تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819527663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت موسویان در المانیتور: 36 سال پس از انقلاب، ایران اکنون کجاست؟/جمهوری اسلامی واقعیتی سیاسی با نفوذ قابل توجه در خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: یادداشت موسویان در المانیتور: 36 سال پس از انقلاب، ایران اکنون کجاست؟/جمهوری اسلامی واقعیتی سیاسی با نفوذ قابل توجه در خاورمیانه
مردم ایران رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا را در سال 1979 ساقط کرد و به 2 هزار و 500 سال حکومت پادشاهی پایان دادند؛ در 11 فوریه (22 بهمن) در سالگرد پیروزی انقلاب ایران راه پیمایی سراسری برگزار می شود.
به گزارش نامه نیوز، سید حسین موسویان، عضو سابق گروه مذاکرات هسته ای ایران در یادداشتی در المانیتور در این باره می نویسد: ایران طی 36 سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب با چالش های بسیار زیادی مواجه شد. پس از تاسیس نظام جمهوری اسلامی از طریق برگزاری رفراندوم، کشور یک دوره بی ثباتی و هرج و مرج را از سوی گروه های مسلح که به دنبال تضعیف حکومت نوپای ایران بودند را تحمل کرد.

در این میان، ایران مورد تهاجم صدام حسین در عراق قرار گرفت، کشوری که ارتشش از سوی قدرت های جهانی مورد حمایت قرار می گرفت. پس از این جنگ پر هزینه که بیش از صدها هزار ایرانی و عراقی در آن کشته و به شهادت رسیدند، ایران دوره تلاش برای ساخت کشور را آغاز کرد.

با این حال، هر تلاشی در جهت بهبود سریع شرایط کشور با تحریم های رو به گسترش غرب علیه ایران مواجه شد. آن هم به عنوان یک استراتژی روشن و مداوم از تهدید و اجبار علیه ایران.

از آن زمان، تنش میان ایران و غرب متاسفانه تشدید شد و کشور با یک جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه شد، جنگی که با اقدامات مخفیانه دیگری از جمله ترور، بمب گذاری و حتی حملات سایبری همراه بود.

بله با وجود همه این بحران ها، ایران از خود استقامت نشان داد و در بسیاری از علوم شاهد پیشرفت بوده است.

گرچه ایران مسیر طولانی برای ایجاد جامعه بهتری برای ایرانیان در پیش دارد. کشور با فساد اداری و مالی احاطه شده است تا جایی که معاون حسن روحانی نیز گفت که فساد تاریخ ایران در دولت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران رخ داد. نرخ بالای تورم، بیکاری و بروکراسی مشکل دارد همگی در موضوع فرار مغزها در ایران تاثیرگذار بودند.

با این حال و با وجود همه کاستی ها، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک واقعیت سیاسی باقی مانده است. واقعیتی که به شدت در ایران ریشه دوانده است و اکنون نیز نفوذ ژئوپولیتیک قابل توجهی را در سراسر خاورمیانه دارد.

پس از 36 سال غلبه بر آنچه بسیاری فکر می کردند موانع غیرقابل عبور است، ایران همچنان یک کشور با قدرت و باثبات باقی مانده است.







۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن