تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802427904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش ضد و نقیض از دستگیری سخنگوی‌داعش |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گزارش ضد و نقیض از دستگیری سخنگوی‌داعش
گزارش‌های ضد و نقیض از دستگیری «عبدالقادر واحدی» معروف به «ابوابراهیم خراسانی» سخنگوی حامیان گروه تروریستی داعش در افغانستان خبر می‌دهند.
کد خبر: ۴۷۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴ - 12 February 2015


گزارش‌های ضد و نقیض از دستگیری «عبدالقادر واحدی» معروف به «ابوابراهیم خراسانی» سخنگوی حامیان گروه تروریستی داعش در افغانستان خبر می‌دهند.

 به گزارش تسنیم، یک مقام افغان از دستگیری سخنگوی گروه تروریستی داعش در افغانستان خبر داد.

یک مقام افغان که نخواست نامش فاش شود گفت: «ابو ابراهیم خراسانی» سخنگوی حامیان گروه تروریستی داعش در افغانستان حدود دو ماه پیش در کابل دستگیر شده و مدعی است که وی از سوی یکی از مقامات افغان دعوت شده بوده است.

 نام اصلی‌ ابو ابراهیم خراسانی «عبدالقادر واحدی» است و چندی قبل در یک نوار ویدیویی خود را سخنگوی گروه تروریستی داعش در افغانستان معرفی کرد که در این فیلم از اهداف و فعالیت‌های حامیان داعش در این کشور سخن گفت.

وی در این نوار ویدیویی مسئولیت به دار آویخته شدن فرماندهان طالبان در ولایت نورستان را بر عهده گرفته است.

این مقام افغان، عبدالقادر واحدی مشهور به ابوابراهیم خراسانی را به همکاری با حامیان گروه تروریستی داعش در ربودن رئیس حمل‌ونقل ولایت غزنی متهم کرد.

ابوابراهیم خراسانی در اعترافات خود گفت که وی به دعوت والی غزنی قصد عزیمت به ین ولایت را داشته که پس از رسیدن به کابل به وسیله نیروهای امنیت ملی افغانستان دستگیر شد.

این درحالی است که «موسی خان اکبرزاده» سرپرست ولایت غزنی، با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع، ادعاهای خراسانی را تکذیب کرد.

گفته می‌شود که عبدالقادر واحدی معروف به ابوابراهیم خراسانی در زمان حاکمیت طالبان در افغانستان به عنوان رئیس اداره پنج امنیت ملی این کشور فعالیت می‌کرد.

در همین حال «خلیل هوتک» عضو شورای صلح ولایت غزنی، نیز ضمن تأیید ریاست وی در در اداره پنج امنیت ملی افغانستان گفت که وی پس از آن مدت زیادی را به عنوان مشاور والی غزنی کار کرده است.

به گفته مقام امنیتی افغان که نخواست نامش فاش شود: عبدالقادر واحدی مشهور به ابوابراهیم خراسانی به اتهام همکاری با حامیان گروه تروریستی داعش به 15 سال زندان محکوم شده است.

چندی پیش مقامات سازمان امنیت ملی افغانستان وجود گروه تروریستی داعش در این کشور را صرفا یک حرکت تبلیغاتی دانسته و حضور آن‌ها را در افغانستان تکذیب کردند.

«عبدالحسیب صدیقی» سخنگوی این سازمان اعلام کرده بود: در صورتی که فعالیتی از سوی گروه تروریستی داعش در افغانستان دیده شود، نیروهای امنیتی افغان با آن‌ها مانند دیگر مخالفان مسلح برخورد جدی خواهند کرد.

وزارت کشور افغانستان نیز چندی پیش از رسانه ها خواسته بود تا از تهیه گزارش و دامن زدن به شایعات در مورد حضور گروه تروریستی داعش در این کشور، بپرهیزند.

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان، در یک نشست خبری در کابل بار دیگر وجود داعش در این کشور را رد کرده بود.

«وحید مژده» کارشناس، تحلیلگر مسائل سیاسی و آگاه به امور طالبان افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم با توجه به تغییر رویکرد بین‌المللی و درک مواضع گروه طالبان اظهار داشته بود: غرب به این نتیجه رسیده که مشکلات افغانستان از مسیر جنگ قابل حل نیست و تضعیف گروه طالبان نیز به تقویت گروه‌های تندرویی مانند گروه تروریستی داعش منجر می‌شود.

وی در ادامه اظهارات خود گفته بود: حکومت جدید افغانستان متوجه شده که در صورت خروج کامل نظامیان غربی احتمال کاهش کمک‌ها به نیروهای افغان وجود دارد بنابراین سیاستمداران افغان در رسانه‌ها افرادی را به داعش منسوب می‌کنند همچنین افرادی بدلیل مطرح شدن، پرچمی را به عنوان داعش در دست می‌گیرند، این در حالیست که این گروه تروریستی در افغانستان وجود ندارد.

گروه طالبان افغانستان نیز تاکنون دوبار با ارسال پیام به داعش، خواسته تا دست از اقدامات خود بردارند و سبب فتنه در افغانستان و پاکستان نشوند. همچنین داعش نیز به این نتیجه رسیده است که حضور آنها در این مناطق با مقاومت گروه‌های تندرو و پرسابقه روبرو خواهد شد.

مژده در پایان سخنان خود تأکید کرده بود: در افغانستان به هیچ وجه شرایط حضور داعش وجود ندارد زیرا طالبان افغانستان برآمده از مدارس دیوبندی هستند و داعش یک گروه سلفی بشدت تندرو است که سرسازش با دیوبندیها ندارند و حضور داعش در این کشور بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن