تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815306274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکستان ادعاي رياض را رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۱۸ق.ظ)
پاکستان ادعاي رياض را رد کرد وزارت امور خارجه پاکستان ادعاي جديد عربستان سعودي را مبني بر اينکه کمک هاي مالي رياض به برخي افراد و نهادهاي خصوصي پاکستان با هماهنگي دولت اسلام آباد انجام مي شود، رد کرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج ,در بيانيه روز چهارشنبه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: ارائه کمک هاي مالي به افراد و نهادهاي خصوصي از طريق "کانال هاي غيررسمي"، صرف نظر از اينکه اين کمک ها از سوي چه کشور يا منبعي صورت مي گيرد، از اين پس در قالب برنامه اقدام ملي عليه تروريسم، تحت نظارت و کنترل دقيق قرار مي گيرد تا از هرگونه ارسال کمک هاي مالي به تروريست ها و گروه ها و نهادهاي تروريستي جلوگيري شود.
در اين بيانيه، درعين حال آمده است: عربستان سعودي سهم مهمي در توسعه اقتصادي پاکستان دارد و روند ارائه کمک هاي مالي عربستان در زمينه کمک به اقتصاد پاکستان و کمک به طرح هاي مختلف عمراني و صنعتي اين کشور، از طريق وزارت امور خارجه پاکستان و با مشورت با بخش ها و نهادهاي مربوطه در دولت پاکستان انجام مي شود.
براساس اين بيانيه، مشخص مي شود که تا کنون نظارت دقيقي از سوي دولت پاکستان بر روي کمک هاي مالي رياض به مدارس ديني و اشخاص و گروه هاي افراطي پاکستان صورت نمي گرفت و عربستان سعودي بدون هماهنگي با دولت پاکستان و از طريق کانال هاي غير رسمي، اقدام به پرداخت پول به اين افراد و نهادها مي کرد.
حدود سه هفته پيش "رياض حسين پيرزاده" وزير هماهنگي ميان ايالت هاي پاکستان در اظهاراتي تند و صريح عليه عربستان سعودي، حکومت اين کشور را عامل بي ثباتي و بسياري از مشکلات جهان اسلام از جمله پاکستان دانست و گفت: عربستان از طريق خرج کردن پول هاي کلان، ايدئولوژي مورد نظر خورد را در ميان برخي کشورهاي اسلامي از جمله پاکستان ترويج مي دهد.
وي تاکيد کرد: ديگر زمان آن رسيده است تا مانع از تا ورود پول هاي عربستان به پاکستان شويم.
برخي نمايندگان مجلس و سياستمداران پاکستاني معتقدند عربستان سعودي بخش عمده اي از نيازهاي مالي برخي مدرسه هاي ديني در پاکستان را تامين مي کند و معمولا در چنين مدارسي، افکار و عقايدي به دانش آموزان تدريس مي شود که مي تواند موجب سوق دادن ذهن و فکر آنان به سمت افراط گرايي و در نهايت تروريسم شود.
عربستان سعودي روز دوشنبه هفته جاري در واکنشي ديرهنگام به اظهارات اين وزير کابينه پاکستان، اتهامات مربوط به کمک ها مالي رياض را به مدارس ديني پاکستان براي گسترش افراطي گري رد کرد.
سفارت عربستان در اسلام آباد با رد اتهامات کمک مالي به مدارس پاکستان براي گسترش افراطي گري در اين کشور گفت که برخي از عناصر، با استفاده از رسانه ها شايعاتي را عليه عربستان ترويج مي دهند.
سفارت عربستان سعودي در اسلام آباد با صدور بيانيه اي اعلام کرد که زماني که مدرسه، مسجد يا سازمان خدمات رسان از دولت عربستان در خواست کمک مالي مي کند، اين موضوع براي تاييد به وزارت امور خارجه پاکستان ارجاع مي شود تا واجدالشرايط بودن اين نهادها براي دريافت کمک مالي مورد تاييد قرار گيرد. بنابراين پس از تاييد وزارت امور خارجه پاکستان، به درخواست کنندگان کمک مالي مي شود.
سفارت عربستان مدعي شد: رياض براي نابودي با تروريسم، با پاکستان همکاري مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن