تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803154944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با مفاسد‌اقتصادی مطالبه‌جدی‌مردم است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مبارزه با مفاسد‌اقتصادی مطالبه‌جدی‌مردم است
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه مهم و جدی مردم است، گفت: قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور کامل اجرا نمی شود.
کد خبر: ۴۷۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸ - 14 February 2015


 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی مطالبه مهم و جدی مردم است، گفت: قانون مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور کامل اجرا نمی شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در جمع خبرنگاران به انتشار اخبار فساد مالی در کشور اشاره کرد و گفت: این اخبار نگاه و دیدگاه مردم را در مورد نظام تغییر می دهد.

وی از قوه قضائیه خواست در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی با جدیت و قاطعیت برخورد کند.

وی گفت: جرم مفسدان اقتصادی مانند اقدامات دشمن است و مفسدان اقتصادی اعتماد مردم را به نظام کاهش می دهند لذا این افراد مفسد فی الارض به شمار می روند و باید مجازات شوند.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار نقاط قوت باید به نقاط ضعف و آسیب ها نیز پرداخت، افزود: مشکلات اقتصادی یکی از چالش های اساسی امروز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر ساماندهی مشکلات اقتصادی تصریح کرد: کاهش آسیب ها در زمینه تحریم ها یکی از اقداماتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را باید مد نظر قرار داد گفت: دولت حرکت خوبی را آغاز کرده و می تواند مسیر اجرایی بندهای اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

وی اظهار کرد: یکی از چالش های بخش اقتصادی کشور حوزه مفاسد اقتصادی است که به دلیل وجود تحریم ها و برخی به بهانه تحریم ها، رویکرد اقتصادی غیرشفاف دارند.



**صرفه جویی راه برون رفت از معضل کم آبی است

پورابراهیمی به وجود یک میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب سالانه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: راه برون رفت از معضل کم آبی در کرمان صرفه جویی در بخش های مختلف بخصوص کشاورزی است.

وی ادامه داد: بعد از اجرای طرح صرفه جویی، کشاورزان اجرا کننده آبیاری سنتی، مجرم شناخته می شوند.



**اختلاف در شورای شهر به مردم ضرر می رساند

وی به عملکرد شورای شهر کرمان اشاره و بر حفظ همدلی اعضای این شورا تاکید کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اختلاف در شورای شهر را موجب ضرر مردم دانست و تاکید کرد: نباید اختلافی بین اعضای شورای شهر وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: کسری بودجه نیز یکی دیگر از مشکلات شهر کرمان است که این مشکلات با اقدامات استاندار و جذب سرمایه گذاران در حال رفع است.



**تقسیم استان کرمان در دستور کار نیست

وی با اشاره به موضوع تقسیم استان کرمان گفت: موضوع تقسیم استان کرمان در حال حاضر و با توجه به مسایل قومی و شرایط امنیتی در دستور کار وزارت کشور نیست.



**بودجه تملک دارایی سال 94 استان 20 درصد رشد دارد

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بودجه جاری استان در سال 94 تغییر چندانی نداشته است، تصریح کرد: این بودجه در بخش تملک ها حدود 20 درصد رشد داشته که چشمگیر است.

وی افزود: تخصیص بودجه های استانی در سال جاری دو برابر سال گذشته بوده است.



**ابراز نگرانی از بروز بحران اقتصادی در شرکت مس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نگران بروز بحران اقتصادی در شرکت مس هستم.

وی با اشاره به اخذ تسهیلات دو هزار و 300 میلیارد تومانی شرکت مس با سود بالای 25 درصد افزود: سود سالانه ای که این شرکت در قبال این وام ها می پردازد 600 میلیارد تومان است.



**مافیای سهام عدالت

وی از وجود مافیای سهام عدالت در کشور به عنوان یکی از دلایل مفاسد اقتصادی نام برد و گفت: 40 درصد سهام شرکت های قدر و بزرگ سهام عدالت است.

پورابراهیمی افزود: 45 میلیون نفر دارنده سهام عدالت در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیئت مدیره سهام عدالت در شرکت ملی مس دو نفر از کارمندان مدیرعامل هستند، افزود: در این شرایط نمی توان انتظار نظارت داشت.



**جمهوری اسلامی قدرت نظامی برتر منطقه است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به اقتدار نظامی کشور به عنوان دیگر نقاط قوت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی به یک قدرت نظامی برتر در منطقه تبدیل شده است که می تواند قدرت بازدارندگی داشته باشد.

وی افزود: علیرغم خواست دشمن در 35 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی با اینکه با ترفندها و دشمنی های زیادی در ادوار مختلف مواجه بوده، به فضل الهی مسیر پیشرفت خود را با اقتدار به پیش برده است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی نقاط قوت و بررسی نقاط ضعف نظام و تهدیدها و فرصت ها، اظهار کرد: این امر به ترسیم بهتر آینده نظام می انجامد.

پورابراهیمی به دو نقطه قوت اصلی در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط این قوت حوزه مسایل علم و فناوری در کشور است.

وی گفت: امروز کشور ایران جایگاه توانمندی های علمی خود را به نحوی رقم زده که حرکت توفنده و شتابنده علم در این کشور مورد اذعان سایر کشورهای دوست و دشمن است.

وی اظهار کرد: اخذ رتبه های علمی در کشور بیانگر ارتقاء جایگاه علمی ایران اسلامی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران که در گذشته توان تخصصی در ارایه گفتمان علمی را نداشت امروز به قدرت غالب علم در منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: توان نظامی جمهوری اسلامی ایران در معادلات نظامی منطقه اثرگذار است.

به گفته وی جریان جنگ در عراق، لبنان و فلسطین با اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در حال تغییر معادلات نظامی است.

پورابراهیمی به حضور تعدادی از نمایندگان عراق طی ماه گذشته در ایران اشاره کرد و گفت: این افراد که در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند اذعان داشتند اگر جمهوری اسلامی نبود کشور عراق توسط داعش به طور قطع نابود شده بود.

وی ادامه داد: این نمایندگان می گفتند آنچه موجب شده این پیروزی ها برای عراق به دست بیاید رشادت های فرمانده ای به نام سردار حاج قاسم سلیمانی است.

وی گفت: سردار سلیمانی از افتخارات نظام، ایران و جهان تشییع است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی قلب های مسلمانان را در خارج از مرزها تسخیر کرده است.

وی گفت: در سوریه نیز رشادت های حاج قاسم سلیمانی که با رویکرد دفاع از جبهه مقاومت است موجب پبروزی های این سرزمین شده است.

وی به شهادت شهید الله دادی و شهدای حزب الله اشاره کرد و گفت: نخستین گروهی که این گستاخی را برنتابید و درصدد پاسخگویی به این تجاوز برآمد حماس اهل تسنن بود و این نشان می دهد که امروز جمهوری اسلامی ایران خارج از مرزها است.

پورابراهیمی افزود: پیام امام خمینی (ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی امروز از طریق دل های آزادیخواهان جهان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دو اقدام باید مدیریت شود که یکی از این اقدامات کاهش اثرات و آسیب های ناشی از اقدامات دشمن در زمینه تحریم هاست گفت: در حال حاضر تحریم ها آثار خود را در حوزه های اقتصادی کشور بر جای گذاشته است.

وی گفت: در بخش مذاکرات هسته ای نیز ما اعتقاد داریم این مذاکرات باید استمرار پیدا کند و از گروه مذاکره کننده هم حمایت می کنیم و اعتقاد داریم عزت نظام جمهوری اسلامی را با هیچ چیزی عوض نخواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: تفاهمی که با حفظ عزت مردم همراه نباشد برای ما مورد قبول نیست البته تاکنون فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنای تصمیم گیری تیم مذاکره کننده هسته ای قرار داشته است.

وی گفت: باید از موضع اقتدار و توانمندی های درونی در بخش هسته ای پیش برویم تا دشمن به خواسته های ما تن دهد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن