تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799067192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بالاخره متهم آلودگی هوا پیدا شد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بالاخره متهم آلودگی هوا پیدا شد؟!
بالاخره متهم آلودگی هوا پیدا شد؟! پرواز هواپیما بهانه جدید سیاسی است. مسئولینی که راه در رویی برای دور زدن وظایف خود می خواهند از این به بعد می توانند از هواپیما مایه بگذارند!


به گزارش فرهنگ نیوز، این روزها سایت ها، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی پر شده از عکس های اهواز و سایر نقاط جنوبی کشور که زیر بارش یکریز گرد و غبار فرو رفته اند و یک نفس سالم کشیدن به آرزوی ناکام همه ساکنانشان بدل شده است در این میان اما مسئولان سازمان محیط زیست و دولت با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، بهانه جویی را جایگزین نجات جان مردم از کام مرگ تدریجی کرده اند.

سال گذشته بود که شهر اهواز رتبه اول از نظر آلودگی را در میان کشورهای جهان از آن خود کرد، انتشار این آمار نگرانی های بسیاری را در میان مردم شهر اهواز و سایر هم وطنان ایجاد کرد که از ازحام آلودگی در یکی از شهرهای کشورشان ناراحت بودند، اما در نهایت این آمارها هیچ تاثیری در روند فزاینده آلاینده ها در هوای شهر اهواز در پی نداشت و این آلودگی هر روز گسترده تر از روز گذشته حیات خود را در این شهر و شهر های اطراف ادامه می داد.

در این میان در برابر همه اعترضات مردم جنوب کشور که نفس کشیدن را حق مسلم خود می دانند، خانم ابتکار رئیس ۱۰ ساله سازمان محیط زیست بدون موشکافی این مسئله و ارائه راهکاری برای اتمام این آلودگی مرگبار تنها با یک پاسخ طنزآلود می‌گوید: نمی شود به هوا دستور دهیم باران ببارد! در این میان اما در برابر مرگ سلامتی مردم ساکن جنوب کشور در برابر دست های نابود کننده ریزگردهایی که بی پروا سلامت و حیات مردم این ناحیه را نشانه گرفته اند، مسئولان با رویکردی سیاسی تنها به دنبال این هستند که دولت گذشته را مقصر این اتفاق بدانند و به این بهانه از حل این مشکل جانکاه شانه خالی می کنند. ماجرای اهمال دولت قبل که در طول ۸ سال حضورش چنان ضربه مهلکی به محیط زیست کشور وارد کرد که پاک کردنش از چهره کشور با دشواری های بسیاری همراه است بر همه آدم ها مبرهن است اما در این میان مردم خوزستان می خواهند مسئولان دولت جدید برای شرایط فاجعه‌ آمیز موجود یک راه حل عملیاتی در نظر بگیرند و از مرحله سخن و دعواهای سیاسی خارج شوند.مشکل محیط زیست از هوا تا آب
در سالهای اخیر خبرهای تاسف بار بسیاری را در خصوص آلودگی های زیست محیطی کشور شنیده ایم، از آلودگی هوای اهواز و تهران و اصفهان و تبریز و مشهد گرفته تا خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها و آلودگی آبهای زیرزمینی و شرب و گستره این آلودگی ها به جایی رسیده است که کشور ما گوی سبقت را در بسیاری از آمارها در زمینه آلودگی های زیستی از سایر کشور های جهان ربوده است، در این میان اما مشخص نیست مسئولین در برابر این آمارهای تاسف بار با چه دلیل و منطقی سکوت و بی تفاوتی در پیش گرفته اند و نه حاضر هستند بودجه مبارزه با این آلودگی ها که نفس زندگی را در میان مردم کشور به شماره انداخته افزایش دهند و نه چاره ای برای پایان این هجوم بی پایان مرگ بیندیشند. خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست هم در طول یک سال و نیم گذشته هیچ طرح خاصی حداقل در مقطع کوتاه مدت برای کاهش اثرات آلودگی هوا پیش‌بینی نکرده و انفعال حداکثری سازمان حفاظت محیط زیست سینه مردم جنوب کشور را به درد آورده است.

همه دولت ها مقصر آلودگی هستند، دولت قبلی بیشتر!
همان طور که اظهارات «عیسی دارابی» نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد، تمام دولت‌ها در قبال بی‌تفاوتی نسبت به پدیده روزافزون بحران‌های محیط زیستی مقصرند. حال اگر دولت قبلی هم کم کاری کرده است چرا دولت فعلی چاره ای نمی اندیشد؟

در این میان خانم ابتکار هم به جای اینکه به دنبال مقصر این قضیه بگردد، تدبیری برای رفع این ریزگردهای بیندیشد.در حالی که گرد و غبار شدید در استان خوزستان به ویژه اهواز نفس کشیدن را بر اهالی حرام کرده و عامل اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس و مردم نسبت به عملکرد محیط زیست شده است، رئیس سازمان محیط زیست این بار با یک فرافکنی جدید، این سازمان را تنها مسئول این وضع نمی داند و از روند کند هماهنگی و یا عدم توجه به هنگام در این زمینه میان بخش های مختلف قانون گذاری و اجرایی گلایه کرده است.

ماجرای لغو پرواز اهواز خانم دکتر
۲۱ بهمن امسال همزمان با بحرانی شدن وضعیت گرد و غبار در خوزستان، پرواز رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان هم لغو شد و این مسئله بهانه ای شد که خانم دکتر حتی برای همدردی با خوزستانی ها به این استان نرود و این در حالی بود که همان شب، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت با پرواز دیگری خود را به خوزستان رساند.

تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه
در پی بی‌تدبیری‌های رئیس سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه را در مجلس کلید زدند تا امکان نظارت بیشتر بر عملکرد رئیس سازمان داشته باشند. طرحی که باعث می‌شود تا تنها به دلیل نوع عملکرد رئیس ۱۰ ساله این سازمان، سرنوشت تلخ دیگری برای محیط زیست رقم بخورد و سطح سازمان محیط زیست از معاونت رئیس جمهور به یک وزارتخانه تنزل یابد. موضوعی که نمایندگان مجلس بارها بر آن تأکید کرده‌اند که رئیس جمهور باید به فکر تغییر رئیس این سازمان باشد اما در حال حاضر گزینه روی میز، تبدیل این سازمان به وزارتخانه برای پاسخگویی بیشتر مسئولان آن به مردم است.


منبع: تبیان


93/11/28 - 10:37 - 2015-2-17 10:37:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن