تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819233877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح برنامه هاي شهرداري در روز 22 بهمن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۵۶ب.ظ)
تشريح برنامه هاي شهرداري در روز 22 بهمن مديران فرهنگي شهرداري تهران ضمن تشريح برنامه هاي شهرداري براي راهپيمايي روز 22 بهمن بر رويکرد فرهنگي اين برنامه ها تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل فرهنگي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برپايي پرديس هاي مناطق 22 گانه در مسير راهپيمايي گفت:مناطق 22 گانه شهر تهران در 22 نقطه از مسير راهپيمايي، از ميدان امام حسين (ع) تا ميدان آزادي پرديس هاي فرهنگي و هنري را برپا مي کنند که هر پرديس به طور ميانگين 15 غرفه دارد. در اين غرفه ها به مسائل متنوعي از حوزه عفاف و حجاب تا سبک زندگي پرداخته مي شود. بحث جنگ نرم و فضاي مجازي نيز در غرفه هايي در پرديس ها با امکانات لازم پيش بيني شده است.
عبادالله رمضاني ادامه داد: در اين غرفه ها به موضوعات مختلفي از جمله تاريخ انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن مي پردازيم. سراهاي محلات نيز با پنج خانه قرآن و عترت، خانه کودک، خانه تسنيم، خانه سلامت و خانه فرهنگ و هنر با تيم هاي کانوني خود در اين غرفه ها حضور دارند. همچنين کمپين آسمان آبي، زمين پاک و کمپين خط سفيد نيز در اين غرفه ها فعال هستند.
وي افزود: در کنار آن، نمايشگاهي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه هاي علمي و فرهنگي در پرديس ها برپا مي شود. برنامه هايي مثل مسابقه نقاشي نيز براي سرگرم کردن کودکان از طريق آموزش غيرمستقيم در نظر داريم.
مدير کل فرهنگي معاونت اجتماعي و فرهنگي اضافه کرد: کار ساخت و ساز و اجراي پرديس ها از امشب شروع مي شود و نيروها و کارکنان فردا از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر، در اين پرديس ها مستقر هستند. کنار هر پرديس نيز استيجي براي مخاطبان کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.
وي در ادامه گفت: همچنين جايگاهي به نام چشمه انقلاب اسلامي پيش بيني شده که در آنها 22 غرفه به 22 محله شاخص شهر تهران که در شکل گيري انقلاب اسلامي در سال هاي قبل از انقلاب و سال 57 نقش داشته اند، اختصاص يافته است. در اين غرفه ها خصوصيات آن زمان محلات و نقش آنها در شکل گيري انقلاب اسلامي با ابزارهاي گوناگون مثل تئاتر، نمايشگاه عکس و پوستر و ... به تصوير کشيده مي شود.
رمضاني خاطرنشان کرد: قريب به 1000 نفر عکاس و فيلمبردار شمسه اي فردا در راهپيمايي حضور دارند که ضمن اينکه نمود حضور شمسه در اين مراسم هستند، مسير راهپيمايي و اتفاقات آن را مستندسازي مي کنند و بعد آثار خود را در سِروري که برايشان پيش بيني شده، بارگذاري و در مسابقه عکس و فيلم شرکت مي کنند.
مدير کل فرهنگي معاونت اجتماعي و فرهنگي همچنين گفت: گروه هاي نمايشي در فضاهاي مشخص به اجراي تئاتر خياباني مي پردازند. همچنين فضايي براي آموزش بازيافت در غرفه ها در نظر گرفته شده است.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 9 شهرداري نيز در تشريح اقدامات اين معاونت در روز 22 بهمن گفت: با توجه به موقعيت منطقه 9 به عنوان قدمگاه انقلاب اسلامي، شهرداري منطقه در روز 22 بهمن اقدام به برپايي بزرگترين ايستگاه فرهنگي در خيابان آزادي، روبروي ساختمان اصلي شهرداري منطقه مي نمايد. همچنين استيجي در ضلع غربي خيابان معين برپا مي شود.
هاشم فخاري ادامه داد: در اين ايستگاه فرهنگي،30 غرفه با موضوعات هويت انقلابي، ديني، ملي، غرفه فرهنگي، غرفه ورزش، غرفه آموزش هاي شهروندي، غرفه سراي محلات و ... اقدام به ارائه خدمات فرهنگي و هنري به راهپيمايان مي کند.
وي افزود: استيج نيز با قرائت قرآن کار خود را شروع مي کند و ضمن اجراي گروه هاي هنري با موضوع انقلاب اسلامي ايران، به معرفي فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي در سطح منطقه مي پردازد.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 9 اضافه کرد: در چهار نقطه از منطقه، اقدام به برپايي فريضه ديني نماز جماعت مي نماييم که نقطه اصلي در ميدان آزادي به امامت حجه الاسلام قرائتي قرار دارد و علاوه بر آن در ميدان استاد معين و خيابان جي نيز نماز جماعت به صورت محلي برگزار مي شود.
فخاري در ادامه درباره محتواي غرفه هاي ايستگاه فرهنگي شهرداري منطقه 9 گفت: غرفه هويت انقلابي شامل داستان انقلاب، نقاشي انقلاب، «قرآن بخوانيد جايزه بگيريد» است. در نمايشگاه جنگ نرم مردم با فرقه هاي نوظهور و ابزارهاي دشمن در جنگ نرم شامل ماهواره و بازي هاي رايانه اي مسئله دار آشنا مي شوند. همچنين در بحث هويت ديني، نمايش جهاد فرهنگي را در قالب ماکت و توزيع بروشور داريم. غرفه عکس يادگاري و غرفه نسيم بهشت با حضور مبلغين خانم و آقا از ديگر برنامه هاي ماست.علاوه بر اين، در غرفه سلامت تست قند و فشار خون و معرفي دمنوش ها را داريم. در حوزه بانوان و سازمان هاي مردم نهاد نيز غرفه هايي داريم که پرده خواني انقلاب و معرفي فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد در اين غرفهانجام مي شود.
مدير خانه شهرياران جوان نيز در تشريح برنامه هاي اين نهاد در روز 22 بهمن گفت: امسال براي اولين بار، علاوه بر غرفه هايي که خانه شهرياران در سطح مناطق ايجاد مي کند، ستاد مرکزي شهرياران نيز در تقاطع خيابان هاي فلسطين و انقلاب، 10 غرفه را تحت عنوان پرديس جوانان شهر تهران برپا مي کند.
محمد ابويي ادامه داد: در اين غرفه ها راديو جوان، آثار فرهنگي هنري کودکان مثل قلم کاري و گليم بافي و ساير موارد کارآفريني، جوانان نخبه، خدمات اجتماعي مثل توزيع بن هاي فرهنگي بين جوانان، نصب بيانيه درباره هتک حرمت به پيامبر (ص) و ... فعاليت دارند.
وي افزود: همچنين کمپين «نامه رهبرم را مي رسانم»در اين غرفه ها فعال است که مسافراني که قصد سفر به اروپا را دارند، مي توانند به آن مراجعه و نامه اي را که مقام معظم رهبري براي جوانان اروپايي نوشته اند، دريافت کرده و آن را با خود به اروپا ببرند.
مدير خانه شهرياران جوان اضافه کرد: غرفه دختران و طومار نسل علي اکبري که يکي از شعارهاي خانه شهرياران طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب است، از جمله غرفه هاي پرديس خانه شهرياران است. همچنين شهرداران مناطق به عنوان مهمانان ويژه در اين غرفه ها حضور مي يابند.
فرمانده حوزه مقاومت بسيج معاونت امور اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با تاکيد بر رويکرد فرهنگي بسيج در راهپيمايي 22 بهمن گفت: توزيع پلاکاردها و اقلام فرهنگي در مسير راهپيمايي به طور متمرکز توسط بسيج صورت مي گيرد.
مهدي اميري با اشاره به خاستگاه مردمي بسيج گفت: با توجه به حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن، بسيج نيز به عنوان يک نهاد مردمي با رويکرد کاملا فرهنگي در اين مراسم حضور دارد.
وي ادامه داد: مهمترين اقدامي که بسيج حوزه معاونت اجتماعي و فرهنگي فردا انجام مي دهد، برپايي پايگاهي در مسير راهپيمايي در خيابان آزادي، جنب وزارت کار است که به توزيع پلاکاردها و اقلام مختلف فرهنگي مي پردازد. اين کار در مسير راهپيماييبه صورت متمرکز توسط سازمان بسيج انجام مي شود و حوزه هاي مختلف بسيج نيز در مسير راهپيمايي، ايستگاه هاي توزيع اقلام فرهنگي را برپا مي کنند.
اميري درباره اقلام فرهنگي مذکور گفت: اين اقلام شامل پرچم هاي مختلف با شعارهايي مثل «لبيک يا خامنه اي»، «ما تا آخر ايستاده ايم»، «لبيک يا رسول الله» و ... در سايزهاي مختلف مي شود. همچنين پلاکاردها نيز با نوشته هايي مثل «نه تحريم نه ذلت، مذاکره با عزت» و «توافقات ننگين مايه ذلت ماست» توزيع مي شوند. علاوه بر اين، پلاکاردهاي ويژه اي به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي با همين مضامين نيز در بين شرکت کنندگان توزيع خواهد شد.
وي درباره برنامه هاي ديگر بسيج حوزه معاونت اجتماعي و فرهنگي در روز 22 بهمن گفت: ارسال پيامک انبوه براي شرکت کنندگان در راهپيمايي و مشترکان بانک اطلاعاتي که در اختيار ماست، با مضامين سخنراني هاي مقام معظم رهبري و حضرت امام (ره) و حضور بسيجيان در راهپيمايي از ديگر اقدامات بسيج در روز 22 بهمن است. در اين بين، حضور کارکنان معاونت امور اجتماعي و فرهنگي، ورزشکاران و اعضاي پايگاه بسيج سازمان ورزش به عنوان زيرمجموعه معاونت امور اجتماعي و فرهنگي در راهپيمايي نيز از جمله برنامه هاي ما براي 22 بهمن است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن