تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819222076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف اموال در راه رفع نيازهاي زائران رضوي در جامعه ترويج شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۵۲ب.ظ)
مدير حوزه علميه دامغان: وقف اموال در راه رفع نيازهاي زائران رضوي در جامعه ترويج شود مدير حوزه علميه دامغان گفت: امروز بايد بيش از هر زمان ديگري، وقف اموال در راه رفع نيازهاي زائران رضوي در جامعه ترويج شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام‌والمسلمين احمد عاليشاهي، مدير حوزه علميه دامغان اظهار داشت: وقف يکي از کارهاي حسنه‌اي است که امروز نياز جامعه ايراني محسوب مي‌شود؛ قبل از اسلام هم در دنيا مساله وقف وجود داشته و در دين مبين اسلام هم روي مساله وقف تأکيد شده است.
وي تصريح کرد: هم در آيات و هم در روايت‌هاي ديني، روي اين موضوع بحث شده است و هم در سيره پيغمبر و اهل‌بيت (ع) مساله وقف وجود دارد.
مدير حوزه علميه دامغان افزود: اهل‌بيت (ع) گاهي اموال خود را براي برطرف کردن نيازهاي افراد محروم وقف مي‌کردند و اميرالمؤمنين (ع) در 25 سال خانه‌نشيني خود، چاه‌هاي زيادي حفر و آن را وقف کردند.
عاليشاهي اضافه کرد: خود حضرت زهرا (س) موقوفات زيادي داشتند و ساير ائمه هم وقف‌هاي بسياري تقديم مردم کردند و وقف يکي از مسيرهاي ارزشمند رسيدن به باقيات و صالحات است.
وي تصريح کرد: وقتي انسان مي‌ميرد، پرونده اعمالش بسته مي‌شود؛ مگر براي کساني که موقوفه به‌جاي گذاشته‌اند و اين‌ها ازجمله کساني هستند که پرونده اعمالشان باز است.
مدير حوزه علميه دامغان افزود: کساني که زمين، باغ يا ملکي را براي استفاده‌هاي عام‌المنفعه قرار داده‌اند، تا وقتي‌که آن موقوفه باقي است و ديگران از آن استفاده مي‌کنند، اجر و ثواب براي آن شخص در نامه اعمالش ثبت مي‌شود.
عاليشاهي ادامه داد: هر ساله زائران زيادي از راه‌هاي استان سمنان عبور مي‌کنند و وقف اموال براي خدمات‌رساني به اين زائران که اينک از طريق اداره کل اوقاف و امور خيريه استان سمنان پيگيري مي‌شود، امر شايسته‌اي است که بايد همه کمک کنند اجرايي شود.
طرح ميقات‌الرضا (ع) به منظور ارائه خدمات رفاهي و فرهنگي به زائران حرم مطهر رضوي در 6 استان منتهي به مشهد مقدس شامل سمنان، گلستان، مازندران، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و خراسان رضوي اجرا مي‌شود.
همايش ملي ميقات‌الرضا (ع) نيز بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، بهمن امسال در سمنان برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن