تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرک چاپ و نشر بستري مناسب براي باروري علمي قم خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۲۶ب.ظ)
معاون سياسي امنيتي استاندار قم : شهرک چاپ و نشر بستري مناسب براي باروري علمي قم خواهد شد معاون سياسي امنيتي استاندار قم گفت: شهرک چاپ و نشر در قم بستري مناسب براي ناشران و اصحاب قلم براي باروري علمي شهر کريمه اهل بيت(س) فراهم خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت‌الاسلام علي بنايي امروز در آيين گشايش دهمين نمايشگاه کتاب استان قم که در مجتمع ناشران برگزار شد اظهار کرد: بر اساس روايات، قم شهري است که در آخرالزمان علم از آن به اقصي نقاط جهان صادر مي‌شود و اين انتشار علمي به يقين نيازمند ابزار و لوازمي است که بايد در بستر مناسب رشد کنند.
وي افزود: اگر زيرساخت‌هاي انتشار علوم فراهم نشوند، به اين هدف مهم هم نخواهيم رسيد ولي چون کلام حضرات معصوم(ع) حتما محقق خواهد شد، مي‌دانيم که قم در توليد علم و دانش بشري در آينده داراي سهمي بسزا خواهد بود.
معاون سياسي امنيتي استاندار قم با بيان اينکه در آينده شاهد نقش موثر قم در پيشرفت علمي جهان خواهيم بود گفت: تفاوتي ميان علوم انساني، الهي و طبيعي در اينجا وجود ندارد زيرا همه آنها يا مفسر قول خداوند هستند يا فعل او را تفسير مي‌کنند.
وي ادامه داد: همه علوم داراي رويکردي الهي و توحيدي هستند و قم در اين بين نقش بسيار مهمي در انتشار دانش خواهد داشت؛ اگر قم بتواند بسترهاي لازم را براي توليد علم فراهم کند و محققاني را گرد هم آورد و اصحاب نشر فرصت کافي راي انتشار کتاب داشته باشند مي تواند هر چه زودتر به اين مهم دست يابد.
بنايي با اشاره به نقش انتشار علوم در اقتصاد شهر قم عنوان کرد: اين امر با ديگر حوزه هاي اقتصادي متفاوت است زيرا نفس توليد علم، نقش مهمي در اقتصاد خواهد داشت و اگر در حوزه اقتصاد مقاومتي خواهان پيشرفت هستيم، بايد به رشد علمي توجه کنيم.
معاون استاندار قم فروش علم و تکنولوژي را يکي از محورهاي اصلي رونق اقصتادي دانست و افزود: اگر قم مي‌خواهد در اقتصاد مقاومتي نقشي اساسي ايفا کند بايد به دنبال توليد و انتشار دانش باشد و به اين ترتيب علاوه بر تقويت بنيه اقتصادي خود، کشور را هم منتفع سازد.
وي به شهرک چاپ و نشر قم به عنوان يکي از زمينه هاي مناسب براي انتشار کتاب اشاره کرد و گفت: اميدواريم اين شهرک هم منشأ خير و برکت باشد و ناشران و اصحاب قلم بتوانند از اين بستر مناسب بهره کافي را ببرند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن