تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820082122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اجرای هوشمندانه فیلترینگ تا آغاز ورود فیلترینگ هوشمند به سایت‌های دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران از آخرین وضعیت فیلترینگ هوشمند گزارش می‌دهد:
از اجرای هوشمندانه فیلترینگ تا آغاز ورود فیلترینگ هوشمند به سایت‌های دیگر
پس از اتمام دوره یک ماه اجرای فیلترینگ هوشمند در شبکه اینستاگرام فیلترینگ هوشمند در سایت‌های دیگر آغاز شد.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فیلترینگ واژه نام آشنایی که از زمان ورود اینترنت به کشور آغاز شد و تقریبا از همان زمان ورودش طیف وسیعی از فیلترشکن‌ها ایجاد شد بنابراین می‌توان گفت فیلترینگ با اعمال فیلتر که به وسیله‌ی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و با هدف محدود کردن دسترسی کاربران اینترنت به وب گاه‌های غیر اخلاقی و نامناسب انجام می‌شد، چندان فایده‌ای نداشت.

چرا که به گفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اینکه تنها 15درصد از شبکه‌های اجتماعی محتواهای مجرمانه و غیر اخلاقی دارد، مسدود سازی و فیلترینگ کل سایت‌ که بیشتر آن محتوای مفید داشت، مناسب نبود.

بنابراین مقرر شد طرح جدید فیلترینگ اجرا شود تا علاوه بر دسترسی کاربران به اطلاعات مفید شبکه‌های اجتماعی، بخشی از صفحه‌های مجرمانه شبکه‌های اجتماعی فیلتر شود.

سرانجام فیلترینگ هوشمند در دولت یازدهم مطرح شد که طبق تعریف وزارت ارتباطات، نوعی از فیلترینگ است که بخشی از یک سایت مجرمانه را از دسترس خارج می‌کند.

فاز اول این طرح در شبکه ایستاگرام از دی ماه سال جاری آغاز شد و تا مدت اجرای آن علی رغم چالش‌ها و تردید‌ بر اجرای موفق آن، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان موفقیت آمیز این طرح خبر داد و گفت: مرحله اول فیلترینگ هوشمند از طریق یک نرم افزار بر روی یک شبکه اجتماعی آغاز شد که طبق گزارش این اجرا  83 درصد موفق آمیز بوده است.

وی افزود: فاز اول اجرای فیلترینگ هوشمند در شبکه‌ای ایستاگرام به پایان رسیده و مرحله دوم که سه ماه به طول می‌انجامد توسعه یافته و با استفاده از دو نرم افزار در سایت های دیگر پیاده سازی می‌شود.

واعظی در پایان گفت: در صورت موفقیت اجرای مرحله دوم،  سومین آزمایشی به طول 6ماه انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، می‌توان گفت با وجود اینکه هر از چند گاهی شاهد رسانه‌ای شدن بحث فیلترینگ یکی از شبکه‌های اجتماعی هستیم، فیلترینگ هوشمند هوشمندانه عمل کرده و به تدریج می‌تواند در فیلتر کردن صفحات مجرمانه برخی سایت‌ها موثر باشد. گزارش از هنگامه فروغی

انتهای پیام/








کد خبر: ۵۱۱۵۹۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن