تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804319369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظيفه علما و نخبگان در مقابله با گروهک تروريستي داعش بسيار مهم و اساسي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۴ب.ظ)
نماينده ولي‌فقيه در لرستان: وظيفه علما و نخبگان در مقابله با گروهک تروريستي داعش بسيار مهم و اساسي است نماينده ولي‌فقيه در لرستان گفت: وظيفه علما و نخبگان در مقابله با گروهک تروريستي داعش بسيار مهم و اساسي است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد ميرعمادي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه خرمآباد اظهار داشت: تقوا سبب خير و نيکي در دنيا و آخرت است و امام علي (ع) مي‌فرمايد در دنيا جز براي دو نفر خير و خوبي نيست، نخست کسي که گناهي را مرتکب شد، سپس به وسيله توبه جبران کرد و دوم کسي که در کار‌هاي خير سبقت بگيرد.
وي با اشاره به سلسله مباحث تبيين سيره پيامبر اکرم (ص)، افزود: يکي از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد نبي مکرم اسلام (ص) که در قرآن کريم نيز بدان تصريح شده است، مسئله خاتميت حضرت محمد (ص) است که مورد پذيرش تمام مسلمانان است.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان خاطر‌نشان کرد: خداوند در آيه 40 سوره مبارکه احزاب مي‌فرمايد:«مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَکَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا؛ محمد پدر هيچ‌يک از مردان شما نيست اما فرستاده خدا و خاتم پيامبران است و خدا همواره برهر چيزى داناست» بنابراين آيه بيانگر نفي سنت غلط پسر‌خواندگي و البته مسئله خاتميت پيامبر (ص) است.
وي بيان کرد: در جامعه امروز گاه مشاهده مي‌شود که برخي از افراد فرزندخوانده را مانند فرزند واقعي خود تلقي مي‌کنند در حالي‌که اين مسئله حکم خداوند در رابطه با نامحرم بودن و نداشتن سهميه ازميراث سرپرست و ساير احکام مربوطه را عوض نمي‌کند.
ميرعمادي تصريح کرد: در بسياري از آيات قرآن با صراحت، از حضرت محمد (ص) به خاتم پيامبران تعبير شده است، بدين معني که با بعثت نبي‌مکرم اسلام (ص)، به مسئله نبوت و رسالت پايان داده شده و ديگرهيچ گاه پيامبري مبعوث نمي‌شود.
وي در رابطه با فلسفه خاتميت پيامبر (ص) عنوان کرد: در زمان پيامبر (ص) انسان‌ها به بلوغ فکري و فرهنگي رسيده بودند وهر آن‌چه از احکام و آموزه‌هاي ديني لازم بود را فرا‌گرفته بودند و با استناد به کتاب وحي و دستورات پيامبر (ص) مي‌توانستند نيازها و احکام ديني خود را استنباط کنند بنابراين پايان رسالت از جانب خداوند اعلام شد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان در خطبه‌هاي دوم نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: در حديثي از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود اي شيعيان اگر مي‌خواهيد چشمتان به خير دنيا و آخرت روشن شود، سه کار را فراموش نکنيد، به آنچه در دست مردم است طمع نداشته باشيد، هيچ‌گاه خود را بالاتر از ديگران ندانيد و زبانتان را نگه بداريد همان‌طور که مالتان را نگه مي‌داريد.
وي با اشاره به اول اسفند، سالروز انتشار حکم تحريم استعمار تنباکو توسط ميرزاي شيرازي، خاطر‌نشان کرد: جنبش تحريم توتون و تنباکو يکي از مهم‌ترين رويدادهاي تاريخ معاصر است که دست ردي بر سينه استعمار و استثمار بود و به ‌سبب آن استقلال کشور رقم خورد.
ميرعمادي افزود: جنبش توتون و تنباکو که بيانگر قدرت مرجعيت و روحانيت بود، به ما آموخت که هيچ‌گاه نبايد به دشمنان امتياز بدهيم همان‌طور که مقام معظم رهبري نيز بارها اين مسئله را به تيم مذاکره کننده هسته‌اي گوشزد کرده است.
وي به استناد به بيانات مقام معظم رهبري در راهپيمايي يوم‌الهب 22 بهمن، بيان کرد: مذاکره‌کنندگان هسته‌اي بايد با قدرت، منطق و استقلال مذاکره کنند تا به يک توافق خوب که مورد قبول همگان باشد، برسند، اگر آن‌ها از تحريم‌ها دست بر ندارند ما هم آمريکا را تحريم مي‌کنيم.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با اشاره به اول اسفند، سالروز حمله جنگنده‌هاي رژيم بعثي به هواپيماي مسافربري ايران و شهادت 50تن از روحانيان، تصريح کرد: تعداد شهداي روحاني در کشور چهار هزار و 363 نفر بوده و از اين تعداد 55 شهيد متعلق به استان لرستان است، که اين آمار بيانگر اين موضوع است که روحانيان هميشه پيشتاز عرصه جهاد و شهادت بوده‌اند.
وي عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس 143 نفر از فرماندهان روحاني، 47 نفر از طلبه‌هاي تخريب‌چي، 62 امام‌جماعت و 43 امام‌جمعه به شهادت رسيدند و 300 روحاني به اسارت دشمن درآمدند، 126 نفر از جامعه روحانيت به وسيله منافقان به شهادت رسيد و 28 روحاني نيز که کار‌هاي اطلاعاتي و عملياتي دفاع مقدس را برعهده داشتند به شهادت رسيدند.
ميرعمادي ضمن ابراز خرسندي از سفر رئيس قوه قضائيه وهيئت همراه به استان لرستان، خاطر‌نشان کرد: آيت‌الله آملي لاريجاني که به عنوان سخنران کنگره بزرگداشت شهداي روحاني به لرستان دعوت شده بود، فرصت را غنيمت شمرد و به امور قضايي استان پرداخت، اين درحالي است که در 25 سال اخير اين نخستين بار است که شاهد حضور رئيس قوه قضائيه در لرستان هستيم.
وي اظهار داشت: سفر رئيس قوه قضائيه سبب اختصاص اعتباري معادل 500 ميليارد ريال به استان لرستان شد که اين امر نقش مهمي در ترميم، بازسازي و توسعه زيرساخت‌هاي قضايي استان دارد، اميد است که در آينده نيز شاهد حضور مديران و مسئولان کشوري در استان لرستان باشيم.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان با اشاره به سوم اسفند سالروز فاجعه انفجار و تخريب حرم مطهر عسگريين در سامرا توسط گروه‌هاي تکفيري، بيان کرد: امروز گروه‌هاي تکفيري به ‌عنوان خطري براي جهان اسلام و جامعه بشريت مطرح هستند که به نام اسلام، بدترين اهانت‌ها را به ساحت مقدس انبيا، اوليا و بزرگان دين مي‌کنند.
وي تصريح کرد: برخي از جنايات گروه‌هاي تکفيري مانند سوختن انسان‌ها و کتابخانه‌ها مشابه اقدامات وحشيانه قوم مغول است، بنابراين لازم است که همه مسلمانان در جهت منزوي کردن و نابودي اين گروه‌هاي وهابي و تکفيري تلاش کنند.
ميرعمادي وظيفه علما و نخبگان را در مقابله با گروهک تروريستي داعش بسيار مهم و اساسي تلقي کرد و افزود: متأسفانه برخي از کشور‌هاي عربي و آمريکا در ظاهر ائتلاف ضد‌داعشي دارند اما در عمل به تجهيز تسليحاتي و آموزش نظامي گروهک‌هاي تروريستي داعش مي‌پردازند.
وي با اشاره به پانزدهم اسفند سالروز ولادت حضرت زينب کبري (س) و روز پرستار، بيان کرد: حضرت زينب (س) نه تنها پرستار بيماران که پرستار نهضت و انقلاب حسيني نيز بود، ايشان با دفاع از ولايت به حفظ ارزش‌هاي قيام امام حسين (ع) پرداخت، امروز پرستاران جامعه نيز بايد به تأسي از حضرت زينب (س)، محافظ آرمان‌هاي انقلاب اسلامي باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن