محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830358803
تبیین ریزشهای انقلاب/ اشتباه وزارت ارشاد در قضیه تکخوانی زنان
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صفار هرندی مطرح کرد:
تبیین ریزشهای انقلاب/ اشتباه وزارت ارشاد در قضیه تکخوانی زنان
شناسهٔ خبر: 2499033 دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
سیاست > احزاب و تشکلها
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست «روی پله سی و ششم» در دانشکده الهیات دانشگاه تهران به موضوع ریزشها و رویشهای انقلاب و همچنین عملکرد وزارت ارشاد دولت یازدهم در بحث تکخوانی زنان پرداخت. به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با عنوان «روی پله سی و ششم» که در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و به همت بسیج دانشجویی این دانشکده برگزار شد، سخنرانی کرد.وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح به عنوان یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی و از اساتید دانشکده الهیات، اظهار کرد: ایشان وقتی از حضور در مسجد جاوید منع حضور شدند، در آن مسجد را بستند، دوستان ایشان مسجد قبا را برای شهید مفتح فراهم کردند که این مسجد در نهایت تبدیل به یکی از محلهای تحولات انقلاب شد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در آستانه انقلاب مسجد قبا پاتوق همه کسانی که دل در گروی انقلاب و اسلام داشتند، شد و اگر مجالس ماه رمضان مسجد قبا نبود، معلوم نبود مسیر انقلاب به درستی طی شود. زیرا یکی از اتفاقات آن سالها، نماز عید فطر و راهپیمایی بعد از آن بود که تاریخی شد که درواقع عامل آن شهید مفتح بود، ایشان نماز عید فطر در آن مقطع در تپههای قیطریه اقامه کردند.بازرگان صادقانه میگفت با حرکتهای انقلابی مخالف استصفار هرندی در ادامه با اشاره به ریزشها و رویشهای انقلاب، به نگاههای گروههای مختلف به انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب از نگاههای گروههای مختلف به لحاظ شکل و محتوا و روش تفاوتهایی را داشته است و هر کسی یک جور نگاه میکرد و در جریان مبارزه ما شاهد چند نوع نگرش در این زمینه بودیم.وی ادامه داد: برخی معتقد به مبارزه پارلمانتاریستی بودند و میگفتند این نوع مبارزه باید در دستور کار باشد. گروهی لیبرال مسلک این شکل مبارزه با میخواستند و میگفتند باید در چارچوب حکومت، شاه را مجبور کنیم که اجازه تشکیل دولت را به ما بدهند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بازرگان در آن زمان که جزئی از همین گروه محسوب میشد، صادقانه اعتقاد داشت که راه درست این است و میگفت من با حرکتهای انقلابی موافق نیستم و باکی هم از گفتن این موضوع نداشت و در مصاحبه خود این مساله را اعلام میکرد.وی با اشاره به مخالفان این نگرش، ادامه داد: مخالفان این نوع نگاه از دل جریان لیبرال مسلک درآمدند که مجاهدین خلق بودند. مجاهدین شاخه جوانان نهضت آزادی محسوب میشدند که از جمله آنها میتوان به سعید محسن، بدیعزادگان و حنیفنژاد اشاره کرد که مبارزه مسلحانه را پی گرفتند و تحت تاثیر مبارزات از نوع کمونیستی بودند.صفار هرندی اظهار کرد: این افراد معتقد بودند مبارزه با حکومت باید با یک عملیات قهرآمیز صورت گیرد. آنها مدل مبارزاتی خود را مطابق با مدل مبارزان انقلاب کوبا و چین تعریف میکردند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاه سوم به انقلاب را نگاه امام (ره) دانست و در تشریح این نگاه گفت: ایشان میگفتند حرکت ما باید حرکت انبیاء باشد و باید از مردم یارگیری کنیم. درواقع ایشان به جنبش مردمی اعتقاد داشتند، نه راه لیبرالها و نه راههایی که کمونیستها به صورت مسلحانه در پیش میگرفتند.صفار هرندی خاطر نشان کرد: مردم از میان این سه شکل مبارزه، یکی از آنها را یعنی راه امام را انتخاب و به آن اعتماد کردند.وی به مرحله دوم انقلاب یعنی تشکیل نظام جایگزین رژیم سابق اشاره کرد و افزود: برخی میگفتند همان حکومت قبلی باید بیاید ولی با تفاوت اینکه تبدیل به مشروطه شود و درواقع نهضت مشروطیت را باید مجددا احیا کنیم، بازرگان و اطرافیانش این نظر را داشتند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این افراد البته حرفشان خریدار نداشت و کسی به دنبال احیای نظام سلطنتی نبود و این نوع نگاه پاسخی در میان مردم نگرفت.صفار هرندی با بیان اینکه عدهای در انقلاب میگفتند باید جمهوریت مطلق تشکیل شود و هیچ گونه قیدهای اسلامی، دموکراتیک و کمونیستی نداشته باشد، تصریح کرد: عدهای نظام دموکراتیک خلق را پیشنهاد میدادند که مارکسیستها بودند. عدهای هم میگفتند که جمهوری اسلامی داشته باشیم اما باید قید دموکراتیک به آن اضافه شود. جریاناتی مانند مومنین ملیگرا به جمهوری اسلامی دموکراتیک اصرار داشتند که درواقع بازرگان و مجاهدین خلق در زمره آنان بودند.صفار هرندی با اشاره به نظر امام (ره) مبنی بر تشکیل نظام جمهوری اسلامی بدون در نظر گرفتن هیچ قیدی، اظهار کرد: امام معتقد بودند همان شعار مردم که «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود، باید در شکل نظام حکومتی متجلی شود که البته امام معتقد به انتخابات در این زمینه بودند و در نهایت مردم نیز نظر ایشان را پذیرفتند.ریزش های مرحله سوم انقلاب/ خاطره ای از یک جلسه در دانشگاه علم و صنعت وی با اشاره به مرحله سوم شکلگیری انقلاب که نوع اداره حکومت بود، گفت: در این مرحله باید مشخص میشد که کشور چگونه اداره شود و در مقام تحقق، حکومت باید به چه صورتی پیادهسازی شود؟ در آن زمان در مجلس خبرگان قانون اساسی میگفتند حکومت باید ولایت فقیه باشد که البته در ابتدا ولایت فقیه در قانون اساسی مطرح نبود که امروز نیز برخی از ضد انقلابیون ایراد میگیرند که چرا موضوعی که در ابتدا طرح نشده بود، سپس به آن اضافه شد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تا مرحله سوم استقرار انقلاب، ریزشهای بسیاری را انقلاب تجربه کرد، گفت: کسانی که با یک تصور دیگری آمده بودند، با آنچه داشت مستقر میشد، دچار مشکل شدند و ریزش کردند.صفار هرندی به بیان خاطرهای بعد از انقلاب در دانشگاه علم و صنعت و جلسهای با گروههای فکری و سیاسی مختلف پرداخت و گفت: پس از انقلاب، ما در دانشگاه علم و صنعت جلسهای برگزار کردیم که بسیاری از گروهها آمده بودند و ما نیز مرحوم شهید مفتح را دعوت کردیم و گروههای مارکسیستی «بهآذین» را که عضو حزب توده بود، دعوت کردند. بهآذین آدم ادیبی بود. وی در آن جلسه حرفی زد که نشان میداد مشکل فکری آنها با انقلاب کجاست.وی ادامه داد: بهآذین در این جلسه گفت، روحانیت در مسائل اداره کشور نباید دخالت کند و عرصه را به سیاسیون باید واگذار کرد و در عوض ما نیز به عنوان یک فرد سیاسی، خود را مقید میدانیم که حرمت روحانیت را حفظ کنیم اما اگر روحانیون به عرصه سیاسی ورود کردند، یادشان باشد اینجا عرصه زد و خورد است و ممکن است به آنها بیاحترامی شود. بهآذین در این جلسه درواقع جامعه روحانیون را تهدید کرد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی معتقد بودند که ذات حکومت، سکولار است و نباید به مضامین ایدئولوژیک آمیخته شود، اظهار کرد: کسانی که این ادعا را دارند و داشتند خودشان وفادار به مبانی ایدئولوژیک بودند.صفار هرندی افزود: آنهایی که در غرب شعار میدهند که حکومت را نباید با ایدئولوژی آمیخته کرد، خودشان ایدئولوژی صهیونیست را ارج و قرب میدهند. روژه گارودی یکی از کسانی است که به ایدئولوژی صهیونیسم در اداره حکومت تن نداد و در همین راستا محاکمه و زندانی شد.وی در ادامه با بیان اینکه نزاعها در این مرحله جدی شد و برخی همواره شعار میدادند که حکومت باید عرفی شود، گفت: عدهای معتقد بودند که نباید حکومت را آسمانی کرد و دین را در حکومت مداخله داد، از اینجا بود که بسیاری از ریزشهای انقلاب آغاز شد.ریزش های بعد از استقرار نظام اسلامیعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همه کسانی که پیش از انقلاب جزو مبارزان محسوب میشدند، رهبری امام را تحسین میکردند و در اعلامیههای رسمی خود، امام را شایستهترین فرد برای جلوداری مسیر انقلاب میدانستند که البته امروز برخی میخواهند این موضوع را تحریف و القا کنند که امام فرصتطلبانه وارد تحولات انقلاب شد و روحانیت را در این امر مداخله داد.صفار هرندی گفت: حتی مارکسیستها زمانی که تظاهرات میکردند یکی از شعارهایشان «درود بر خمینی» بود یعنی در متدینین و غیر متدینین، امام صاحب احترام بود اما همین افراد پس از انقلاب با نظرات و نگاه امام در تشکیل نظام و نوع اداره حکومت مخالف بودند.وی بخش دیگری از ریزشها به مسائل مربوط به اجرائیات دانست و تاکید کرد: برخی از افراد که پس از پیروزی انقلاب به آنها اعتماد شده بود، پس از مدتی نتوانستند بار مسئولیت را تحمل کنند و کنار کشیدند. آنها این چنین ریزش کردند که چون در جایگاه قدرت نبودند، اصل قدرت را نیز انکار ورزیدند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان نمونهای از این دست افراد به دکتر شایگان از سران جبهه ملی و از وزیران دکتر مصدق اشاره کرد و گفت: مردم در زمان مصدق میگفتند اگر روزی در این کشور نظام جمهوریت شکل بگیرد، شایگان رئیسجمهور است. پس از انقلاب، شایگان که سالها در خارج از کشور زندگی میکرد، به ایران آمد و در مدرسه علوی با امام دیداری داشت. در آن دیدار به امام گفت برخی میگویند که اگر در این کشور جمهوریت شکل بگیرد، من باید رئیسجمهور شوم که امام هم گفت ریاست جمهوری برای شما مناسب نیست.صفار هرندی ادامه داد: پس از این گفته امام، شایگان که هدفش تنها سوار شدن بر قدرت بود، مجددا به خارج از کشور بازگشت و تا آخر در آنجا ماند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکسری از ریزشها در بین کسانی بود که مقداری از راه را آمده بودند و حتی مبانی را قبول داشتند و قدرت طلب نبودند اما برآوردشان با برآورد مبنا متفاوت بود، گفت: نظرات این افراد با نظرات امام که به عنوان نظر مبنای انقلاب محسوب میشد، تفاوت داشت. البته حق حکم میکرد، آنها به نگاه مبنا تن بدهند. اما آنها بعد از اینکه امام حکم صریحی را اعلام میکرد، میخواستند نظر خود را حاکم کنند که مصداق آن آیتالله منتظری، قائم مقام رهبری بود.وی همچنین در مقابل ریزشها، به رویشهای انقلاب اشاره کرد و افزود: به موازات آن ریزشها ما شاهد برچیده شدن جریاناتی هستیم که نه به موازات جریانهای انقلابی، بلکه به موازات جریان انقلاب شکل گرفتند که به آنها رویشهای انقلاب میگوییم که حتی این جریانات میتوانند شعارهای انقلاب را جدیدتر کنند.ریزش های دهه 70صفار هرندی با تاکید بر اینکه بعد از پایان جنگ و رحلت امام در دهه 70 تکانههایی به نظام وارد شد، اظهار کرد: ما در آن زمان در نظام بینالملل هم شاهد فروپاشی نظام دوقطبی بودیم. در دهه 70 که یک دهه ویژهای تلقی میشود، برخی گفتند ما قبول داریم امام کاریزما بود و حکومت ولایت فقیه برازنده او بود ولی بعد از امام باید در اختیارات حاکم تجدیدنظر شود. به این افراد در دهه 70 تجدیدنظرطلب میگفتند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما این نظر قابل قبول نبود، چون نمیشد قانون و مبنای نظام ولایی را متکی بر فرد و امام بدانیم و این ساختار را تغییر دهیم.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت عده ای می گفتند آن نظامی که امام(ره) تاسیس کرد، فقط برازنده خود او بود، به این نظر توجهی نشد و بسیاری در این راستا ریزش کردند که جزء ریزش های دهه ۷۰ محسوب می شوند.وی با اشاره به ایام فتنه گفت: وقتی به روزهای فتنه یعنی روزهای غبارآلود می رسیم، تمام کسانی که ریزش کردند به هم پیوند می خوردند گرچه منافعشان مغایر با یکدیگر بود، اما در ایام فتنه می بینید کسی که عمر خود را در نظام اسلامی خرج کرده و قبل از انقلاب شکنجه شده و کینه هایی هم از اسرائیل و آمریکا به دل داشته است وقتی می بیند که آمریکا و اسرائیل از وی حمایت می کنند، چشمان خود را می بندد و واکنشی نشان نمی دهد. صفارهرندی افزود: البته نمی توانیم بگوییم این افراد اجیر شده آمریکا و اسرائیل هستند ولی در عمل با آمریکا هم پرونده می شوند و خودشان هم باکی از پیوند خوردن به آمریکا و اسرائیل ندارند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید بگوییم انقلابیون در مسیر حرکت خود در برخی جاها کم می آوردند، گفت: همانطوری که در صدر اسلام، صدرنشین هایی بودند که بعد از مدتی کم آوردند و ریزش کردند مانند زبیر.فرزندان؛ رمز تباهی برخی انقلابیونوی افزود: در انقلاب خیلی ها بودند که راه را خوب آمدند، اما فرزندان آنها کارشان را خراب کردند یعنی رمز تباهی برخی افراد، فرزندان و خانواده های آنان بودند. به قول رهبر معظم انقلاب برخی تقوای فردیشان خوب است، اما تقوای جمعی شان خوب نیست یعنی از فساد جمعی که منتصب به خود آنها است، تبری نمی جویند.صفارهرندی ادامه داد: این افراد گاهی می شود که سخنانی را مغایر سخنان گذشته خود می زنند، یعنی در یک مقطعی یک آدم دیگری بودند ولی به عنوان مثال در ۱۰ سال بعد تغییر و ریزش کردند.وی با بیان اینکه عمده رویش ها در نسل نو اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: رویش ها عمدتا جوانان هستند این رویکرد به سمت حق در جوانان به دلیل این است که دل آنها گرایش به سمت حق دارد البته به شرطی که پیام حق به درستی به آنها منتقل شود که برخی اوقات پیام رسان ها دارای ایراد هستند.مشکل دشمنان بر سر حوزه های نفوذ انقلاب اسلامی است نه با تعداد سانتریفیوژهاعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل دشمنان با ما را بر سر حوزه های نفوذ جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: مشکلات آنها با رویش های انقلاب در کشورهای جهان است و نه تعداد سانتریفیوژهای ما. رویش ها در جهان و منطقه ناشی از انقلاب ایجاد شده است که دشمنان با این رویش ها مشکل دارند. کسانی که در آمریکای لاتین به ما گرویدند جزء رویش های انقلاب محسوب می شوند و با ما همپرونده شدند. این نشان می دهد که قدرت یارگیری نظام زیاد شده است.صفار هرندی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش خلوص گرایی در ریزش های انقلاب گفت: ما نباید از خلوص گرایی و خالص سازی کوتاه بیاییم و نباید به پلورالیسم نظری گرایش پیدا کنیم و یا اینکه صراط های مستقیم را در کنار صراط مستقیم بیاوریم؛ ما صراط های مستقیم نداریم و نمی توانیم بگوییم موسی به دین خود و عیسی به دین خود.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخن رهبر انقلاب در مورد وحدت گرایی و خلوص گرایی اظهار داشت: رهبری فرمودند شما در مقام عمل نباید در خلوص گرایی همه را پس بزنید بلکه باید جذب حداکثری داشته باشید، البته برخی از قطار اسلام و انقلاب پیاده شدند و ما نیز باید ملاک عمل و سخنان افراد را بررسی کنیم.صفار هرندی ادامه داد: در این راستا باید از آقایان موسوی و کروبی بپرسیم چرا این مدتی که دشمن برای آنها کف می زد و در کنگره آمریکا ۴۰۰ میلیون دلار برای کمک به آنها تصویب شد آنها تبری نجستند و مرزبندی نکردند.اشتباه وزارت ارشاد در عدم برخورد با نوع رونمایی آلبوم بودوزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص عملکرد وزارت ارشاد در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: قضاوت ما در مورد برخی از نهادها مانند وزارت ارشاد نمی تواند به صورت خطی باشد به عنوان مثال در قصه تک خوانی زنان این سئوال مطرح شد که آیا دولت و وزارت ارشاد به تک خوانی خانمها مجوز داده است. وقتی پیش آنها می رویم آنها می گویند ما مجوز ندادیم که البته راست هم می گویند.وی ادامه داد: من آن آلبومی که اعتراض های زیادی در مورد آن صورت گرفت را گوش کردم در آن آلبوم صدای زن در زیر صدای مرد بود که نشان می داد حرف وزارت ارشاد در عدم صدور مجوز برای آلبوم تک خوانی زنان درست است.صفار هرندی با بیان اینکه اشتباه وزارت ارشاد این بود که آنها از این آلبوم با عنوان آلبوم تک خوانی یک زن رونمایی کردند، گفت: عکس روی جلد آن آلبوم تنها عکس یک خانم بود. در واقع آنها می خواستند بگویند قضیه تک خوانی خانمها در کشور آزاد شده است. بنابراین چرا وزارت ارشاد به این قضیه در صورتی که به آلبوم تک خوانی زنان مجوز نداده بود واکنش نشان نداد و برخوردی با این موضوع نکرد. این اشتباه بزرگی بود که وزارت ارشاد مرتکب شد.امروز حقانیت کلام رهبری در عدم خوشبینی به مذاکرات مشخص شده استعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که آیا عملکرد دولت یازدهم را مطابق سخنان رهبری می دانید یا خیر گفت: برای ما شاخص کلام رهبری است و اعتقادمان این است که در عمل، رهبری از چارچوب های اولیه انقلاب خارج نشدند و همه نیز می توانند این موضوع را محک بزنند.وی افزود: اگر چه برخی خلاف سخنان رهبری عمل می کنند و می گویند حرف ما درست است اما باید بگویم رئیس جمهور تا به الان نگفته است که حرف من درست و حرف رهبری غلط است و اگر هم در جایی این اتفاق افتاده در واقع از دست در رفته است اما اگر زیاد تکرار بشود دیگر نمی شود حمل بر خطا کرد زیرا نشان دهنده تشکیل یک خط فکری را رسانه ای در مقابل سخنان رهبری است.صفار هرندی با اشاره به نظرات رهبر انقلاب در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: امروز معلوم می شود که بدبینی رهبری نسبت به مذاکرات حقانیت بیشتری دارد تا خوش بینی که برخی به این موضوع داشتند.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که آیا شما آقای هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد را جزو ریزش های انقلاب می دانید یا خیر گفت: آیا ما دوست داریم شاهد ریزش ها باشیم یا با تلخ کامی از آن یاد می کنیم اگر ریزش ها برای ما تلخ باشد آن گاه مواجهه ما در قبال آن نیز تفاوت پیدا می کند و افراد را به ضدیت با انقلاب محکوم نمی کنیم.وی با اشاره به یکی از فتاوای رهبری در خصوص حکم ارتداد گفت: رهبری در خصوص ارتداد گفته اند که اگر کسی منکر یک ضروری دین شد مرتد محسوب نمی شود بنابراین باید به دنبال بهانه ای برای حضور آن فرد در بین مسلمین باشیم.صفار هرندی ادامه داد: ما در مورد برخی افراد از جمله آقای هاشمی دیدیم که رهبری در سخنانی از ایشان تمجید کردند و گفتند من آقای هاشمی را سالیان سال است که می شناسم اما گفتند در برخی مواقع اختلاف سلیقه هایی بین ما وجود دارد که البته این را نمی توان وسیله ای برای ریزش های انقلاب تلقی کرد بلکه باید برای ماندگاری یک فرد در انقلاب تلاش کنیم و اجازه ندهیم ریزش افراد برای ما خوشایند شود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]
صفحات پیشنهادی
انتقاد مراجع از وزارت ارشاد در دیدار قالیباف با آنها در قم آیتالله نوریهمدانی: مجوز تکخوانی زنان اثرات سو
انتقاد مراجع از وزارت ارشاد در دیدار قالیباف با آنها در قمآیتالله نوریهمدانی مجوز تکخوانی زنان اثرات سوئی در جامعه میگذارد آیتالله سبحانی آیا تنها معضل باقیمانده جامعه تکخوانی زنان است چرا فرزند یک روحانی در مورد تکخوانی زنان فتوا میدهد علما و مراجع تقلید در قم طیبرخي نمايندگان بحث استيضاح وزير ارشاد را دنبال ميكنند/ اشكالات مختلفي در زمينههاي تكخواني زنان، فيلمهاي جش
برخي نمايندگان بحث استيضاح وزير ارشاد را دنبال ميكنند اشكالات مختلفي در زمينههاي تكخواني زنان فيلمهاي جشنواره و انتشار كتاب بر وزارت ارشاد وارد است سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت كساني كه آلبوم مورد نظر را گوش داده اند مي گويند اين همخواني زنان است يعني چند زامام جمعه کرمان: وزارت ارشاد از ارائه مجوز غلط تکخوانی به زنان منصرف شود
امام جمعه کرمان وزارت ارشاد از ارائه مجوز غلط تکخوانی به زنان منصرف شودامام جمعه کرمان گفت اگر وزارت ارشاد به تکخوانی زنان مجوز دهد همه ما علیه وزارت ارشاد موضعگیری میکنیم و ساکت نمیمانیم مسئولان مربوطه باید از این کار غلط منصرف شوند به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان آیت&رئیس بسیج جامعه زنان در گفتوگو با فارس: تکخوانی زنان در جامعه اسلامی هیچ توجیهی ندارد/ مسئولان وزارت ارشاد ا
رئیس بسیج جامعه زنان در گفتوگو با فارس تکخوانی زنان در جامعه اسلامی هیچ توجیهی ندارد مسئولان وزارت ارشاد از مردم عذرخواهی کنندرئیس بسیج جامعه زنان با انتقاد از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت تک خوانی و حتی همخوانی زنان در جامعه اسلامی هیچگونه توجیهی ندارد و مسئولان وعلم الهدی: در حوزه هنر، تمامی دولت های بعد از انقلاب و تمام وزیران فرهنگ و ارشاد راه اشتباه رفتند
علم الهدی در حوزه هنر تمامی دولت های بعد از انقلاب و تمام وزیران فرهنگ و ارشاد راه اشتباه رفتند سیاست > احزاب و شخصیتها - مهر نوشت امام جمعه مشهد گفت متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنر موفق نبودیم و تمامی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دولت هاواکنش جنتی به انتقادات در خصوص عملکرد وزارت ارشاد برخی فیلمها قابل اکران نیست/صدور مجوز تکخوانی بانوان ص
واکنش جنتی به انتقادات در خصوص عملکرد وزارت ارشادبرخی فیلمها قابل اکران نیست صدور مجوز تکخوانی بانوان صحت ندارد به مراجع علما و ائمه جمعه اطلاعات غلطی میدهند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت در چند روز گذشته عدهای با اطلاع رسانی نامناسب به مراجع علما ائمه جمعه و نمایندواکنش وزیر سابق ارشاد به صدور مجوز برای تکخوانی زنان
ادامه انتقادات واکنش وزیر سابق ارشاد به صدور مجوز برای تکخوانی زنان وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدور مجوز برای تکخوانی زنان واکنش نشان داد و معتقد است که صدور مجوز برای یک گروه دو نفره زن و مرد همخوانی معنا نمیشود به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز وزیر سابق فرهنگ و ارشادوزارت ارشاد در رابطه با انتشار آلبوم تکخوانی یک خواننده زن به مجلس گزارش میدهد
طاهری در تشریح جزییات کمیسیون فرهنگی مجلس وزارت ارشاد در رابطه با انتشار آلبوم تکخوانی یک خواننده زن به مجلس گزارش میدهد سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انتشار آلبوم تکخوانی یک خواننده زن گفت قرار است معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات دقیقی از این موضوع راتوضیحات سخنگوی ارشاد درباره تکخوانی زنان
توضیحات سخنگوی ارشاد درباره تکخوانی زنان نوشآبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر تکخوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر که در برخی رسانهها منتشر شده است را تکذیب کرد و گفت این موضوع را پیگیری حقوقی میکنیم به گزارش فرهنگ نیوز حسین نوش آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وسخنانی از وزارت ارشاد به گوش میرسد که نگرانکننده است/ارزشهای انقلاب را یکی پس از دیگری زیر سؤال میبرند
آیتالله مکارم شیرازی در انتقاد از وزارت ارشاد سخنانی از وزارت ارشاد به گوش میرسد که نگرانکننده است ارزشهای انقلاب را یکی پس از دیگری زیر سؤال میبرند آیتالله مکارم شیرازی گفت سخنانی از وزارت ارشاد به گوش میرسد که نگرانکننده است چرا میگویند ممیزی نباشد یا چرا به تعطیلی روزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انقلاب راه را اشتباه رفتند - اخبار ایران و جهان |
امام جمعه مشهد وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انقلاب راه را اشتباه رفتند شناسهٔ خبر 2488295 پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶ ۴۲ استانها > خراسان رضوی مشهد- امام جمعه مشهد اظهار کرد متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنر موفق نبودیم و تمامی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی وشهادت زنان در راه انقلاب اسلامي سند افتخارآنان است
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۹ ۲۳ب ظ آيت الله نوريهمداني شهادت زنان در راه انقلاب اسلامي سند افتخارآنان است آيت الله نوري همداني گفت زنان داراي درک عميقي از فرهنگ ايثار شهادت و مکتب عاشورا هستند تا جايي که در دفاع مقدس برخي از زنان به شهادت رسيدند و اين سند افتخارآنان در جامعه اسلامي است- مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد منصوب شد
با حکم جنتی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد منصوب شد تهران-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهدی شفیعی را به عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی این وزارتخانه منصوب کرد به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا مهدی شفیعی با حکم علی جنتی به مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی منص«۴۰ ویژگی جوان مسلمان و انقلابی» در یک کتاب تبیین شد
۴۰ ویژگی جوان مسلمان و انقلابی در یک کتاب تبیین شدکتاب 40 ویژگی جوان مسلمان و انقلابی به قلم حجتالاسلام و المسلمین رضا غلامی رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا به همت دفتر نشر معارف منتشر شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس کتاب «40 ویژگی جوان مسلمان و اتبیین شخصیت امام ارزشمندترین تجلیل از شخصیت معمار انقلاب است - اخبار ایران و جهان |
حجت الاسلام حسینی کوهستانی تبیین شخصیت امام ارزشمندترین تجلیل از شخصیت معمار انقلاب است شناسهٔ خبر 2485590 سهشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۶ استانها > یزد یزدـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر لزوم تجلیل از شخصیت امام خمینی ره گفت ارزشمندترین تجلیل از شخصیت امام راحعلی جنتی: ملاک ما در حوزه موسیقی نظر رهبری است/ تخریب وزارت ارشاد با جعل اخبار
علی جنتی ملاک ما در حوزه موسیقی نظر رهبری است تخریب وزارت ارشاد با جعل اخبار هجمه های سازمان یافته علیه وزارت ارشاد که در روزهای گذشته به بهانه یک آلبوم موسیقی با همخوانی یک خواننده زن دلیلی شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفرِ به اصفهان به بخشی از این حملات پاسخ دهد و واوروفرمانده ناحیه مقاومت بسیج دماوند تأکید کرد تبیین گفتمان انقلاب اسلامی برای جامعه بشری
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دماوند تأکید کردتبیین گفتمان انقلاب اسلامی برای جامعه بشریفرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند امروز همه وظیفه داریم گفتمان انقلاب که ریشه در اسلام دارد را برای جامعه بشری تبلیغ و تشریح کنیم تا شاهد تبلور اندیشههای پاک امام راحل در اقصی نقاط عالم-
گوناگون
پربازدیدترینها