تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809994397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرتضوی آنقدر خلاف بزرگ دارد که خلاف‌های کوچکش را نمی‌بیند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مرتضوی آنقدر خلاف بزرگ دارد که خلاف‌های کوچکش را نمی‌بیند
عضو کمیسیون تحقیق و تفحص درباره ادعای مرتضوی مبنی بر خالی‌بودن پرونده خود تاکید می‌کند: افرادی که مرتکب تخلف‌های بزرگ می‌شوند چون تخلف بزرگ است و این کار را بارها انجام داده‌اند، تخلفات خود را کوچک می‌شمرند و آنها را نادیده می گیرند.
آفتاب- سرویس سیاسی: "افرادی که مرتکب تخلف‌های بزرگ می‌شوند چون تخلف بزرگ است و این کار را بارها انجام داده‌اند، تخلفات خود را کوچک می‌شمرند و آنها را نادیده می‌گیرند."این تحلیل یکی از اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص ازسازمان تامین اجتماعی از انکارهای سعید مرتضوی در برابر اتهاماتش است.


به گزارش آفتاب، سعید مرتضوی رییس سازمان تامین اجتماعی در دولت محمود احمدی‌نژاد که در همان زمان هم برای جلوس او بر صندلی این سازمان غوغا برپا شد، کلا اتهامات نسبت داده به خود را انکار و رد می‌کند. انکارهایی که از طرف برخی فرافکنی تعبیر می‌شود و از طرف برخی دیگر فرار رو به جلو. 


او باز هم در حاشیه مراسم ترحیم مادر احمدی‌نژاد رییس دولت‌های نهم و دهم در جمع خبرنگاران حضور یافت و کلا منکر تخلفاتی شد که به او نسبت داده شده است. این البته اولین باری نیست که چنین ادعاهایی از او سر می‌زند. قبلا هم به دفعات این اتهامات را رد کرده است. انکاری که با واکنش برخی نمایندگان مجلس -به‌عنوان اولین ارگانی که از تخلفات سازمان مطبوع او گزارش ارائه داده -روبرو شده است. بارها نمایندگان مجلس نسبت به این انکارها اعتراض کرده و او را تهدید به ارائه مدارک کرده‌اند. به مرور هم برخی از این مدارک به وسیله رسانه‌ها منتشر شده‌اند. اما به هر حال همچنان مرتضوی می‌گوید که هیچ اقدام خلافی در سازمان تامین اجتماعی مرتکب نشده است. او اعمال انجامی خود را وظایفی عنوان می‌کند که هیات رییسه سازمان از او می‌خواسته و براساس قانون ملزم به اجرای آنها بوده است. مرتضوی همچنین تاکید کرده که پرونده او حجمی ندارد چون تخلفی در آن نیست. موضوعی که مصطفی ترک همدانی یکی از وکلای شاکی در پرونده تامین اجتماعی در گفت‌وگو با آفتاب آن را فرافکنی عنوان و می‌گوید پرونده سعید مرتضوی بیش از 15 جلد دارد.


ترک همدانی در واکنش به صحبت مرتضوی مبنی بر اینکه حتی "یک چوب کبریت" هم واگذار نکرده و براساس قانون تجارت او تنها مجری عوامل هیات رییسه بوده است، گفته است: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اگر قانون مدنی را مطالعه بفرمایند، متوجه می‌شوند به جای یک چوب کبریت، ایشان قراردادی را تنظیم کرده‌اند که ثمن معامله آن می‌توانسته دو یا چند فقره چک باشد.
 
این در حالیست که به گفته کارشناسان اولین تخلف را محمود احمدی نژاد با به کار گرفتن مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی انجام داد. حضور مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی برخلاف قانون بوده است. احمدی‌نژاد با اصلاح قانون و تغییر و تحولات انجام شده در تامین اجتماعی آن را از صندوق به سازمان تبدیل کرد تا مرتضوی بتواند بر صندلی آن جلوس کند. او از رای دیوان عدالت نیز سرپیچی کرد. وی در زمان ریاست دارای پرونده کیفری بوده و این خود تخلف به حساب می‌آید.


سعید مرتضوی همچنین ارتباط خود با بابک زنجانی و واگذاری 138 شرکت زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی به شرکت سورینت قشم متعلق به بابک زنجانی را هم منکر می‌شود. قراردادی که خلیل بهرامیان وکیل 1000 کارگر شاکی پرونده تامین اجتماعی قبلا جزییات آن را در اختیار خبرنگار آفتاب قرار داده و براساس آن تفاهم‌نامه موردنظر به شماره 1000/91/9135 که در تاریخ 27 /9/91 منعقد شده و تعداد پنج فقره چک به شماره‌های 591352/823 لغایت 591256/823 جمعاً به مبلغ 177809 میلیارد ریال نیز به بابک زنجانی تحویل شده است. چک‌هایی که رد آنها در وزارت نفت یافت شد و مشخص که بابک زنجانی آنها را در ازای بدهی به وزارت نفت داده است.


حسین دهدشتی عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن رد صحبت‌های مرتضوی به خبرنگار آفتاب می‌گوید: واگذاری این شرکت‌ها اتفاق افتاده بود و اگر در آن زمان مجلس با ردی که از چک‌ها در وزارت نفت پیدا کرده بود جلوی آن را نمی‌گرفت، مشخص نیست که چه اتفاقات دیگری روی می‌داد.




دهدشتی همچنین درباره تاکید مرتضوی به ادعای قبلی خود مبنی بر اینکه مرتکب تخلفی نشده است می‌گوید: دادگاه مشخص خواهد کرد که چه کسی مرتکب تخلف شده است. این عضو کمیسیون تحقیق و تفحص درباره ادعای مرتضوی مبنی بر خالی‌بودن پرونده خود تاکید می‌کند: افرادی که مرتکب تخلف‌های بزرگ می‌شوند چون تخلف بزرگ است و این کار را بارها انجام داده‌اند، تخلفات خود را کوچک می‌شمرند و آنها را نادیده می گیرند.
 
به گزارش آفتاب، در روزهای اخیر، حکم محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد به عنوان اولین مقامی که در این سطح محاکمه شده اجرا شد و وی برای گذرانده پنج سال و 91 روز حبس به زندان اوین تحویل داده شد. کارشناسان این حرکت را برگی زرین در عملکرد قوه فضاییه می‌دانند و منتظر پیشرفت روند قضایی پرونده مرتضوی به عنوان دومین مقام دولتی دولت‌های نهم و دهم هستند. شاکیان این پرونده همچنین از قوه قضاییه خواسته‌اند تا به پرونده آنها که برخی به خاطر حجم زیاد بر آن نام "مثنوی 72 من"  را نهاده‌اند، با کمال بی‌طرفی رسیدگی شود.




تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن