تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820068032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از نقشه‌هاي شوم فرهنگ غريبه غرب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رونمايي از نقشه‌هاي شوم فرهنگ غريبه غرب
به خيال خودش حتي اگر يك روز از النا خبري نباشد خطري او را تهديد نمي‌كند. صبح اول وقت كامپيوتر را روشن مي‌كند و براي اينكه راحت به كارهاي خانه برسد النا را وادار مي‌كند پاي بازي بنشيند كه شايد شب قبل نصب كرده و حتي خودش فرصت نكرده يك نگاه بيندازد ببيند قرار است چه بازي‌اي به خورد دخترش بدهد!
نویسنده : زينب شكوهي طرقي 
وقتي صحبت از لذت بردن النا مي‌‌شود با اعتماد به نفس مي‌گويد «روزاي اول معلوم بود از بازي خوشش نمياد، اصلاً از بازي با كامپيوتر خوشش نمي‌اومد. هنوز يك ساعت نگذشته بلند مي‌شد و راه مي‌افتاد دنبال من و نمي‌گذاشت كارهايم را انجام دهم اما جديداً يك سايت پيدا كردم كه هم دانلود بازي رايگان است هم كيفيت رنگ و تصاويرش ‌ بي‌نظير است. فكر مي‌كنم اين بازي را بيشتر از بقيه دوست دارد چون وقتي شروع مي‌شود ديگر پلك هم نمي‌زند»!. جالب نيست؟ كودكي كه تا همين چند وقت قبل حتي يك ساعت بازي رايانه‌اي را تحمل نمي‌كرده حالا چندين ساعت و حتي يك روز را صرف اين بازي مي‌كند! هم عجيب است هم باور نكردني و تنها وقتي مي‌شود دليل علاقه النا به بازي را فهميد كه لحظه‌اي بدون آنكه متوجه شود بروي و ببيني دقيقاً چه كار مي‌كند؟‌ چطور بازي مي‌كند؟ اصلاً بروي و ببيني اين بازي‌ چيست كه تا اين اندازه او را درگير كرده است؟ بازي‌اي كه اين روزها براي الناي معصوم دانلود كرده‌اند اگرچه براي مادرش شناخته شده نيست اما براي كساني كه در مورد بازي‌هاي رايانه‌اي اطلاعاتي دارند كاملاً مشخص است. sims بازي پرطرفدار اين روزها در ميان كودكان است كه به قول دكتر برهاني كارشناس مسائل فرهنگي «مي‌‌توانم به جرأت بگويم حتي 30 درصد پدر و مادرها از محتويات اين بازي و ساير بازي‌هاي مستهجن خبر ندارند!»   بازي‌اي كه از قبل برنامه‌ريزي شده است سروش برهاني، كارشناس حوزه فرهنگي، مربي كانون پرورش فكري اصل ماجرا از وقتي شروع شد كه شركت‌هاي معتبر بازي‌هاي رايانه‌اي متوجه شدند با همه درآمدهايي كه براي برنامه‌نويسي، فضاسازي، توليد و توزيع بازي‌هاي رايانه‌اي در سطح جهان اختصاص داده بودند تنها توانسته‌اند بخشي از كودكان رده سني مربوط به نوجوانان و جوانان را آن هم از جنس پسر به خود جذب كنند. اگرچه اين خود موفقيت بزرگي در عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي محسوب مي‌شود اما آنها به اين درآمد قانع نبودند و به دنبال پي بردن به دلايل جذب نشدن ساير بچه‌ها بودند تا بتوانند با ايجاد برنامه‌هاي جديد آنها را هم به طرفدارانشان اضافه كنند. بررسي‌ها نشان داد بازي‌هايي كه تا آن زمان فروش بيشتري داشتند جزو بازي‌هاي برنامه‌نويسي جنگي و خشن بودند كه بيشترين فروش را هم در امريكاي شمالي و سپس آسيا داشتند. نكته آمارها در اين بود كه آسيا براي اولين بار به عنوان يك مركز ثبات و آرامش نسبت به خريد بازي‌هاي خشن و درگيري استقبال نشان داده بود. اما هنوز مشكل اصلي سر جاي خودش بود و براي سؤال مهم جوابي پيدا نشده بود «چرا دختران نه در امريكا (قاره خشن و درگير) و نه در آسيا (مركز آرامش) هيچ استقبالي از بازي‌هاي رايانه‌اي نشان نداده بودند؟ سهم فروشي كه قرار بود از توليد بازي‌هاي رايانه‌اي و خريد كودكان، نوجوانان و جوانان دختر تأمين شود چطور بايد محقق مي‌شد؟». رمز موفقيت شركت‌هاي برنامه‌نويس تنها در گرو رسيدن به پاسخ اين سؤالات بود. خلاصه اينكه همه نشستند فكر كردند و ديدند دخترها با جنس لطيفي كه دارند هيچ‌كدام از اين بازي‌هاي خشن و جنگي را نمي‌پسندند در مقابل دخترها عاشق خريد، لباس پوشيدن، مهماني رفتن و جمع‌هاي دوستانه بودند. اما ماجرا به همين جا ختم نشد چون آنها با طراحي خريد رفتن دخترها در بازي پاي وسايل آرايشي و زينتي را هم به تفكرات دخترها باز كردند. حتي وقتي در مورد لباس پوشيدن بازي طراحي كردند علاوه بر درنظر گرفتن علاقه‌مندي دخترها تلاش كردند بخش مهمي از فرهنگ‌هاي آسيايي مثل پوشش و حيا را هم تغيير دهند. حتي در بازي‌هاي مربوط به «پارك رفتن، بازي كردن و حتي مهماني‌ها» ‌پاي جنس مخالف و پسربچه‌ها را هم به ميدان بازي كشاندند و اين شد سرنخ ورود بخش زيادي از نقشه‌هاي شوم وارداتي فرهنگ غريبه غرب. تزريق شوم اين بازي‌ها به اينجا ختم نمي‌شود. ورود نسل جديد باربي به بازي‌هاي نسخه جديد اين شركت و حتي ورود شركت‌هاي صاحبنام آرايشي به عرصه بازي‌هاي دخترانه فصل جديدي در تهاجمات رقم زده است. مثلاً در نسخه جديد يكي از بازي‌ها دختران مي‌آموزند كه چطور پوشش و لباس‌هاي مستهجن را براي مراسم‌هاي مهم انتخاب كنند، بپوشند و اگر خوششان نيامد بهايي بپردازند و لباس ديگري بخرند. نكته مهم اين است كه در اين بازي هرچه لباس آزادتر و برهنه‌تر باشد احتمال گرفتن جايزه بيشتر است و دوم اينكه با تغيير هر لباس دخترك شما مصرف‌گرايي و خودرأيي را مي‌آموزد و سرلوحه رفتارهايش قرار مي‌دهد. در نسخه ديگري از بازي‌هاي نسل جديد‌ با برنامه‌نويسي حرفه‌اي سعي شده است كه دخترها با شركت در مراسم‌هاي غربي و اروپايي مثل مراسم هالووين و ساير مراسم‌ها كه برگرفته از مكاتب انحرافي و غيرخدايي است آشنا شوند. در واقع با اين بازي‌ها سعي مي‌شود نسل جديد زنان ايراني به زناني تبديل شوند كه با برگزاري مراسم‌هاي اين‌چنيني آشنا باشند و در اين مسير پيشقدم هم شوند. برنامه‌نويسي‌هاي برنامه‌ريزي شده پوريا زهره‌وند، برنامه‌نويس كامپيوتر و سازنده بازي‌هاي رايانه‌اي همه چيز در بازي‌هاي جديد و ويژه دخترها با حساب و كتاب پيش مي‌رود! مثلاً در سري جديد يكي از اين بازي‌ها ‌ديده مي‌شود كه اين بازي در هر 10 سري جديد برنامه‌نويسي شده به صورت آنلاين قابل دانلود است حتي شما با كمترين هزينه مي‌توانيد سري اول بازي را بخريد و با خريد سري‌هاي بعدي از تخفيف بيشتر برخوردار شويد تا جايي كه سري 10 را كاملاً رايگان دريافت كنيد. اين بازي مصداق عيني «گربه براي رضاي خدا موش نمي‌گيرد، است». كدام شركت برنامه‌نويسي حاضر مي‌شود رايگان و بدون دريافت هزينه نسخه‌اش را در اختيار كاربر آن هم از نوع كودك قرار دهد؟ اين تنها زماني است كه تهيه‌كننده و برنامه‌نويس مطمئن باشند در ازاي اين رايگاني يا از جاي ديگري تأمين شوند يا به اهداف بلندمدت مهم‌تري برسند! نكته دوم در مورد بازي‌هاي نسل جديد اين است كه كاربر مي‌تواند جنسيت بازي‌كننده را تعيين كند. يعني حتي اگر كاربر يك كودك دختر باشد مي‌تواند به راحتي يك گيمر پسر انتخاب كند و بالعكس. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين بازي‌ها تناسب نداشتن آنها با سبك زندگي، پوشش، آرايش، خوردن، مهماني رفتن، بازي كردن و... است. بچه‌ها در اين بازي‌ها لباس‌هايي مي‌خرند و مي‌پوشند كه نه تنها خودشان بلكه هيچ يك از اعضاي فاميلشان چنين لباس‌هايي نمي‌پوشند. كودكان در سن كودكي مي‌آموزند لوازم آرايشي بخرند و در صورتشان به كار ببرند در حالي كه در فرهنگ مذهبي ما چنين چيزي وجود ندارد. حتي نوع مهماني رفتن و بازي كردني كه در اين بازي‌ها‌ القا مي‌شود در زندگي سنتي ايراني‌ها هم جايگاهي ندارد. بياييد يك لحظه فكر كنيم، ما وقتي بازي مي‌بينيم كه در حال دانلود وسيع و رايگان است اما هيچ تناسبي با زندگي ما ندارد چه هدفي را دنبال مي‌كند؟ ورود و تزريق سبك زندگي غربي به زندگي ايراني و اسلامي. همانطور كه بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند فرصتي براي پرورش نسل بعدي مادران كشور باشد همان طور هم مي‌تواند خطرناك‌ترين و آسيب‌رسان‌ترين الگوي زندگي اين نسل باشد. ساده‌زيستي، قناعت، حجب و حيا جزو شاخصه‌هاي زن مسلمان ايراني است كه اين بازي‌ها دقيقاً همين چند خصلت را نشانه رفته است و رسيدن به اين نتيجه نيازي به نگاه كارشناسي ندارد بلكه تنها در يك بار بازي كردن با اين برنامه‌ها مي‌توان از اين هدف مطمئن شد. حمله به همه اسلام و ايران طهورا موحدي، كارشناس مسائل فرهنگي بعد از اينكه دنياي سياست تلفيق شده با اقتصاد غرب تصميم گرفت فرهنگ را هم به تملك خود درآورد پاي هاليوود به عنوان صنعت فيلمسازي امريكا به عرصه فرهنگ باز شد. با يك جست و جوي ساده و ديدن فيلم‌هاي اوليه توليد هاليوود شما هم مي‌توانيد به اين نتيجه برسيد كه هدف از تأسيس هاليوود در سال‌هاي ابتدايي نمايش برهنگي و ترويج فساد نبود تا جايي كه بسياري از بازيگران زن هاليوود در سال‌هاي اوليه تشكيل آنها حتي لباس‌هاي پوشيده‌تر از مردم عادي در فيلم‌ها به تن داشتند. در فيلم‌هاي سال‌هاي اوليه حتي روابط جزئي ميان زن و مرد هم محدود شد تا جايي كه از نمايش رابطه جنسي حتي به صورت خفيف هم پرهيز مي‌شد. رفته رفته غرب متوجه شد كه براي استقبال بيشتر قشر خاصي از مردم و فروش بيشتر فيلم‌هايش نياز به تزريق صحنه‌هاي غيراخلاقي به فيلم‌هايش دارد. در مرحله بعدي حاميان اين صنعت متوجه شدند كه براي ترويج فرهنگشان نياز دارند هر قشري را جذب خودشان كنند در حالي كه جز چند كارتون از يك مركز خاص توليد چشمگيري نداشته‌اند به همين دليل تصميم گرفتند همزمان با ورود بازي‌هاي رايانه‌اي به جمع جوانان پاي كودكان و آموزه‌هاي غيراخلاقي براي آنها را هم به عرصه بازي باز كنند. بچه‌هاي ما با رشد در خانواده‌هايمان ناخودآگاه مي‌آموزند كه بسياري از رفتارهاي غربي در فرهنگ ايراني و اسلامي جايي ندارد. اين نوع آموزش و تربيت تا همين چند سال پيش يكي از محكم‌ترين سدهاي مقابله با تهاجم‌هاي فرهنگي در خانواده‌ها بود. بگذاريد يك مثال بزنم؛ دختران ما آموخته بودند كه تا مرحله جواني، ورود به دانشگاه و محيط كار آن هم از سر ضرورت نياز به برقراري ارتباط با جنس مخالف و نامحرم ندارند و همين دوري كردن باعث مي‌شد بسياري از دختران ما مصون بمانند. همه تجربيات حوزه سينمايي و بازي‌هاي رايانه‌اي غربي‌ها به اين نتيجه رسيد كه وجود صحنه‌هاي تحريك‌آميز در بازي‌ها يكي از مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار در فروش بازي‌ها است تا آنجايي كه مي‌توان گفت بازي‌هاي مطرح و پرفروش دنيا جزو صحنه‌دارترين بازي‌هاي توليدشده سال به شمار مي‌روند. غربي‌ها با اين تصور كه براي فروش بيشتر، كسب سود بيشتر و توليد نسخه‌هاي جديدتر با هدف سود‌دهي افزون‌تر مجاز هستند از هر ايده و ابتكاري كمك بگيرند به همين دليل براي كسب منفعت بيشتر، خود را مجاز به استفاده از تمام ابزارها مثل صحنه‌ها و آموزه‌هاي غيراخلاقي حتي در بازي‌هاي كودكان مي‌دانند. بر اساس همين نگاه صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي امروز به سمتي كشانده شده كه حتي بازي‌هايي با محتواي صرفاً جنسي توليد و روز به روز بر نيز بر تعداد آنها افزوده شوند. اين بازي‌ها سهم قابل ملاحظه‌اي را از بازار جهاني كسب و به عنوان AdultGames براي استفاده افراد بالغ مشروعيت پيدا كرده‌اند. علاوه بر اين، دامنه مسائل جنسي به بازي‌هاي آنلاين كه امكان تعامل افراد با سنين مختلف و متعلق به فرهنگ‌هاي متفاوت را فراهم مي‌آورد نيز كشيده شده است. با همه اين برنامه‌ريزي‌ها هنوز هم نتيجه آن چيزي نبود كه سازندگان بازي‌ها دنبال مي‌كردند و هنوز آمار فروش بازي‌هاي دخترانه به نسبت جمعيت آنها كمتر بود بايد فكر جدي‌تري مي‌كردند و بازي جديدتري مي‌ساختند. پس به همين دليل بازي‌ها وارد فضاي جدي‌تري شد و بازي the simsبراي شبيه‌سازي يك زندگي در سن كودكان برنامه‌نويسي شد. اگرچه دختربچه‌هاي ما در روند بازي the simsمي‌آموزند كه چطور در خانه كار كنند، غذا بپزند اما در همين بازي كودك شما چطور ازدواج كردن، بچه‌دار شدن و حتي زايمان كردن را مي‌آموزد. در بازي the simsذات معصوم دخترك شما ناخودآگاه در مسير پارتي رفتن و هزار و يك ترفند ناخواسته ديگر قرار مي‌گيرد و برخلاف تصور ساده‌انگارانه شما در روح پاك او يك ذات اروپايي امريكايي نفوذ مي‌كند. در روند همين بازي the simsكودك معصوم شما مي‌آموزد كه بايد از همه چيزش براي جلب نظر جنس مخالفش بگذرد تا در نهايت شايد موقعيت ازدواج را كسب كند و اين هم يكي از مواردي است كه دقيقاً مخالف آموزه‌هاي ديني و سبك زندگي ايراني است. تحقير زن در پوشش بازي دكتر سهيل مجدآرا، دكتراي جامعه‌شناسي فرهنگي نكته مهمي كه در مورد بازي‌هاي رايانه‌اي جديد به وضوح قابل مشاهده است تحقير يك جنسيت خاص در اين بازي‌هاست و آن كسي نيست جز زن. چندي پيش نتايجي از تحقيقات بنياد ملي بازي‌هاي رايانه منتشر شد كه نشان مي‌داد آنقدر كه روي جنبه‌هاي بدني و جنسي‌ گيمرهاي معروف نقش اول زن بازي‌هاي نسل جديد مانور مي‌دهند، اثري از ترويج فرهنگ و آموزه‌هاي انساني ندارند. تمركز روي جنبه‌هاي جنسي، استفاده از لباس‌هاي تنگ و نيمه عريان، ژست‌ها و رفتارهاي نامناسب و ناهنجار و... جزو شاخصه‌هاي اصلي اين بازي هستند. در تازه‌ترين تحقيقات روانشناسي انجام شده روي اين بازي‌ها مشخص شد كه در ۸۵ درصد بازي‌هاي جديد يا زن بازي‌كننده اصلاً ديده نمي‌شود يا در همه صحنه‌هاي بازي مورد ظلم و ستم مردها قرار مي‌گيرد. در واقع آن چيزي كه تنها از زنان در اين بازي‌ها به چشم مي‌خورد ادامه همان روند تبليغي كالاهاي غربي است يعني استفاده از زن و نشان دادن ويژگي‌هاي زنانه تنها براي فروش بيشتر. متأسفانه بسياري از پدر و مادرها حتي از بعضي قسمت‌هاي اين بازي‌ها اطلاع ندارند و به راحتي به فرزندشان اجازه بازي كردن را مي‌دهند. مطمئناً پدر و مادرها خبر ندارند كه در بازي، فرزند خردسال‌شان چيزهايي ياد مي‌گيرد كه اخلاق او را دچار اضمحلال مي‌كند. مسئله اينجاست كه همه اتفاقات بازي تنها بخشي از نگراني ماست چون فقط بچه‌ها با بازي كردن آنها را ياد مي‌گيرند اما مهم‌تر و نگران‌كننده‌تر اين است كه بچه‌ها تصميم بگيرند آموخته‌هاي بازي‌شان را در زندگي حقيقي هم اجرا كنند، آنجاست كه بايد انتظار رخ دادن فجايع آن هم در رده سني كودكان را بكشيم. خلاصه كلام اينكه ايجاد انحراف اخلاقي در ميان جوانان پروسه‌اي طولاني مدت بود كه پيش از اين توسط بازي‌هاي رايانه‌اي غربي شروع شده بود، مصداق عيني تهاجم فرهنگي عليه اخلاق بود اما امروز اين بازي‌ها با ورود به مرحله جديد كودكان معصوم را هدف گرفته‌اند چون مطمئن هستند كودكان زودتر و بيشتر از جوانان تحت تأثير قرار مي‌گيرند. فراموش نكنيد پزشكان روانشناس همواره تأكيد مي‌كنند كه خطر بازي‌هاي مستهجن كمتر از فيلم‌هاي غير‌اخلاقي نيست. بازي‌هايي كه مي‌توانند به انحرافات جنسي در هر رده سني منجر شوند. برخي بازي‌ها توانايي اين را دارند كه هر آنچه والدين براي تربيت فرزندان تلاش كرده‌اند و به نوعي آنها را از ديدن برخي مناظر دور نگه داشته‌اند، پنبه كنند. متأسفانه ابتذال در صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي به اروپا و امريكا محدود نشده است و وجود صحنه‌هاي جنسي در بازي‌هاي ساخت ژاپن هم اين روزها جزو شايع‌ترين سكانس‌هاي بازي‌هاي رايانه‌اي است. معتادان بازي‌هاي رايانه‌اي اوتيسمي هستند سيدمهدي رشيديان، روانپزشك افراط در بازي‌هاي رايانه‌اي باعث افزايش بزه‌هاي اجتماعي، افسردگي و ايجاد حس ناكامي و ترس از ورود به كارهاي گروهي در جوانان مي‌شود كه مي‌تواند شخصيت مستقل آنان را مخدوش كند. با وجود اين هشدار‌ها، خانواده‌ها كمترين اطلاعات را از عوارض منفي اين بازي‌ها بر اعصاب و روان فرزندانشان دارند و اين موضوع برايشان اهميت ندارد در حالي كه حتماً بايد در اين زمينه با متخصصان مشاوره كنند. تحقيقات نشان مي‌دهد بيش از 7درصد كاربران بازي‌هاي رايانه‌اي براي اختصاص وقت بيشتر به اين بازي‌ها، كم‌خوابي و گرسنگي را تحمل مي‌كنند، همچنين از هر 30 كاربر حرفه‌اي بازي‌هاي رايانه‌اي دست‌كم يك نفر به بيماري‌هاي روحي مشابه افراد معتاد مبتلاست. اين افراد همچنين نشانه‌هاي گوشه‌گيري را از خود بروز مي‌دهند و افزون بر داشتن روحيات درونگرا از مسائلي مانند بي‌ثباتي عاطفي و كمبود اعتماد به نفس رنج مي‌برند كه در آينده برايشان مشكلات اجتماعي و فرهنگي بيشتري را ايجاد خواهد كرد. معتادان به بازي‌هاي رايانه‌اي، اغلب ويژگي‌هاي شخصيتي بيماران اوتيسم را دارند و آن دسته از افرادي كه به شدت به بازي‌هاي رايانه‌اي عادت كرده‌اند به مراتب بيشتر از افراد معمولي علائمي مشابه بيماران روان‌پريش و منزوي را از خود بروز مي‌دهند. همچنين بچه‌هايي كه از اين بازي‌ها استفاده مي‌كنند، تنها از بخش كوچكي از مغز خود استفاده مي‌كنند، ولي در مقابل، فعاليت‌هايي مانند مطالعه، بازي‌هاي ورزشي خارج از خانه و ارتباط سالم اجتماعي با ديگران، باعث فعاليت بخش‌هاي بسيار مؤثري از مغز مي‌شود. معمولاً پسر‌ها بيشتر درگير بازي‌هاي رايانه‌اي و به ويژه سايت‌هاي مستهجن مي‌شوند و لازم است دولت در زمينه آسيب‌هاي دنياي مجازي و بازي‌هاي رايانه‌اي مانند ديگر محصولات رسانه‌اي، فيلم و سريال، وارد عرصه نظارت و كنترل شود. خوراك سمي در پوشش تفريح مجيد ابهري، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه شهيد بهشتي ورود بازي‌هاي رايانه‌اي خارجي مخرب و قاچاق به كشور باعث تأسف است چون اين بازي‌ها هيچ تناسبي با ذائقه تفريحي مردم ما ندارند. تنها دو درصد از بازي‌هاي رايانه‌اي كودكان در چارچوب فرهنگ ما هستند. با بي‌توجهي دولت و ورود فراوان اين نوع بازي‌هاي ضد فرهنگي، كودكان با توجه به همذات‌پنداري و الگو‌برداري از بازي‌هاي رايانه‌اي تحت تأثير شخصيت‌ها قرار مي‌گيرند كه اين موضوع در شكل‌گيري افكار كودكان و نوجوانان بسيار آسيب‌زاست و به روابط اجتماعي و خانوادگي آنها صدمه جبران‌ناپذير مي‌زند. فناوري‌هاي نوين موجب شده است كه اگر ديروز، كودك با از دست‌دادن تلويزيون مشغول سرگرمي ديگري مي‌شد، امروز بتواند از كنسول دستي خود به‌عنوان صفحۀ نمايش كنسول خانگي‌اش استفاده كند يا اگر خارج از خانه مي‌رود، بتواند فايل‌هاي ذخيرۀ بازي را از كنسول خانگي‌اش به كنسول دستي‌اش انتقال دهد تا از ادامۀ بازي‌ جا نماند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن