تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820472332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاق کالا آفتی برای صنعت ایران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: قاچاق کالا آفتی برای صنعت ایران
کالاهایی چون سیگار و لوازم افزایشی هدف اصلی قاچاقچیان بوده‌اند. در این میان شائبه‌هایی وجود دارد در این باره که آیا در طول سالیان تحریم، برخی از نهادهای دولتی نیز در این باره دخیل بوده‌اند یا خیر.
آفتاب: سایت تحلیلی "المانیتور" با اشاره به اظهارات اخیر رییس بخش مبارزه با قاچاق ایران در این باره که در فاصله مارس سال 2013 تا مارس سال 2014 میلادی بیش از 25 میلیارد دلار قاچاق کالا به ایران صورت گرفته این موضوع را چالشی جدی برای صنعت و اقتصاد ایران قلمداد کرده و در گزارشی به تبعات آن پرداخته است.
 
المانیتور با اشاره به اظهارات تازه "حبیب‌الله حقیقی" رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می نویسد: "او در دیدار خود در قم با چهره های مهم اظهار از قاچاق کالا به عنوان مانعی اساسی در مسیر تولید داخلی یاد کرد و به تاثیرات منفی آن بر حوزه های مختلف اقتصادی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی اشاره داشت. طبق آمارهای رسمی میزان قاچاق در ایران به میزان دوبرابر افزایش یافته است."
 
به گزارش خرداد، المانیتور در ادامه با اشاره به این موضوع که تحریم‌ها یکی از عوامل اصلی در تشدید قاچاق در ایران بوده‌اند می‌نویسد: "در این مدت کالاهایی چون سیگار و لوازم افزایشی هدف اصلی قاچاقچیان بوده‌اند. در این میان شائبههایی وجود دارد در این باره که آیا در طول سالیان برخی از نهادهای دولتی نیز در این باره دخیل بوده‌اند یا خیر."
 
المانیتور در ادامه این گزارش به تشکیل گروهی ضربتی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستور مقام معظم رهبری و تحت نظارت ریاست جمهوری اشاره کرده و از این موضوع به عنوان اقدامی یاد کرده که خود نشان‌دهنده ضرورت مقابله هر چه سریع‌تر با موضوع قاچاق است.
 
علاوه بر تحریم‌ها، "حمید زنگنه" استاد دانشگاه "ویندنر" معتقد است که نرخ بالای تورم و بیکاری در ایران از دلایل اصلی رشد پدیده قاچاق بودهاند. او در این باره می گوید: "یکی دیگر از علل تعمیق ریشه های قاچاق در ایران ممنوعیت بسیاری از محصولات و عدم امکان عرضه مستقیم آن‌ها در بازار است."
 
المانیتور در ادامه اشاره می کند که ضروری است تا دولت روحانی برای افزایش آگاهی عمومی درباره پدیده قاچاق و لزوم مقابله با آن از رسانه‌ها و پلیس بهره گیرد. در ادامه این گزارش "رضا طهماسبی" معاون سردبیر نشریه"تجارت فردا" که از اقتصاد بازار آزاد دفاع می کند؛ معتقد است که در بازار آزاد موانع بیشتری برای قاچاق وجود خواهد داشت. او در این باره در مصاحبه با "المانیتور" می‌گوید: "تحریم‌های بین‌المللی باعث ایجاد موانعی گسترده در مسیر واردات کالا به ایران شده است. زمانی که به دلیل تحریمهای بین‌المللی امکان واردات کالاهای مورد نیاز عمومی ازجمله تلفن همراه و قطعات رایانه‌ای وجود ندارد مسیر برای قاچاق این کالاها هموار می شود."
 
او برای مقابله با قاچاق کالا به دولت روحانی پیشنهاد داده که هزینه تعرفههای واردات برای واردکنندگان را کاهش دهد. وی هم چنین وجود بوروکراسی اداری عریض و طویل را یکی از موانع اصلی مقابله با قاچاق می‌داند.




تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن