تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799002163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژيم غذايی بيماران ديابتی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رژيم غذايی بيماران ديابتی
يك متخصص تغذيه با بيان اينكه قابل پيشگيري بودن يكي از مزيت‌هاي ديابت نوع 2 است، گفت: هر زماني كه اسم ديابت مطرح مي‌شود ديابت نوع 2 در ذهن شكل مي‌گيرد، و اگر فردي به دنبا ل چاقي رود بايد آن انتظار ديابت هم داشته باشد به همين دليل امروز به دليل افزايش چاقي، ديابت نوع 2 هم افزايش مي‌يابد.
آفتاب: به گزارش روزنامه آفرینش، دكتر سعيد حسيني متخصص تغذيه ،‌ با اشاره به اينكه با كاهش وزن افراد ديابتي، كنترل قند آنها بهتر مي‌شود،‌اظهار داشت: بيمار ديابتي بايد به دلايلي از جمله كاهش مقاومت به انسولين، كنترل قند و كاهش مصرف دارو و انسولين بايد وزن خود را كم كند به همين دليل بايد در افراد ديابتي كاهش وزن را مدنظر قرار دهيم.


وي ادامه داد: كاهش وزن به منظور رسيدن به وزن ايده آل نيست بلكه فرد ديابتي بايد وزن موجود خود را 10-5 درصد كاهش دهد.اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اينكه منظور از كاهش وزن،‌كاهش از طريق چربي است نه از طريق كاهش آب،‌تصريح كرد: كاهش وزن از طريق عضله، به دليل اينكه به مرور زمان اشكال در سوخت و ساز بدن ايجاد مي‌كند و فرد بيش از پيش چاق مي‌شود به همين دليل مي‌توان گفت كاهش وزن از اين طريق موقتي است.


اين متخصص تغذيه در خصوص اينكه كاهش وزن در افراد ديابتي را بايد مدنظر داشته باشيم، گفت: متاسفانه برخي افراد بر اين باور هستند كه فرد ديابتي نبايد قند مصرف كند و يا اينكه قطعا قند مصرف كرده است مبتلا به ديابت شده است در صورتي اين باور اشتباه است و فرد ديابتي بايد مانند يك فرد معمولي 55 درصد انرژي روزانه خود را از طريق قند تامين كند.


دكتر حسيني با بيان اينكه 15درصد پروتئين و 25 درصد چربي، انرژي افراد ديابتي را تشكيل مي‌دهد، اظهار كرد: افراد ديابتي نبايد خود را از مصرف برخي مواد غذايي محروم كنند‌ آنها مي‌توانند مصرف نان، برنج و ماكاراني را به عنوان مواد اوليه در رژيم غذايي خود را قرار دهند.


فرد ديابتي مي تواند ميوه مصرف كند


وي در اين خصوص گفت: رژيم غذايي يك فرد معمولي با فرد ديابتي تفاوت ندارد همچنين مصرف ميوه‌هاي شيرين هم مي‌تواند در رژيم غذايي فرد ديابتي باشد.


بايد به مقدار قند دريافتي افراد ديابتي تاكيد كرد


اين متخصص تغذيه تصريح كرد: بايد برخلاف تاكيد بر نوع قند دريافتي به طور مثال پرهيز از مصرف ميوه‌هاي شيرين مانند انگور و خربزه بايد بر مقدار قند دريافتي افراد ديابتي تاكيد كنيم.


دكتر حسيني ادامه داد: بايد رژيم غذايي افراد ديابتي نزديك به خواستگاه فرد باشد و با شرايط اقتصادي و اجتماعي آنها هم‌خواني داشته باشد هم چنين علاوه بر آن بايد نكات تغذيه اي هم رعايت شود.


وي در رابطه با اينكه رژيم غذايي بيماران ديابتي نيابد مقطعي باشد، گفت: شاخص گلايسمي شامل يک سيستم امتياز بندي از 1 تا 100 است که نسبت جذب هريک از کربوهيدرات هاي غذايي به جريان خون را نشان مي دهد، و اگر ماده اي شاخص گلايسمي بالاي 100 داشته باشد تاثيرش بر افزايش قند خيلي سريع است و در صورت پايين بودن شاخص گلايسمي ميزان تاثير آن در افزايش قند كم است.


اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران اظهار كرد: اگر در وعده‌هاي غذايي فرد مبتلا به ديابت50 گرم کربوهيدرات گنجانده شده باشد شاخص گلايسمي ظهور پيدا مي‌كند كه افزايش شاخص گلايسمي مي‌تواند بر قند بيمار تاثير داشته باشد اما در صورتي كه وعده غذايي مصرفي نتواند 50 گرم كربوهيدرات برساند در اين جا ديگر شاخص گلايسمي مفهومي ندارد.


ديابتي ها مراقبت چربي خود باشند!


وي در اين خصوص گفت: 55 درصد انرژي افراد ديابني از طريق قند تامين مي‌شود به همين دليل مصرف لبنيات، سبزيجات و ميوه براي افراد ديابتي توصيه مي‌شود. دكتر حسيني ادامه داد: بيماران مبتلا به ديابت بايد سهم چربي خود را به 25 درصد نزديك كنند و سهم چربي خود را از طريق روغن زيتون و ديگر روغن‌هاي گياهي تامين كنند و از مصرف روغن‌هاي حيواني و مايع پرهيز كنند.


بيماران ديابتي بايد گوشت كم چرب مصرف كنند


اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در پاسخ به اينكه آيا افراد ديابتي بايد از مكمل‌هاي خاصي استقاده كنند؟ گفت:به طور مثال بيماري كه مي‌گويد من با مصرف يك نوع ميوه ميزان قند بدنم افزايش مي‌يابد كه با سنجش ميزان قند و صحت اين موضوع، بيمار بايد از مصرف آن ميوه پرهيز كند به همين دليل مي‌توان گفت تجربه شخصي در مصرف مواد غذايي بسيار موثر است.


شكلات هاي رژيمي براي بيماران ديابتي مفهومي ندارد!


دكتر حسيني افزود: به دليل اينكه شيرين كننده‌هاي مصنوعي انرژي ندارند افراد ديابتي راحتي مي‌توانند اين مواد را مصرف كنند در صورتي كه مرباهاي رژيمي به دليل اينكه صرفا شكر جايگزين شده و ميوه ي آن باقي مانده است مي‌توان گفت شكلات و مرباهاي رژيمي خيلي مفهوم ندارند.


اين متخصص تغذيه با بيان اينكه انرژي دريافتي افراد ديابتي بايد با توجه به شرايط فرد و ميزان كاهش وزن فرد تنظيم شود، افزود: افراد ديابتي مي‌توانند سبزيجات را آزادانه مصرف كنند و ساير مواد غذايي را بايد با حساب و كتاب استفاده كنند.


وي در پايان خاطر نشان كرد: رژيم غذايي بيماران ديابتي به دليل اينكه بايد در دراز مدت است پيشنهاد مي‌شود با يك كارشناس تغذيه مشورت كنند تا كارشناس با توجه به فرهنگ و شرايط اقتصادي و اجتماعي بيمار رژيم غذايي آن را تنظيم كند.




تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن