تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798264270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل رئیس اتاق بازرگانی ایران - امارات از پیشروی داعش در کشورهای نفت‌خیز /غرب به دنبال مصادره ذخایر نفت و بازار خاورمیانه است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تحلیل رئیس اتاق بازرگانی ایران - امارات از پیشروی داعش در کشورهای نفت‌خیز /غرب به دنبال مصادره ذخایر نفت و بازار خاورمیانه است
یک کارشناس ارشد مسائل نفت معتقد است که داعش عاملی در دست غرب برای نابودی ذخایر پولی کشورهای نفت خیز و راه اندازی بازار اروپا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.
«مسعود دانشمند» رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره پیشروی های گروه تروریستی داعش در کشورها و مناطق نفت خیز خاورمیانه و اهداف سیاسی - اقتصادی حامیان این گروه تروریستی، گفت: از رفتارهای  گروه تروریستی داعش می توان این تحلیل را کرد که پیشروی های داعش در جهت ادامه تخریب کشورهای منطقه که بخشی از سیاست تشکیل این گروه تروریستی را تشکیل می دهد، است.

وی افزود: باید از این منظر به این موضوع توجه کنید که اگر کشورهای نفتی تخریب شوند، هزینه بازسازی را باید پرداخت کنند، سیاست های داعش اینگونه است که کشورهای نفت خیز و پولدار را تخریب کند تا ذخیره پولی این کشورها صرف بازسازی شود. مثلا در چند روز اخیر دامنه نفوذ داعش به کشور لیبی و بندر نفتی و مدرن سرت رسیده است.


این کارشناس ارشد مسائل نفت با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که لیبی کشور پولدار و نفت خیزی است، خاطرنشان کرد: بنابراین با تخریب گسترده ای که از یک سو از طرف داعش و از سوی دیگر از سوی مخالفان اعمال می شود، این منطقه با حجم گسترده ای از تخریب مواجه خواهد شد، تخریبی که در آینده و به دلیل نیاز به بازسازی هزینه های هنگفتی به همراه خواهد داشت و در نتیجه پول های ذخیره شده کشورها برای بازسازی خود خرج می شوند.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: همانطور که در عراق هم شاهد بودیم، داعش شهرها را تخریب می کند و نیروهای ائتلاف بین المللی هم برای مقابله با داعش دست به تخریب گسترده زیرساخت ها می زنند؛ بنابراین هردو طرف در حال تخریب هستند که در نتیجه آن هزینه های هنگفتی خرج بازسازی باید شود.

وی در ادامه این سیاست داعش را اینگونه تحلیل کرد: داعش دست نشانده عواملی است که به دنبال تخریب کشورهای نفت خیز هستند، کشورهای که برای بازسازی باید ذخایر نفت و پول خود را به کشورهای غربی بدهند و از آنها بخواهند تا کشورهایشان را بسازند. در نتیجه این سیاست ذخیره پولی برای این کشورها باقی نمی‌ماند.


دانشمند تصریح کرد: غرب به دنبال آن است تا بازار کار خود را در کشورهای خاورمیانه راه اندازی کند. اگر ذخیره پولی کشورهای نفت خیز به اتمام برسد آنها برای ادامه بازسازی و هزینه های خود مجبور به استقراض از بانک های غربی و یا پیش خرید و وعده دادن پول در آینده کنند که در نتیجه این موضوع نیز نفت تولید شده در این کشورها در آینده نیز باید به کشورهای غربی داده شود.

وی با طرح این پرسش که در این درگیری چه کسی است که سود می کند؟ پاسخ داد: غرب و به طور ویژه کشورهای اروپایی هستند که در حال ماهی گرفتن از آب گل آلود جنگ و اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: داعش نفت می فروشد تا سلاح بخرد و تاکنون نتوانسته اقدام موثری در زمینه اخلال در عرصه عرضه و تقاضای نفت انجام دهد، هدف نهایی از دیدگاه من تخریب کشورها و زیر ساخت هاست، البته داعش هیچ نفعی از این اقدام نمی برد و این گروه تروریستی تنها عاملی در اختیار کشورهای غربی است که هدف آنها بهره برداری از کشورهای نفت خیز خاورمیانه و شمال آفریقا است.







۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن