تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت 3900 ‌پزشک متخصص تمام‌وقت در مناطق محروم کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۲۷ق.ظ)
قائم مقام وزير بهداشت اعلام کرد: فعاليت 3900 ‌پزشک متخصص تمام‌وقت در مناطق محروم کشور قائم مقام وزير و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: در کل کشور 3 هزار و 900 پزشک متخصص تمام وقت در مناطق محروم کشور فعاليت مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر ايرج حريرچي در زاهدان با بيان اين مطلب اظهار داشت: رضايتمندي شهروندان بايد در اولويت و برنامه دست‌اندرکاران بهداشت و درمان مدنظر قرار گيرد.
وي همگاني شدن خدمات بهداشتي و درماني را از راهبردهاي وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت: در اين راستا با حمايت دولت تدبير و اميد درصدد هستيم تا شاخص‌هاي بهداشتي و درماني با توجه به امکانات موجود ارتقا و سطح رضايتمندي مردم نيز افزايش يابد.
حريرچي بهره‌مندي مناطق کمتر برخوردار از امکانات درماني مناسب را از اولويت دولت تدبير و اميد در راستاي اجراي طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و ادامه داد: ارتقاي شاخص‌هاي بهداشتي، بهبود کيفيت خدمات و افزايش رضايت مردم، مهم‌ترين شاخص ارزيابي توسعه است.
قائم‌مقام وزير بهداشت اضافه کرد: اکنون با رايزني‌هاي صورت گرفته در تلاشيم تا کمبود پزشک را در جاي‌جاي ايران رفع کنيم و اکنون سه هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص تمام‌وقت در مناطق محروم کشور فعاليت مي‌کنند.
وي با اشاره به شرايط بهداشتي و درماني در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: مطابق آسيب‌شناسي صورت گرفته و همت نمايندگان مردم و کميسيون بهداشت و درمان در هر نقطه از سيستان و بلوچستان که نياز به حضور پزشک احساس مي‌شد، شرايط يک پزشک فراهم شد، اما؛ هنوز با شرايط آرماني فاصله‌ داريم.
حريرچي ارائه خدمات درماني در نظام اسلامي را برابر و فارغ از نگاه قوميتي و مذهبي دانست و بيان کرد: مردم حاشيه شهر از شرايط خوبي برخوردار نيستند، شرايط حاشيه‌نشيني از همه نظر در اين منطقه با ساير نقاط کشور متفاوت است، ما مکلف هستيم خدمات بهداشتي را در حاشيه شهرها ارتقا دهيم.
وي شاخص‌هاي بهداشتي در سيستان و بلوچستان را به نسبت شرايطي که در اين منطقه حاکم است خوب ارزيابي کرد و گفت: با اقدامات بهداشتي و درماني انجام‌ شده اعتماد مردم جلب شده و شاهد مراجعه کمتر بيماران به بيمارستان‌هاي خصوصي هستيم.
اين مسوول گفت: در حاشيه شهرها به ازاي هر چهار هزار نفر يک مراقب بهداشتي در نظر گرفته خواهد شد تا نه‌ تنها در بعد زماني خاص بيماري، بلکه به‌ صورت مستمر مراقبت‌هاي بهداشتي از جمله کنترل فشارخون و قند خون را انجام دهند.
يکي از مشکلات عمده‌اي که ما در کشور داريم تعداد عظيم بيمه نشده‌ها بود که امسال با همت ايجاد شده، ۹ ميليون نفر در کل کشور بيمه شدند.
وي به تأمين پزشک متخصص در اين خطه اشاره کرد و گفت: تأمين پزشک متخصص از ديگر اقدامات وزارت بهداشت در سيستان و بلوچستان بوده، به‌ طوري به‌عنوان نمونه در شهرستان زابل، سال قبل تنها يک پزشک جراح حضور داشت که اکنون به هفت پزشک افزايش‌ يافته که اين رشد تعداد جراحي‌هاي انجام‌شده را از ۴۰۰ عمل به يک هزار و ۲۰۰ عمل رساند.
معاون توسعه، مديريت و منابع وزارت بهداشت گفت: امسال اقدامات بزرگي در قالب اجراي برنامه تحول نظام سلامت در سطح کشور به اجرا درآمد و رضايتي که اکنون در ميان مردم و مسوولان ايجادشده حاصل تلاش تمامي مسوولان، پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي است که به ثمر نشسته است.
وي ادامه داد: برنامه‌هاي حوزه سلامت موردتوجه و حمايت‌هاي ويژه رهبر فرزانه انقلاب، دولت و مجلس شوراي اسلامي قرار دارد و اين امر وظايف دانشگاه‌هاي علوم پزشکي را براي اجراي بهينه طرح‌هاي مربوطه سنگين‌تر ساخته است.
حريرچي بابيان اينکه ارتقا سلامت مردم از وظايف دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور است، افزود: اجراي برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي براي تکميل اين زنجيره به کار مي‌رود.
وي گفت: تفاوتي که دانشگاه‌هاي علوم پزشکي با ديگر سازمان‌ها و دانشگاه‌هاي کشور دارند اين است که هر اقدامي در زمينهٔ آموزش و پژوهش صورت مي‌گيرد در نهايت به‌ سلامت مردم منتهي مي‌شود.
معاون وزير بهداشت افزود: بنابراين ارائه خدمات به اقشار آسيب‌پذير بايد به‌ عنوان يک اصل در اولويت برنامه‌هاي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن