تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820426629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرتمندان عالم براي ‌حوزه‌هاي علميه طرح‌هاي تخريبي تدارک ديده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۳۴ب.ظ)
امام جمعه قم: قدرتمندان عالم براي ‌حوزه‌هاي علميه طرح‌هاي تخريبي تدارک ديده‌اند امام جمعه قم با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي به دليل ماهيت خود سبب بروز حساسيت‌هايي در ميان قدرتمندان عالم شده است، گفت: ‌همه آنها براي ولايت، جمهوري اسلامي و نهاد حوزه‌هاي علميه طرح‌هاي تخريبي تدارک ديده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله عليرضا اعرافي در حسينيه آيت‌الله مرعشي نجفي با اشاره به جايگاه بالاي حوزه‌هاي علميه اظهار کرد: يکي از عوامل اين جايگاه، وجود حوزه‌ علميه در قم و شروع حرکت انقلابي ملت ايران از اين شهر است.
وي افزود: بازسازي نهادي که گسترش خود را شروع کرد امري لازم و ضروري است تا به اين ترتيب از خطرات مصون بماند و حوزه‌هاي علميه هم براي حفاظت از خود در برابر آسيب‌ها و آفات بايد اين کار را انجام دهند.
امام جمعه قم با اشاره به سابقه کهن حوزه‌هاي علميه در قم خاطرنشان کرد: البته حوزه علميه امروزي قم از زمان آيت‌الله حائري يزدي بنيان گذاشته شد و در آن زمان آسيب‌شناسي حوزه‌هاي علميه توسط بزرگان و مراجع تقليد يکي از سفارشات آيت‌الله حائري‌يزدي بود اما توسعه کمي حوزه‌هاي علميه موجب دشوارتر شدن کار شده و به يقين آسيب‌هاي بيشتري را هم متوجه آن مي‌سازد.
وي ادامه داد: امروزه روحانيون مسئوليت‌ها و نقش‌هاي متنوعي را در جامعه دارند که اين امر در کنار بهره‌مندي از امکانات بيشتر، اشتغال در جايگاه‌هاي گوناگون و همچنين حساسيت‌زايي انقلاب در سطح بين‌المللي موجب مي‌شود آسيب‌هاي بيشتري حوزه‌ها را تهديد کنند و همچنين رابطه طلاب با حوزه علميه که مادر روحانيت محسوب مي‌شود تا حدي کمتر شود.
اعرافي با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي به دليل ماهيت خود سبب بروز حساسيت‌هايي در ميان قدرتمندان عالم شده و همه آنها براي ولايت، جمهوري اسلامي و نهاد حوزه‌هاي علميه طرح‌هاي تخريبي تدارک ديده‌اند عنوان کرد: همين امر سبب مي‌شود تا آسيب‌هاي بيشتري حوزه‌ها را تهديد کند.
رئيس جامعه‌المصطفي العالميه تصريح کرد: موقعيت‌هاي ويژه و حساس طلاب و حوزه‌هاي علميه در شرايط امروز و همچنين قدرت معنوي و اثرگذار در جهان از سوي حوزه‌هاي علميه توسط مردم در اقصي نقاط دنيا شناخته شده و به همين دليل تهديدهاي فراواني عليه روحانيون و حوزه‌ها وجود دارد.
وي افزود: موتور محرکه انقلاب اسلامي با وجود همه مشکلاتي که مستکبران براي ايران به وجود مي‌آورند با قدرت به مسير خود ادامه مي‌دهد و نظام جمهوري اسلامي را مقتدرتر از گذشته در عرصه جهاني معرفي مي‌کند.
اعرافي ميزان علم و معرفت طلاب و روحانيون را عاملي دانست که در صورت افزايش موجب بيشتر شدن مسئوليت آنان مي‌شود و گفت: شعاع عمل و درجه الگو بودن براي جامعه هم که هرچه بيشتر شخصي در منظر ديگران باشد مسئوليتش هم بيشتر خواهد بود از ديگر عوامل به شمار مي‌رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن