تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806907146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماری از تعداد جوان ایرانی در آستانه ازدواج


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آماری از تعداد جوان ایرانی در آستانه ازدواج
مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال 62 میزان نرخ باروری 6.8 گزارش شد، گفت: اکنون میزان نرخ باروری کشور 1.8 است که تهدید سلامتی محسوب می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، دکتر محمداسماعیل مطلق در همایش " تبیین سیاست‌های کلی جمعیتی در راستای افزایش نرخ باروری کلی مبتنی بر سلامت مادر و کودک" در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص «جمعیت، سلامت باروری چالش‌ها و پیشنهادها براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری» سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین تغییر و تحول جمعیتی در چند دهه اخیر در کشورهای در حال توسعه، کاهش چشمگیر باروری بوده است، گفت: عوامل اقتصادی و فرهنگی زیادی رفتار باروری را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر میزان باروری جمعیت در کشوری زیر 2.1 درصد باشد آن کشور با تهدید سلامت مواجه است، بنابراین وزارت بهداشت در برابر این تهدید برنامه‌هایی را طرح‌ریزی کرده است.

مطلق با بیان اینکه در سال 62 میزان نرخ باروری 6.8 گزارش شد، گفت: اکنون میزان نرخ باروری کشور 1.8 است که تهدید سلامتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 11 میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور قرار دارند، افزود: بخش قابل توجهی از آنها در حال گذراندن سنین مناسب ازدواج و باروری هستند.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، ادامه داد: در بررسی دلایل و آثار افزایش سن ازدواج دختران روستایی، مهاجرت پسران به شهرها به عنوان مهم‌ترین عامل در بالا رفتن سن ازدواج دختران روستایی عنوان شده است.

مطلق از مهم‌ترین آثار ازدواج را ایجاد مودت میان زوجین خواند و گفت: تجربه همسر شدن و پس از آن پدر و مادر شدن نوعی کمال شخصیتی محسوب می‌شود و فرد در اثر این تجربه‌ها دیگران را بخشی از خود احساس می‌کند.

وی با اشاره به کاهش ازدواج در سال‌های 85 تا 92 گفت: متاسفانه در 9 ماهه سال 93 نیز میزان ازدواج کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به کاهش نرخ باروری در کشور، گفت: براساس سرشماری سال 90 میزان باروری در استان گیلان 1.3 گزارش شده که کمتر از حد جایگزینی است.

مطلق با بیان اینکه روند طلاق از سال 85 تا 92 رو به افزایش است، گفت: میزان طلاق در سال 92 نیز 152 هزار و 369 مورد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در سال 91 در هر ساعت 16 طلاق اتفاق افتاده است، گفت: این رقم در سال 92 در هر ساعت به 18 مورد رسیده است که 80 درصد مطلقه‌ها زیر 30 سال سن دارند.

مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، مشاوره‌های سلامت باروری، بهبود امور مربوط به ازدواج و طلاق را از راه‌های موثر در کاهش طلاق و افزایش ازدواج برشمرد.

مطلق با بیان اینکه سالانه 440 هزار فرصت فرزندآوری از دست می‌رود، گفت: 410 هزار فرصت فرزندآوری در زنان ازدواج نکرده، 10 هزار فرصت براساس فوت همسر و 20 هزار فرصت بر اثر طلاق است.

وی در عین حال به عوارض تک فرزندی اشاره کرد و گفت: تک فرزندی دارای عوارض اجتماعی و روانی است که موجب بر هم خوردن توازن و تعادل نسلی، کمرنگ شدن همبستگی اجتماعی و ... می‌شود.



منبع: ایسنا


۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن