تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805037666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دارو بايد به ميزان کافي در دسترس مردم باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۳۹ب.ظ)
وزير بهداشت: دارو بايد به ميزان کافي در دسترس مردم باشد دکتر هاشمي گفت: از طريق کمک هاي شرکت هاي دارويي توانستيم بحران‌هاي دارويي را سپري كنيم، ضمن اينكه موفقيت طرح تحول سلامت نيز مديون گام‌هاي بسيار مفيد حوزه غذا و دارو است.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت در مراسم تجليل از دستاوردهاي دارويي و معرفي داروهاي جديد صنايع دارويي با اشاره به اينکه زيباترين هنر يک ايراني براي حفظ عزت و آبروي ملت کاري است که هم‌اکنون صنايع دارويي در جهت خودکفايي و توليد داروهاي باکيفيت ايراني انجام مي‌دهند، گفت: امروز از 12 محصول با 20 شکل دارويي توسط 8 شرکت داروسازي تقدير خواهد شد.
دکتر سيد حسن هاشمي با بيان اين‌که جهان امروز جهان دانش است و قدرت اول به شمار مي‌رود، ادامه داد: زيبنده ملت ايران است که مرزهاي دانش را پشت سر بگذارد.
وي ضمن تشکر از ميزباني شرکت داروسازي اسوه گفت: خوشحالم که در عرصه توليد دارو رقابت منفي بين شرکت‌هاي داروسازي وجود ندارد، رقابت‌هاي منفي نبايد به‌هيچ‌وجه شکل بگيرد و ما را متضرر کند چون اين حوزه بسيار سخت و پرحاشيه است با اين‌ حال دست‌اندرکاران حوزه داروسازي با تلاش در جهت حفظ آبروي ملت در يک سال و نيم گذشته تمام حواشي را به‌خوبي پشت سر گذاشتند.
دکتر هاشمي با بيان اينکه شرکت‌هاي داروسازي نيز دولت يازدهم را در ماه‌هاي آغازين شروع به کار کمک‌هاي فراواني کردند، بيان داشت: از طريق همين کمک‌ها بود که توانستيم بحران‌هاي دارويي را سپري کنيم، ضمن اينکه موفقيت طرح تحول سلامت نيز مديون گام‌هاي بسيار مفيد حوزه غذا و دارو است.
دکتر هاشمي در ادامه با اشاره به اينکه حوزه دارو با وجود حواشي بسيار توانست ميزان واردات را کاهش دهد، اظهار داشت: نبايد تسليم سروصداها شويم چون بخشي از آن‌ها با برنامه‌هاي دولت ضديت دارد.
وي تأکيد کرد: جايي که مردم با پزشک سر و کار دارند دارو بايد به ميزان کافي در دسترس باشد.
دسترسي به دارو شرط اول است و نبايد به بهانه کاهش واردات دارو، در بازار کمبود دارويي ايجاد شود.
دکتر هاشمي در ادامه با تأکيد بر اين‌که با تمام حواشي در حوزه غذا و دارو مقابله‌به‌مثل خواهيم کرد، گفت: در وزارت بهداشت همه ما باخدا معامله کرده‌ايم و معتقديم سلامت مردم شوخي‌بردار نيست پس براي مقابله با حاشيه‌ها از ابزار قانوني استفاده خواهيم کرد.
دکتر هاشمي بيان داشت: البته بخش شيرين‌کار را نبايد فراموش کرد. در اين دولت در حوزه غذا و دارو شوراي فناوري تشکيل داده‌ايم و تمامي صاحب‌نظران حوزه دارويي در آن عضويت دارند و تابه‌حال تصميمات خوبي در اين شورا گرفته‌شده است و سياست ما حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان است.
دکتر هاشمي تأکيد کرد: اين‌ها اقدامات مؤثري است ولي اگر بخواهيم صنعت داروسازي کشور را توسعه دهيم بايد از مرزهاي ايران خارج شويم چون داخل کشور فضاي رقابت ندارد و بايد شرايط فضاي رقابتي در خارج از مرزها را فراهم کنيم.
وزير بهداشت با بيان اينکه اين اقدام، دستاوردهاي زيادي دارد، گفت: يکي از اين دستاوردها اين است که مردم اطمينان حاصل مي‌کنند داروي توليد داخل در بيرون از ايران نيز خريدار دارد. ضمناً ارزآوري صادرات نيز به سود کشور است و منجر به ايجاد اشتغال مي‌شود ضمن اينکه استانداردهاي توليد داخل نيز ارتقا مي‌يابد.
دکتر هاشمي تأکيد کرد: فرصت‌ها، پيش روي ما هستند و بايد ابتدا با دست‌يابي به بازارهاي کشورهاي مجاور صادرات را توسعه دهيم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر ميزان صادرات دارويي در مقابل توانمندي ما کم است، تأکيد کرد: براي توسعه صادرات تنها نبايد چشم به کمک دولت داشت. هر چند که دولت در کنار حمايت‌هاي صندوق توسعه ملي براي صادر کنندگان تسهيلاتي را فراهم مي‌کند.
گفتني است در پايان اين مراسم، رونمايي از لوح يادبود دست‌يابي به فناوري و نوآوري داروهاي جديد توسط وزير بهداشت انجام شد و از مديران صنايع داروسازي برتر نيز تقدير به عمل آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن