تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819263378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزیزی: فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید نهادینه شود ‌ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عزیزی: فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید نهادینه شود ‌
کد خبر: ۴۷۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹ - 14 February 2015


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده در حوزه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل لمس نیست، گفت: باید این سیاست‌ها به صورت فرهنگ در جامعه پذیرفته شود.

به گزارش ایسنا؛قاسم عزیزی با اشاره به ارائه لایحه رفع موانع تولید و رکود و حمایت از سرمایه‌گذاران به مجلس اظهار کرد: اخیراً موارد قابل بررسی این لایحه نهایی شده است و کمک خواهد کرد بخشی از مشکلات موجود در مسیر سازوکار اقتصاد مقاومتی از باب قانون‌گذاری رفع بشود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند استمرار و فرهنگ‌سازی است، گفت: از پایه‌های اساسی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ترویج فرهنگ بهینه مصرف کردن و جلوگیری از مصرف بی‌رویه است.

عزیزی تصریح کرد: اجرای این سیاست‌ها باعث می‌شود که پس‌اندازهای خرد و منابع کلان کشور به سمت سرمایه‌گذاری و خرید اوراق مشارکت، ایجاد اشتغال خرد در شهرها و روستاها و تجاری‌سازی و عرضه به بازار هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای اقتصادی مقاومتی گره‌خوردگی اقتصاد داخلی با تحولات اقتصاد جهانی را کاهش می‌دهد، افزود: به هرحال ما باید سهمی در اقتصاد جهانی داشته باشیم و اجرای این سیاست‌ها به معنای خروج از بازار جهانی نیست چراکه لازم است که همچنان با اقتصاد دنیا در ارتباط باشیم اما کمک خواهد کرد که تنش‌های اقتصادی جهان اقتصاد داخلی را دچار تزلزل نکند و اقتصاد کشور در صورت بروز نوسانات، مقاومت داشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرای این سیاست‌ها را به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج داده و عملیاتی کنیم. باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که اگر فردی در یک واحد تولیدی مشغول فعالیت است آن را واحد را متعلق به خود بداند و کار را درست به انجام برساند قطعاً در این شرایط است که اقتصادی شکوفا خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی که تاکنون در حوزه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است به قدری نیست که قابل لمس باشد، اضافه کرد: مجلس مصمم است که هرگونه راهکاری که در این راستا نیاز است در اختیار دولت قرار دهد اما در طول یک سال اخیر که از عمر ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد عملاً اقدام جدی در راستای تحقق آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم شازند تأکید کرد: مهمترین فاکتور اجرای این سیاست‌ها صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن است. امروز در حوزه مواد مصرفی همچون انرژی، آب و ... کشور از متوسط جهانی بسیار فراتر رفته است و به نوعی اتلاف منابع به راحتی صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه در فرهنگ دینی و ملی ما اسراف جایگاهی ندارد باید اقتصاد مقاومتی و سرفصل‌های آن به صورت اعتقاد و ارزش برای ما جا بیفتد تا بتوانیم شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن