تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798639289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مو سفیدهای موسیقی عراق برای صلح نواختند/ تشویق های مکرر تماشاگران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آخرین روز جشنواره موسیقی فجر
مو سفیدهای موسیقی عراق برای صلح نواختند/ تشویق های مکرر تماشاگران

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا


شناسهٔ خبر: 2501338 جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

ارکستر سمفونیک عراق به رهبری محمد امین عزت و آرش امینی هنرمند ایرانی در آخرین روز از برگزاری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر میزبان تماشاگران ایرانی در تالار وحدت شدند. به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنج شنبه 30 بهمن و در آخرین روز از جشنواره بین المللی موسیقی فجر، ارکستر سمفونیک عراق با رهبری آرش امینی و محمد امین عزت در تالار وحدت نواخت.ارکستر ملی عراق یکی از قدیمی ترین ارکستر سمفونیک های منطقه خاورمیانه است که در دهه چهل میلادی آغاز به کار کرده است و در تمامی سال های فعالیت این ارکستر همیشه سالن های برگزاری برنامه مملو از جمعیت مشتاقان وعلاقمندان بوده است.  
کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا
در ابتدای برنامه گروه نوازندگان عراقی که اغلب آنها برای اولین بار به ایران آمده بودند  وارد صحنه شدند و هر کدام در جای خود قرار گرفتند. نوازندگانی با موهای سفید در کنار میان سال ها و خیلی جوان ترها که حکایت از ترکیب تجربه و انرژی جوانی در این ارکستر داشت.سه نسل از نوازندگان چیره دست عراقی که با وجود شرایط  جنگ و ناآرامی در کشورشان اجازه ندادند تا نوای این ارکستر خاموش شود. آنها می خواهند با زبان موسیقی، صلح را از میان شعله های دود و خاکستر و خون به گوش جهان برسانند. این نوازندگان از طوایف مختلف مذهبی در عراق هستند و سازشان همیشه علیه تفکرات فرقه گرایی کوک بوده است.پس از چند روز تمرین به رهبری آرش امینی در عراق و یک روز تمرین در تالار وحدت  همگی آماده برای اجرایی هماهنگ، هارمونیک و شنیدنی بودند. سازها کوک شد و آرش امینی به روی صحنه آمد.
کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا
این موسیقیدان و رهبر ارکستر ایرانى که پیش از این و در آبان ماه سال جاری برنامه ویژه ای به همراه ارکستر سمفونیک عراق در بغداد اجرا کرده بود  با حرکات دست، سر، شانه و تغییرات فرم چهره و اشاره های معنادار ارکستر ضرباهنگ های بخش نخست را هدایت کرد.در این بخش قطعاتی از موتسارت، برامس و چایکوفسکی  نواخته شد تا نوبت به قطعه «آوازهای عشق» از لوریس چکناواریان رسید. چکناواریان که برای دیدن  برنامه به تالار وحدت آمده بود روایت ارکستر سمفونیک عراق را از این قطعه شنید.
کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا
پس از اتمام بخش اول آرش امینی به سبک وسیاق خاص رهبران ارکستر با حرکات دست از گروه تشکر کرد و وقتی در میان حاضران چکناواریان را دید به سوی او اشاره کرد و از تماشاچیان خواست این آهنگساز برجسته ایرانی را تشویق کنند. در میان تشویق جمعیت چکناواریان به کنار صحنه رفت و از امینی به خاطر هدایت موفقیت آمیزش تشکر کرد.در بخش دوم ارکستر سمفونیک عراق به رهبری محمد امین عزت رهبر ارکستر و آهنگساز عراقی به اجرای برنامه پرداخت. یکی از زیباترین قطعات اجرا شده در این بخش قطعه «روزهای گذشته» از ساخته های محمد عزت بود. تکنوازی عود توسط احمد سلیم غنی به این قطعه رنگ و بویی شرقی و عربی بخشیده بود که با استقبال تماشاگران مواجه شد.
کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا
با توجه به همسایگی و ریشه های مشترک فرهنگی دو ملت ایران و عراق حضور ارکستر ملی عراق در ایران و به رهبری یک موسیقیدان ایرانی نویدبخش همکاری های بیشتر فرهنگی و هنری میان دو ملت می تواند باشد. البته موسیقی ایرانی و عراقی به هم نزدیک است و ایجاد فضاهای مشترک به رشد هر دو کمک خواهد کرد.استقبال  قشرهای مختلف مردم از این کنسرت نشان دهنده پر طرفدار بودن  موسیقی کلاسیک و فاخر در جامعه است که توجه بیشتر دست اندرکاران را می طلبد. چنانچه پس از اتمام برنامه صدای تشویق شرکت کنندگان قطع نمی شد و رهبر ارکستر عراقی سه بار به پشت صحنه رفت و به دلیل تشویق های بی وقفه تماشاگران بازگشت تا همنوازی این ارکستر  بیش از وقت مقرر ادامه یابد و یکی از قطعات برای بار دوم اجرا شود.
کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق و گروه جاز انیمیشن آمریکا
علی مرادخانی معاونت هنری وزارت ارشاد، علی ترابی مدیرعامل انجمن موسیقی، حسن ریاحی دبیر سی امین جشنواره موسیقی بین المللی فجر و مهمانان ویژه ای از سفارت عراق در این برنامه حضور داشتند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن