشت خانگی نبوده است.

محمد البخیتی - عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: فرار منصور هادی از صنعا نشان می دهد وی در بازداشت خانگی نبوده است زیرا اگر چنین بود نمی توانست تدابیر امنیتی را زیرپاگذارد  و از صنعا خارج شود.
کسانی که به منزل وی رفت و آمد می کردند می دانستند بازداشتی در کار نیست و هر وقت بخواهند می توانند به آنجا بروند .

منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن پس از دیدار و گفتگو با مسئولان آمریکایی در عدن،با صدور بیانیه ای که به اسم ریاست جمهوری یمن آن را امضا کرده است، توافق گروه های سیاسی را "باطل و غیرقانونی" خوانده و از جامعه جهانی خواسته است با آنچه او "کودتا" نامیده است، مخالفت کنند.

منصور هادی همچنین تشکیل کمیسیونی ملی را در عدن یا تعز برای تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید بر اساس طرح کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان برای تقسیم یمن به شش ایالت خواستار شده است.

طرحی که با مخالفت گسترده مردم یمن و جنبش انصارالله مواجه و به استعفای وی و بحران سیاسی در این کشور منجر شد. " عبد ربه منصور هادی "همزمان با سومین سالگرد تعیین وی به عنوان رئیس جمهور با کمک اعضای یک هیئت بین المللی و لباس مبدل، از خانه اش در صنعا گریخت.

این زمانبندی نشان می دهد خروج وی طبق برنامه‌ بوده است. یک روز پیش از فرار "منصور هادی"  از صنعاء ، گروه ها و احزاب سیاسی یمن بر سر تشکیل شورای ملی توافق کردند. برخی خبرها حاکیست: " منصور هادی "در نظر دارد با تعدادی از فرماندهان نظامی که پیش از وی از صنعا خارج شده اند، در شهر عدن دیدار کند.  
دانلود

 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن