تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816360882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشد مجازات براي توزيع‌كنندگان داروهاي ماهواره‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اشد مجازات براي توزيع‌كنندگان داروهاي ماهواره‌اي
«آيا از چاقي خود رنج مي‌بريد؟»‌‌، «‌آيا از رژيم‌هاي لاغري سخت خسته شده‌ايد؟»، «‌چگونه مي‌توانيد جوان شويد؟ رفع چين و چروك پوست»‌ ...؛‌ اينها فقط نمونه‌هايي از تبليغات داروها و لوازم آرايشي در ماهواره‌هاست اما خيلي از افرادي كه تاكنون در برابر اين جملات اغوا شده‌اند، با تبعات جبران‌ناپذيري مواجه بوده و حتي سلامتي و در مواردي جانشان را از دست داده‌اند.
نویسنده : زهرا چيذري 


«آيا از چاقي خود رنج مي‌بريد؟»‌‌، «‌آيا از رژيم‌هاي لاغري سخت خسته شده‌ايد؟»، «‌چگونه  مي‌توانيد جوان شويد؟ رفع چين و چروك پوست»‌ ...؛‌ اينها فقط نمونه‌هايي از تبليغات داروها و لوازم آرايشي در ماهواره‌هاست اما خيلي از افرادي كه تاكنون در برابر اين جملات اغوا شده‌اند، با تبعات جبران‌ناپذيري مواجه بوده و حتي سلامتي و در مواردي جانشان را از دست داده‌اند. اين در حالي است كه به گفته مدير حقوقي سازمان غذا و دارو توزيع اين داروهاي غيراستاندارد جرم و بنا بر تشخيص قاضي حداكثر مجازات پيش‌بيني شده در قانون براي چنين جرمي اعدام است.

تبليغات به خصوص تبليغات ماهواره‌اي اصلاً بر مبناي آگاهي دادن به مخاطب شكل نمي‌گيرد و در عمل در برابر عقلانيت صف‌آرايي مي‌كند و آرزوهاي ما را در مقابلمان به تصوير مي‌كشد به همين‌خاطر هم هست كه بعضي وقت‌ها در برابر اين تبليغات تسليم مي‌شويم و دست به تلفن برده و با گرفتن شماره همراه اعتباري كه تنها راه براي دريافت دارويي است كه قد ما را بلند مي‌كند يا ريزش مو را متوقف، سفارش مي‌دهيم.

گاهي هم كافي است با پيامك كالاي خود را سفارش دهيد تا آن را در خانه تحويل بگيريد. اما كم نبوده‌اند افرادي كه پس از استفاده از اين محصولات نه فقط به آرزوي‌شان نرسيده‌اند بلكه سلامتي‌شان را هم به پاي صاف شدن پوست يا لاغري از دست داده‌اند. به گفته مدير حقوقي سازمان غذا و دارو، ‌سودهاي 300 الي هزار درصدي بسته‌بندي و توزيع اين داروها موجب مي‌شود تا افراد بي‌توجه به خطري كه براي سلامت مردم جامعه ايجاد مي‌كنند، وارد اين كار شوند.

طعمه‌هايي براي كلاهبرداري بزرگ
يك خط تلفن همراه اعتباري معمولاً تنها نشاني است كه  فروشندگان داروهاي ماهواره‌اي از خود باقي مي‌گذارند. پيش از اين تنها اقدام عملي در مبارزه با اين داروها و لوازم آرايشي قطع اين خط اعتباري بود. حالا عباس ياراحمدي، مدير حقوقي سازمان غذا و دارو با اشاره به افرادي كه به عنوان نماينده فروش اين داروها در شبكه‌هاي ماهواره‌اي شماره تلفن خود را اعلام مي‌كنند، گفت: بنا بر تشخيص قاضي حداكثر مجازات پيش‌بيني شده در قانون براي چنين جرمي اعدام است. البته ما در اين پرونده‌ها با افرادي مواجه بوديم كه عمدتاً به عنوان كارمند يا پيك يا تلفنچي استخدام شده بودند و چون معمولاً اين شركت‌ها نشاني خود را به هيچ مشتري نمي‌دهند بنابراين رديابي آنها بسيار دشوار است.

به گفته ياراحمدي چون به مديران شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان دسترسي وجود ندارد و آنها خارج از ايران فعاليت مي‌كنند، بنابراين قانوني هم درباره برخورد با تبليغات دارويي در اين شبكه‌ها وضع نشده اما براي برخورد با شركت‌هاي داخلي يا افرادي كه توزيع‌كننده اين داروها هستند قوانيني داريم و در واقع، همان قوانين مصوب سال 1334 و اصلاحات بعدي و قانون تشكيلات وزارت بهداشت در اين‌باره كفايت مي‌كند.

بنا به تأكيد وي در ماده 18 قانون مربوط به مقررات امور پزشكي و دارويي صراحتاً آمده است كه اشخاصي كه در تهيه مواد دارويي به هر كيفيتي مرتكب تقلب شوند به‌طور مثال جنسي را به‌جاي جنس ديگر قلمداد كنند، آن را با مواد خارجي مخلوط سازند و همچنين با علم به فساد و تقلبي بودن، آن را براي فروش آماده و عرضه كنند يا به فروش برسانند يا دارويي را به جاي داروي ديگر بدهند در صورتي كه استعمال مواد دارويي منحصراً علت فوت باشد، مجازات تهيه‌كننده اعدام و در صورتي‌كه يكي از علل فوت باشد مجازات تهيه‌كننده حبس دائم خواهد بود.

مدير حقوقي سازمان غذا و دارو، از تلاش بازرسان اين سازمان براي رديابي عوامل اين شركت‌ها با همكاري مأموران انتظامي خبر داد و افزود: اين افراد بازداشت و تحويل مراجع قضايي شدند اما افراد دستگير شده معمولاً از سطح مدير شركت فراتر نيستند و عوامل اصلي خارج از كشور حضور داشتند.

تدوين دستورالعملي به روز
يكي از شروط اثرگذاري قوانين به‌روز بودن آنهاست، در حالي كه قانون مربوط به شركت‌هاي داخلي يا افرادي كه توزيع‌كننده داروهاي تقلبي و غيراستاندارد است  حالا در آستانه 60 سالگي است و به بازنگري نياز دارد. ياراحمدي با بيان اينكه غير از مواد قديمي قانون، هيچ تأكيد جديدي براي ممنوعيت اين داروها و برخورد با عوامل توليد و توزيع آن وجود ندارد، خاطرنشان كرد: جلسات مشتركي بين مسئولان سازمان نظام پزشكي، وزارت ارشاد، سازمان غذا و دارو و نيروي انتظامي در حال برگزاري است تا آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي ويژه‌اي در اين خصوص تدوين شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن