تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820482254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاظت از منابع آب وظیفه و تکلیف همه مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حجت الاسلام خاتمی:
حفاظت از منابع آب وظیفه و تکلیف همه مردم است

حجت الاسلام خاتمی


شناسهٔ خبر: 2500271 چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
استانها > زنجان

زنجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حفاظت از منابع آب و مصرف بهینه این مایع حیات وظیفه همه مردم است و همگان باید در این زمینه تلاش کنند.  به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در دیدار با اعضای شورای معاونین این شرکت اهمیت و جایگاه آب را توصیف و مهم ارزیابی کرد و افزود: آب جایگزین ندارد و برخود تکلیف می دانیم برای حفاظت از منابع آب و مصرف بهینه آن تلاش کنیم.

وی یادآورشد: برگزاری جلسات هم اندیشی، آموزشی با کشاورزان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران بخش آب و مالکان چاه های عمیق و نیمه عمیق درمصرف بهینه منابع آب زیرزمینی تاثیرگذار است.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: هم اکنون مدیریت منابع آب در بخشهای مختلف مهم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز در این دیدار با تشریح فعالیتهای صنعت آب این استان و مقایسه آن با سالهای قبل از انقلاب اسلامی ایران، گفت: پیش از انقلاب هیچ سدی در زنجان احداث نشده بود و فقط در حد آبرسانی به شهر زنجان و سایر شهرهای کوچک بود.

امیر حمیدنیا خاطرنشان کرد: پس از پیروزی پیروزی انقلاب، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مجموع شرکت آب منطقه ای زنجان در قالب 141 پروژه بهره برداری، مطالعاتی و اجرایی، تامین یک میلیون و 569 میلیون و 660 هزار مترمکعب آب را برای پوشش 142 هزارو 597 هکتار اراضی کشاورزی و مصرف شرب جمعیت شهری و روستایی استان و اشتغالزایی برای 106 هزار و 451 نفر اجرا کرده است.

وی ادامه داد: این طرحهای مهم ملی در سطح استان شامل سدهای تهم، خط انتقال آب و تصفیه خانه آب شرب، سد کینه ورس خط انتقال آب و شبکه آن، سد گلابر و شبکه آبیاری و زهکشی آن از جمله دستاوردهای این شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

حمیدنیا افزود : طرحهای در دست اجرای این شرکت شامل سدهای مشمپا، تالوار، بلوبین، مراش، میرزاخانلوی2، بند تنظیمی پاوه رود، شبکه های آبیاری و زهکشی تالوار، گلابر و کینه ورس می باشند.

مدیرعامل آب منطقه ای زنجان گفت: این طرحها به همت متخصصان، مهندسان، مشاوران و پیمانکاران ایرانی اجرا می شوند.

وی افزود: براساس آمارهای به دست آمده از ایستگاه های مبنا، میزان بارندگی در 133 روز اول سال آبی 94-93 ، 134 میلی متر بوده که نسبت به بارندگی مشابه سال آبی 93- 92 با 143 میلی متر، شش درصد کاهش و نسبت به بارندگی مشابه دوره آماری دراز مدت با 126 میلی متر حدود شش درصد افزایش را نشان می دهد.

حمیدنیا یادآورشد: میزان آب پشت سدهای بزرگ استان و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته تا 12بهمن 93 به ترتیب سد تهم 20 درصد کاهش، سد گلابر 5 درصد و سد کینه ورس ابهر شش درصد افزایش یافته است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن