تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803566870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محاکمه عادلانه و مقتدرانه رحيمي مصداق واقعي عدالت در دستگاه قضا بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ بهمن ۱۳۹۳ (۲۳:۵۷ب.ظ)
معاون فرهنگي قوه قضائيه؛ محاکمه عادلانه و مقتدرانه رحيمي مصداق واقعي عدالت در دستگاه قضا بود معاون فرهنگي قوه قضائيه گفت: دستگاه قضايي نيز کمبودهايي دارد که کمبود نيروي انساني و قاضي ازجمله اين مشکلات است و همين امر سبب پاسخگويي با تأخير مي‌شود و تمام تلاش ما اين است که با قضاوت و به‌موقع رسيدگي کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام هادي صادقي شامگاه سه شنبه در ديدار با مردم خرم‌آباد که در مسجد علوي اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: لرستان جزء مناطقي است که به لحاظ مسائل اجتماعي و اقتصادي با مشکلات شناخته‌شده‌اي دست‌وپنجه نرم مي‌کند. دولت‌هاي گذشته خدمات زيادي به مناطق محروم ارائه کردند، اما مشکلات آن‌قدر زياد بوده که به‌راحتي قابل جبران نيست که ازجمله آن‌ها معضل بيکاري، توسعه‌نيافتگي، کمبود امکانات و طرح‌هاي اقتصادي است.
وي خاطرنشان کرد: عدالت از دو بخش عدالت توزيعي و کيفري تشکيل‌شده که عدالت کيفري آن بخش همراه با سختي است، اما عدالت توزيعي وظيفه همگان است. به‌ويژه دولت‌ها که موظف هستند امکانات، ساختارها، مصوبات، مقررات و بودجه را به‌گونه‌اي تنظيم کنند که شرايط نسبتاً يکساني براي مردم فراهم شود که البته تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي وجود دارد. بااين‌وجود قوه قضاييه آخرين نقطه اميد مردم است.
وي افزود: دستگاه قضايي نيز کمبودهايي دارد که کمبود نيروي انساني و قاضي ازجمله اين مشکلات است و همين امر سبب پاسخگويي با تأخير مي‌شود و تمام تلاش ما اين است که با قضاوت و به‌موقع رسيدگي کنيم.
وي عنوان کرد: زماني که فقر زياد و سرمايه‌گذاري کم باشد، در ميان جوانان ما اختلاف، دعوا و نزاع هم به وجود مي‌آيد و همين امر سبب تشکيل پرونده و حجم زياد پرونده‌ها در قوه قضائيه مي‌شود. در سال‌هاي اخير با افراد و پرونده‌هاي بسيار سنگين اقتصادي که پشتوانه سياسي و قوي نيز داشته‌اند، برخورد جدي شده و هيچ‌گونه ملاحظه‌اي به سبب قدرت و پول آن‌ها نشده و اين‌يک افتخار است، چراکه دستگاه قضايي در پي احقاق حق است.
صادقي خاطرنشان کرد: در همين چند هفته اخير مشاهده‌شده که محاکمه معاون اول رئيس‌جمهور بدون هيچ‌گونه ملاحظه‌اي و صرفنظر از گذشته و سمت خاص او انجام شد و اين معناي واقعي عدالت است.
وي افزود: عدالت يعني اينکه بين افراد مشهور و غير مشهور، قوي و ضعيف و افرادي که پشتوانه دارند و ندارند، تفاوتي در مجازات وجود ندارد حتي اگر فرمانده لشگر يا فرمانرواي کشور باشد.
معاون فرهنگي قوه قضائيه ضمن تأکيد بر اينکه عدالت ما بايد مانند عدالت امام علي (ع) باشد، گفت: حرکت ما بايد به اين سمت باشد و الگوي ما امام علي (ع) است. چراکه قاضي ما ياد گرفته است که وقتي در اين مکتب حکم مي‌کند حکم عادلانه‌اي داشته باشد و سياست دستگاه قضايي هم همين‌گونه است.
وي اظهار داشت: گاهي ممکن است جوسازي‌هايي انجام شود، اما قاضي ما نبايد تحت تأثير اين جوسازي قرار گيرد و يا اگر تخلف فرد، چه قدرتمند و چه عادي اثبات شد، بايد محکوم شود. چراکه رأي قاضي بايد مستقل و بر اساس شواهد باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن