تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819683784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو روي سكه جام‌جهاني تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دو روي سكه جام‌جهاني تهران
جام‌جهاني كشتي فرنگي كه آخر هفته در تهران برگزار مي‌شود، يك تجربه متفاوت و البته سخت براي پازاج و شاگردان جوان و كم‌تجربه‌اش است
نویسنده : ‌ سعيد احمديان 
جام‌جهاني كشتي فرنگي كه آخر هفته در تهران برگزار مي‌شود، يك تجربه متفاوت و البته سخت براي پازاج و شاگردان جوان و كم‌تجربه‌اش است. سال گذشته كه اين مسابقات در تهران برگزار شد، پازاج در اولين تجربه‌هايش در سرمربيگري تيم‌ملي توانست ايران را قهرمان كند و حالا او و شاگردانش در حالي از پنج‌شنبه روي تشك مي‌روند كه انتظارها از فرنگي‌كاران بالاست. سر باز زدن ملي‌پوشان المپيكي از حضور در جام‌جهاني تهران سبب شده تا فرصتي براي كشتي‌گيران جواني حاصل شود كه تا امروز پشت خط مانده بودند. حالا آنها با يك توفيق اجباري روبه‌رو شده‌اند تا در اين ميدان خودشان را محك بزنند و آبديده شوند. به هر حال با توجه به اتفاقاتي كه در ماه‌هاي منتهي به جام‌جهاني در اردوي كشتي فرنگي رخ داد و اكثر مدال‌آوران المپيكي فرنگي ترجيح دادند در اين مسابقات شركت نكنند، جام‌جهاني تهران بهترين فرصت براي جوانان آينده‌دار كشتي فرنگي است كه خودشان را نشان دهند تا بتوانند در آينده جانشين ستاره‌هاي حال حاضر فرنگي كه در كشتي جهان براي خودشان اسم و رسمي دارند، شوند.
نتايج كشتي فرنگي ايران در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه كشورمان استعدادهاي زيادي در كشتي دارد و ميدان دادن به جوانان مي‌تواند آينده كشتي را چه در رشته فرنگي و چه آزاد بيمه كند. به هر حال اين چهره‌هاي جوان و بااستعداد براي اينكه تنشان به تن برترين‌هاي جهان بخورد و باتجربه شوند، به چنين ميدان‌هايي مانند جام‌جهاني كه در سطح بالايي برگزار مي‌شود نياز دارند تا در اين رقابت‌ها هم توانايي‌هايشان را نشان بدهند و شرايطشان را بسنجند كه براي رسيدن به سكوهاي جهاني چه فاصله‌اي دارند. البته حضور جوانان در تركيب ايران با توجه به انگيزه بالايي كه آنها براي نشان دادن خودشان دارند هم يكي ديگر از مزيت‌هايي است كه تيم جوان شده ايران در جام‌جهاني فرنگي تهران دارد و مي‌تواند يك برگ برنده براي احمد پازاج باشد كه شاگرداني جوياي نام و تشنه درخشش را را در تهران راهي تشك مي‌كند. براي مربيان تيم‌ملي كشتي فرنگي هم رقابت تيم جوان شده ايران در جام‌جهاني مي‌تواند حداقل اين مزيت را داشته باشد كه وضعيت ملي‌پوشاني كه قرار است آينده كشتي فرنگي ايران را شكل دهند را بسنجند و طبق آن براي آينده كشتي فرنگي كشورمان برنامه‌ريزي كنند.
البته اين تنها يك روي سكه جام‌جهاني كشتي فرنگي تهران براي كشورمان است، هر چقدر حضور كشتي‌گيران جوان و آينده‌دار روي تشك مي‌تواند يك زمينه‌سازي براي آينده اين رشته ورزشي باشد، اما سركشي كردن چند ستاره و مدال‌آور المپيكي كشورمان از حضور در اين مسابقات و تركيب تيم‌ملي نمي‌تواند چندان خبر خوبي باشد. اينكه سه طلايي كشتي فرنگي ايران در المپيك لندن يعني حميد سوريان، اميد نوروزي و قاسم رضايي و سعيد عبدولي قهرمان جهان به‌رغم دعوت شدن به تيم‌ملي و درخواست كادر فني و فدراسيون به شركت در جام‌جهاني تهران نشده‌اند، يك نقطه سياه در كارنامه كشتي فرنگي كشورمان در آستانه مسابقات تهران است.
البته اين اولين بار نيست كه برخي كشتي‌گيران نامي با ترجيح دادن منافع شخصي بر منافع ملي تصميم مي‌گيرند به پوشيدن دو بنده تيم‌ملي «نه» مي‌گويند. پس از المپيك لندن اين موضوع بارها اتفاق افتاده است و برخي ملي‌پوشان فرنگي به خودشان اجازه مي‌دهند از حضور در تيم‌ملي سرپيچي كنند و خودشان تشخيص بدهند كه در چه مسابقاتي روي تشك بروند. البته برخي از اين ملي‌پوشان به بهانه كم‌توجهي مسئولان، چنين تصميمي مي‌گيرند، توجيهي كه با توجه به اينكه نام ايران و پوشيدن دوبنده تيم‌ملي در ميان است نمي‌تواند قانع‌كننده باشد و نمي‌توان حق را به آنها داد. مردم انتظار دارند جايي كه نام تيم‌ملي در ميان است ورزشكاران به‌رغم تمام مشكلاتي كه قابل كتمان نيست حضور داشته باشند و براي بالا بردن پرچم ايران تلاش كنند.
با اين شرايط به نظر مي‌رسد فدراسيون كشتي بايد براي برخورد با چنين رويه‌اي كه برخي ستاره‌هاي كشتي فرنگي در پيش گرفته‌اند، به صورت جدي چاره‌جويي كند. به هر حال واضح و مبرهن است كه كشتي‌گير‌سالاري در ورزش كشتي و به خصوص رشته فرنگي در حال خودنمايي است و اين نمي‌تواند براي جامعه كشتي قابل قبول باشد و بايد جايي جلوي آن گرفته شود تا در آستانه رقابت مهمي مانند جام‌جهاني، اين چنين برخي كشتي‌گيران پشت تيم‌ملي را خالي نكنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن