تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815679416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز سال نو چینی/ همه چیز درباره سال بز و گوسفند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز سال نو چینی/ همه چیز درباره سال بز و گوسفند


از پنجشنبه ۳۰ بهمن، سال نو چینی ها آغاز می شود و براساس گاهشمار آنها، خصوصیات اسبی کنار رفته و حال و هوای گوسفندی حاکم می شود. البته بز هم هست، بنابراین مردم در کنار آرامش و صلح، برای یکدیگر فرخندگی و بی خیالی نیز، آرزو می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سال نو چینی از پنجشنبه 30 بهمن (19 فوریه) آغاز می شود و مردمانی که از دیرباز با گاهشمار آشنا بوده اند، به ویژه در چین، هنگ کنگ، تایوان، ویتنام، کره شمالی و جنوبی، برونئی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند جشن بهار را آغاز می کنند.

جشن‌های سال نو چینی حدود ۱۶ روز طول می‎کشد که از شب سال نو (چهارشنبه شب) آغاز شده و تا جشن فانوس در پانزدهمین روز از اولین ماه قمری ادامه دارد.
اسامی سال های چینی


گفته می شود که مردم چین از سال ۲۶۰۰ قبل‎از میلاد، یعنی در زمان «هوانگ دی»، امپراطور زرد، از این گاهشمار استفاده می کرده اند. امپراطور زرد، هر سالی را بر اساس یک چرخه ی 12 ساله، به ترتیب، به نام یک حیوان نام گذاری کرده بود که عبارت بودند از: موش، گاو نر، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک. هشتمین علامت در برج فلکی چینی بز یا گوسفند است. همانند گوسفند یا بز که حیواناتی آرام و اهلی هستند، متولیدن سال بز نیز انسان‎هایی آرام هستند. آن‌ها دارای شخصیتی آرام، کم‌حرف و محتاط هستند. آن‌ها آسان‌گیر و بی‌قیدند و همیشه در پشت صحنه بوده و از مورد توجه قرار گرفتن گریزانند. این افراد از زندگی آرام و فردی خود لذت می‎برند.

بارزترین ویژگی بز یا گوسفند، صلح‎جو بودن آن‌ها است. همانند آن‌ها، متولدین سال بز، شخصیتی صلح‌جو دارند و از اختلاف و درگیری دوری می‎کنند.


بر اساس این چرخه، امسال، یعنی همین سال جدید، سال "یانگ" است که علامت آن 羊 می باشد. اگرچه به نظر می رسد که این کلمه چینی، دو شاخ کوچک دارد، اما نام گذاری سال، ربطی به شباهت کلمه یانگ به بز ندارد.
سال گوسفند


علامت 羊 (یانگ) به‎طور کلی به‎معنای بز، گوسفند و یا قوچ است و به‎عنوان نمادی از فرخندگی، خوش‎شانسی و صلح در‎نظر گرفته می‎شود. از زمان‎های قدیم، در انواع پیام ها، نقش ها و کارهای هنری، مردم از羊 به‎عنوان نماد خوش‎خویی استفاده می‎کرده‎اند.

نماد 羊 در میان دیگر نماد‎ها پرطرفدارتر است و چینی‎ها آن را بیش‎تر دوست دارند و به‌طور کلی نشانه‎ی مهربانی، آرامش و طبیعتی آرام است.

* در اینجا چند نشانه مرتبط با 羊 آورده شده است:

شیانگ 祥 به‎معنی خوش‌خویی و مهربانی. در سمت راست آن نماد羊 قرار دارد.

شَن 善 به‎معنی نیک‎خواهی و شفقت. در قسمت بالای آن نماد 羊 قرار دارد.

یی 義 به‎معنی درست‎کاری و عدالت. در قسمت بالای آن نماد 羊 قرار دارد.

مِی 美  به‎معنی کمال و زیبایی. در قسمت بالای آن نماد 羊 قرار دارد.

شیان 鮮  به‎معنای تازه و خوش‌مزه. در سمت راست آن نماد羊 قرار دارد.
گوسفندهای رنگی



جشن بهار
تعطیلات و جشن سال نو چین، «جشنواره‎ بهار» نیز نامیده می‎شود که معمولاً از اولین روز سال نو شروع می‎شود و تا جشنواره‎ی فانوس یعنی پانزدهمین روز از اولین ماه قمری در تقویم چینی، به‎مدت دو هفته ادامه می‎یابد.

رسم و رسومات چینی ها در جشن های سال نو، مثل خاته تکانی، خرید عید و دید و بازدید، شبیه جشن های نوروز مااست، با این تفاوت که آنها در‌ و دیوار خانه و خیابان ها را نیز با کاغذهای قرمز رنگ و نوشته های خوب و شاعرانه تزئین می کنند.

ضمن اینکه آتش ‌‎بازی آنها هم متفاوت است و بجای روشن کردن یک آتش آرام و بی صدا، صدها نوع فشفشه و ترقه‎بازی مرسوم است که اتفاقا ریشه و خاستگاه اختراع باروت و موشک و سلاح های گرم نیز بوده است.

بسته‎بندی‎های قرمز، رقص شیر، رقص اژدها و فانوس از دیگر آداب و رسوم سنتی رایج در جشن بهار چینی است.
عیدی بچه های چینی


* ویژگی های بزی و گوسفندی:
بز، حیوانی کنجکاو و باهوش است. در مقایسه با گوسفند یا قوچ، به‎نسبت قوی‎تر و شجاع‎تر است و به همین علت، در گاهشمار نیز، بیشتر از آن دو، خودنمایی می کند.

متولدین سال بز، افرادی آرام هستند و به طبیعت علاقه‎مندند. آن‎ها معمولاً زندگی آرامی دارند و اغلب به نظر دیگران درباره‌ی خود اهمیت کم‎تری می‎دهند.

این افراد معمولاً دلسوز، جذاب و خوش‎اخلاق هستند. آن‎ها خوش‎قلب بوده و معمولاً با همه سازگارند که همین ویژگی دوستان و تحسین‎کنندگان آن‎ها را جذب می‎کند.

آن‎ها هم‎نشینی با دیگران را دوست دارند اما نمی‎خواهند در مرکز توجه قرار گیرند. در‎عوض، ترجیح می‎دهند در حاشیه باشند و به‎تماشای دیگران در جمع بنشینند.

اگرچه محافظه‌کار هستند؛ اما در کار گروهی  خوب بوده و در کسب و کار با‎احتیاط عمل می‎کنند. به‎طور کلی، از آن‎چه که خود انتظار دارند، بهتر عمل می‎کنند؛ زیرا در حفظ آرامش و انجام وظایف مهارت دارند.

آ‎ن‎ها در زندگی روزمره‎ی خود، مقتصد، بانشاط و بشاش هستند. به طالع‎بینی علاقه دارند، بنابراین، اگر طالع‎بین یا منجم شوند، امری غیرمعمول نیست. بسیاری از آن‎ها مذهبی نیز هستند.

گفته می‎شود که متولدین سال بز خلاق، هنرمند و با‎استعداد هستند. آن‎ها به مسائل فرهنگی علاقه دارند و انرژی خود را صرف سرگرمی‎های هنری می‎کنند.

آن‎ها اغلب صنعت‎گر، هنرمند، طراح داخلی، گل‎فروش، نقاش، نوازنده، معمار، نویسنده و غیره می‎شوند. در واقع، آن‎ها به‎راحتی می‎توانند در هر حرفه‎ای که نیاز به استعداد هنری و خلاقیت باشد، موفق شوند.

این افراد معمولاً  بسیار رومانتیک و حساس هستند. با این‎وجود، احساس عدم امنیت می‎تواند یکی‎از نقاط ضعف آن‎ها باشد. آن‎ها نیاز به پذیرفته شدن، دوست داشته شدن و محافظت دارند.  در روابطشان می‎توانند کمی ریاست‎ماب و تنبل باشند؛ اما به‎خاطر طبیعت آرام و دلسوزشان عاقبت، به آن‎چه که می‎خواهند، می‎رسند.

زنان متولد سال بز، تمایل دارند تا شریک زندگیشان ثروتمند باشد تا بتوانند بدون نگرانی از داشتن پول، زندگی آرامی داشته باشند.

یکی دیگر از مشخصه‎های کلی متولدین سال بز، ترس از درگیری و تضاد است. آن‎ها از درگیری گریزان هستند. از تصمیم‎گیری‎های سخت دوری می‎کنند و حاضر به گرفتن موضعی جنجالی نیستند.

آن‎ها تا‌حدود بدبین، دودل و وابسته هستند؛ بنابراین بسیاری‎از متولدین این سال به‎دنبال کسب قدرت و منزلت نیستند. با‎توجه به این ویژگیهای شخصیتی،  آن‎ها ترجیح می‎دهند بخشی‎از یک گروه سازمان‎یافته و منظم باشند.
بچه چینی


سال شادی داشته باشید! (喜洋洋، xǐyánɡyánɡ)

آرامش و سلامتی را برای‌تان در سال بز آرزو دارم. (羊年 安康، yánɡniánānkāng)

سه بز در هماهنگی باشد! (三陽 開泰، sānyánɡkāitài)

سال بز مبارک! (羊年吉祥, yánɡniánjíxiáng)

همیشه شاد باشید! (幸福伴你同行,xìngfúbànnǐtóngxíng)


چهار شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن