تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803121749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد بازسازی بیش از 2 میلیون واحد روستایی/اجرای طرح هادی در 13 هزار روستا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد
بازسازی بیش از 2 میلیون واحد روستایی/اجرای طرح هادی در 13 هزار روستا
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بازسازی بیش از 2 میلیون و 700 هزار واحد روستایی در کشور، گفت: کار گازرسانی به 13 هزار و 500 روستا نیز صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: بازسازی بیش از 2 میلیون واحد روستایی/اجرای طرح هادی در 13 هزار روستا



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدابوالفضل رضوی ظهر امروز در جلسه طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا در کرمانشاه، اظهار کرد: 96 هزار و 549 روستا در کشور وجود دارد که 61 هزار از آنها دارای سکنه هستند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: از تعداد روستاهای موجود در کشور 38 هزار روستا دارای جمعیت بیش از 20 خانوار بوده و در حال حاضر نیز 21 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه 90 درصد محصولات کشاورزی در روستاها تولید می‌شود، افزود: این امر می‌تواند در راستای تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی در کشور بسیار تأثیرگذار باشد.
رضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون پیشرفت‌های قابل توجهی در تمام روستاهای کشور صورت گرفته و روستاییان از نعمت‌های مختلف آب، برق، گاز و تلفن برخوردار شدند.
این مسئول با اشاره به گازرسانی به 16 هزار و 500 روستا در کشور، گفت: 32 هزار روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار بوده و طرح هادی نیز در سطح 13 هزار و 500 روستای کشور اجرایی شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: کار برق‌رسانی به 99.5 درصد از روستاهای کل کشور انجام شده و 53 هزار روستا نیز دارای تلفن خانگی هستند.
وی به فعالیت 56 هزار آموزشگاه در نقاط مختلف روستایی اشاره کرد و افزود: از تعداد ‍پنج میلیون و 300 هزار واحد روستایی، 2 میلیون و 700 هزار واحد بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.
رضوی بیان داشت:  در نخستین سرشماری نفوس و مسکن که در سال 1335 انجام شد از جمعیت 19 میلیون نفری کشور 31 درصد در روستاها زندگی می‌کردند و مابقی نیز ساکن شهرها بوده و این در حالی است که در حال حاضر نسبت جمعیت در روستاها افزایش پیدا کرده است.
این مسئول با اشاره به توزیع ناعادلانه درآمد در مناطق روستایی، گفت: مهمترین رویکرد توسعه روستایی رویکرد توسعه‌محور است و در حال حاضر نیز شرایط زیرساختی و اقتصادی روستاها در ایران به‌مرحله خیز توسعه رسیده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: 34 هزار روستا در کشور تخلیه شده‌‌اند که 1.52 درصد آن متعلق به استان کرمانشاه است.
به گفته وی، درآمد کم حاصل از فعالیت‌های فراوان روستایی و تبعیض در خدمات شهرنشینان و روستاییان از جمله مشکلات روستاییان به‌شمار می‌رود و ناعدالتی اقتصادی و عدم توجه به روستاها مهمترین دلایل ایجاد حاشیه‌نشینی هستند.
رضوی به برنامه‌های روان‌سازی و تسهیل‌گری ایجاد اشتغال برای روستاها اشاره کرد و گفت: ساکنان روستاهای مرزی می‌توانند تا پنج برابر آورده خود از تسهیلات بدون کارمزد استفاده کنند.
این مسئول گفت: خانواده معظم شهدا شهدا و ایثارگران، افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز می‌توانند تا چهار برابر آورده خود تسهیلات با وثیقه کارت یارانه دریافت کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور مدت بازپرداخت این تسهیلات را هشت ساله اعلام کرد و گفت: یک سال اول تنفس، 2 سال طول دوران مشارکت و پنج سال نیز مدت بازپرداخت است.
وی بیان داشت: تمام افراد که در کشور و یا خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند در شرکتی که روستائیان تشکیل می‌دهند سهام‌دار شوند. انتهای پیام/2700/ش40
 

93/11/25 - 19:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن